Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:50:27 GMT

لیست‌های انتخاباتی پشت پرده و بده بستان دارند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۳۲۷۱

لیست‌های انتخاباتی پشت پرده و بده بستان دارند

ایسنا/البرز امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه لیست‌ها پشت پرده و بده بستان داشتند، گفت: لیست‌ها را رها کنید، برای همه را، نه برای یک گروه و دو گروه چراکه هرکدام را که با دقت نگاه می‌کنم می‌بینم خدا در آن کمتر دیده‌شده است.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و یکم خردادماه گفت: در انتخابات شوراها همان‌طور که قبلاً عرض کردم سعی کنید با دقت تمام به افرادی که می‌شناسید رأی دهید و حتماً به همان تعدادی که باید رأی دهید؛ مثلاً در کرج باید به ۱۳ نفر رأی دهید به همه ۱۳ نفر رأی دهید و در مناطق دیگر هم به هر تعداد که باید، رأی دهید و کم‌کاری نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی در ادامه افزود: تذکرات خیرخواهانه‌ای که از شش ماه قبل شاید هم بیشتر دادم را دوستانی که باید کار می‌کردند و در تنظیم لیست‌ها توجه می‌کردند نادیده گرفتند و بیشتر به‌جای اینکه شاخص‌ها را در نظر بگیرند به منافع گروهی و امثال این‌ها توجه کردند. همه؛ یعنی لیست را که نگاه می‌کنید قطعاً افرادی که در لیست هستند خیرخواهی برای این شهر و منطقه نکردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه ما این‌همه داد زدیم و دلسوزانه گفتیم بنشینید و در این نوبت به فکر آینده این منطقه باشید، گفت: تخلف‌ها و ضررهای زیادی به اینجا زده‌شده است؛ افراد کارآ، افراد متدین و خالی‌الذهن از یک سری مسائل. بیشتر به‌جای اینکه شاخص‌ها را در نظر بگیرند به منافع گروهی و امثال این‌ها توجه شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه لیست‌ها پشت پرده و بده بستان داشتند، گفت: لیست‌ها را رها کنید. برای همه را، نه برای یک گروه و دو گروه. هرکدام را که با دقت نگاه می‌کنم می‌بینم خدا در آن کمتر دیده‌شده است.

وی در ادامه افزود: البته این را هم‌عرض و حق مطلب را ادا کنم که در همین لیست‌ها افرادی هستند که قابلیت دارند، توانمندند، تدین دارند و دست‌پاک هستند. این‌ها هستند اما منظور من مجموعه است که بعضی وقت‌ها افراد می‌گویند مثلاً ما به این لیست چون فلان آرم بالای آن هست به همه آن لیست اعتماد می‌کنیم و رأی می‌دهیم. در این نوبت لااقل این کار درستی نیست. امکان دارد در نوبت‌های دیگر این‌طور بشود اما در این نوبت این‌گونه نیست. این را بنده با دقت دارم عرض می‌کنم.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه بگردید افراد متدین و توانمند را پیدا کنید، گفت: اگر می‌شناسید خودتان رأی دهید، اگر نمی‌شناسید با اهل خبره مشورت کنید. جالب است از برخی می‌پرسم که شما چگونه به این آدم‌ها رسیدید؟ می‌گویند شاخص و معیار داشتیم. می‌گویم مثلاً عدد ۴ در دنیا و آخرت زوج است. ۱ متر در دنیا و آخرت ۱۰۰ سانت است. این‌طور نیست که در دنیا ۱۰۰ سانت باشد و در آخرت ۹۰ سانت باشد. اگر گفتیم تدین، تدین یک تعریفی دارد. چطور هر دو نفر شما نشستید راجع به تدین یک فرد باهم صحبت کردید، شما رسیدید به تدین او، آن یک نفر دیگر به تدین او نرسیده؟! چطور شما او را انقلابی دانستی طرف دیگر او را انقلابی ندانسته؟! معلوم می‌شود که شاخص‌ها و معیارها غلط بوده و آن اندازه‌گیری‌ها با حب و بغض انجام‌شده. لذا خودتان را نجات دهید.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه هیچ لیستی منسوب به بنده نیست، گفت: بعضی‌ها را دیدم که بک‌گراند کارشان عکس‌های بنده است و خودشان را منسوب می‌کنند؛ به‌هیچ‌وجه هیچ‌کس منسوب به بنده نیست لذا اینجا ۱۰۰ درصد تکذیب می‌کنم و بعضی‌ها را هم به آن آقایان هم خبر دادم در جلساتشان گفتند فلانی گفته این شخص باشد، آن شخص نباشد.

وی در ادامه گفت: من معمولاً شب‌های احیا همه را می‌بخشم اما در این نوبت اگر تا شب احیا زنده بودم کسانی را که به بنده نسبت این‌گونه دادند را نخواهم بخشید. من اصلاً ورودی ندارم. اصلاً راجع به احدی حرفی نزدم. این‌ها را نخواهم بخشید چون دروغ است و با این شدت و غلاظ حق کسی را ضایع می‌کنند. کسی را بالا می‌برند و کسی دیگری را ساقط می‌کنند. به هر جهت هیچ لیستی هم به بنده منسوب نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه عده‌ای در اجرایی و نظارت، آخرت خودشان را خراب کردند، گفت: عده‌ای هم در نظارت نهایی که توسط مجلس انجام شد آخرت خودشان را سوزاندند. شما مردم با انتخاب درست خودتان مواظب آخرت خودتان باشید. افرادی را که قبلاً امتحان کردید و یا وابستگی به افراد خاص دارند را رها کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: من در این افرادی که جدیداً مطرح شدند و اسم‌هایشان مطرح است و جوان هستند اشخاصی را دیدم که اگر انتخاب شوند شهر را شکوفا می‌کنند چراکه هم فکر، هم تخصص و هم تقوا دارند. این‌ها هستند. به‌اندازه نصاب هم هستند. می‌توانند یک تیم مستحکم متدین انقلابی تشکیل دهند که نجات دهند.

وی بابیان اینکه بودجه همین استان در مباحث فرهنگی، جاری و عمرانی بودجه زیادی است، گفت: من خودم دیدم در این اسامی که هم فکر، هم تقوا و هم تخصص، هم دلسوز هستند این‌ها بیایند ان‌شاءالله اثری خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی امام جمعه کرج حسینی همدانی آیت الله رأی دهید لیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان

در این مراسم نمایندگان شورای نگهبان و هیات اجرایی، سه نامزد و‌یک نماینده نامزد از دو‌حوزه انتخابیه، مدیرکل و معاونان صداوسیمای اصفهان حضور داشتند دستورالعمل‌های ضبط مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی و نحوه پخش آن مطرح شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

بر این اساس دو نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند. از ۱۳اردیبهشت تبلیغات نامزدهابه مدت یک هفته آغاز خواهد شد.

صداوسیمای مرکز اصفهان هفته آینده از هر نامزد سه مناظره ۶۰دقیقه‌ای ضبط می‌کند که ۱۳ اردیبهشت در سیمای استانی پخش خواهد شد.

هشت برنامه تبلیغاتی در رادیو ۱۵/۴۰ و ۱۹/۲۰ و ۱۲ برنامه مناظره در ساعات ۱۳ و ۲۳ پخش خواهد شد.

سیما‌ی اصفهان هم از ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت در ساعات ۱۵/۳۵ و ۲۰/۳۵ هر روز برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها را پخش خواهد کرد.

پخش مناظره‌ها هم در سیما از ۱۳ اردیبهشت در ساعات ۱۳ و ۲۲ تا ۱۹ اردیبهشت پخش می‌شود.

صداوسیما براساس قانون جدید انتخابات بطور یکسان برنامه‌های تبلیغاتی و مناظره آنها را پخش می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند