Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:59:31 GMT

مردم با حضور حداکثری دشمنان را ناامید خواهند کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۳۳۴۳

مردم با حضور حداکثری دشمنان را ناامید خواهند کرد

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام با تاکید بر مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای و انتخاب اصلح، گفت: با رأی حداکثری خود راه شهدا و حاج‌قاسم سلیمانی را ادامه می‌دهیم.

حجت الاسلام« الله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته،با اشاره به در پیش بودن روز دختر، اظهار کرد:در هیچ نظامی حتی  کشورهای که ادعای حقوق بشر دارند، برای حق دختران و زنان اهمیت قائل نیستند، زن در نظام اسلامی همچون مرد دارای کرامت انسانی است، انسان چه مرد باشد چه زن، هر کسی که تقوای بیشتری داشته باشد، نزد خدا محبوب‌تر است، در اسلام حقوقی برای مرد و زن  تعیین‌شده که رعایت این حقوق‌ها موجب رشد و موفقیت جامعه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ایلام با اشاره به ۲۷ خرداد سالروز تاسیس جهاد سازندگی با فرمان حضرت امام راحل، یادآور شد: این روز را به پیشکسوتانی که سنگر ساز بی‌سنگر بودند، تبریک عرض می کنم، انصافاً یکی از سخت‌ترین کارهایی که در جبهه، انجام می‌شد این بود که کسی خودش را سپر تیر و ترکش دشمن کند تا جان‌پناهی برای دیگران بسازد، خاک‌ریز بزند و رزمندگان در  پناه آن خاک‌ریز محفوظ بمانند.

کریمی تبار گفت:  در آغاز تشکیل و تا کنون، جهاد کشاورزی منشا برکات و خیرات زیادی شده و بیشترین خدمات برای اقشار آسیب پذیر جامعه است و به روح همه شهدا مخصوصاً شهدای سنگرساز درود می‌فرستیم.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه انتخابات نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و به تعبیر مقام‌معظم رهبری لیلةالقدر انقلاب اسلامی است، گفت: در انتخابات همانند شب قدر که سرنوشت یک‌ساله فرد و جامعه تقدیر می‌شود، مردم نیز با آرای خودشان سرنوشت چهارساله کشور را به دست فرد مورد نظر خود می‌سپارند و پیامدهای مثبت یا منفی این انتخاب، چندین سال طول می‌کشد که در جامعه ما تاثیرگذار است.

وی افزود: ما انسانیم و دارای تکلیف هستیم و در برابر خداوند متعال، خون شهدا، سایر مردم در روز قیامت باید به‌اندازه‌ سرنوشتی که رأی ما در پاسداری از خون شهدا دارد، در تاثیرگذاری که در پیشرفت و پس‌ رفت انقلاب اسلامی دارد و اندازه‌ای که قلب دشمنان یا دوستان را شاد می‌کند تاثیرگذار  هستیم.

کریمی تبار افزود: بنابراین باید دقت کنیم  که بهترین گزینه را انتخاب کنیم، قبول داریم وضعیت فعلی که داریم، نتیجه انتخاب چهار سال گذشته ماست، مردم به این شعارها رای دادند و باید تلاش کرد که انتخاب در سال جاری به گونه ای باشد، برای چند سال آینده از انتخاب خودمان شاد باشیم.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به پخش مناظره ها از صدا و سیمای  کشور، تصریح کرد: صدا و سیما این فرصت را در اختیار هر نامزدی قرار داده تا برنامه‌هایش را برای مردم بیان کند، این امر برای آگاه‌سازی مردم و آشنائی امت شهید مردم شهیدپرور با نامزدها نقش مهمی دارد و صدا و سیما چنین فرصتی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: مناظره‌ها فرصتی است برای انتخاب هوشمندانه ایجاد کرده که ما افراد را بشناسیم، نکته اول این‌که نامزدها موقعی که با هم مناظره می‌کنند برنامه‌های خود را تبیین کنند، نامزدهای تبلیغاتی هم معرف مردم ایران، اسلام و هم معرف انقلاب اسلامی هستند، گفتمان نامزدهای انتخاباتی، گفتمانی است که معرف مردم شهیدپرور ماست.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه  همان  طوری که ما در رقابت‌های انتخاباتی نامزدهای آمریکا رصد می‌کردیم، آن‌ها هم دارند انتخابات ما را رصد می کنند، گفت: دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی را رصد می‌کنند، تک‌تک این نامزدها معرف هویت جمعی مردم ماست بنابراین نامزدها فوق‌العاده باید در این جایگاهی که دارند حرف می‌زنند، باید گفتمانشان منطقی، اخلاقی و متناسب با شأن جمهوری اسلامی باشد و باید بدانند که این گفتمان، گفتمان انقلاب اسلامی در برابر غرب است.

 کریمی‌تبار افزود: در مناظره‌ها مردم نیز باید دقت کنند، تخصص و توانمندی نامزدها را بشناسند که آیا این نامزد شناخت درستی از وضع موجود کشور دارد؟ آیا می‌داند بالاترین دغدغه مردم مسئله گرانی، تورم، بیکاری و سفره خالی مردم است، اگر شناخت درستی دارد چه راهبردی برای رسیدن به نتیجه مطلوب دارد؟ چشم‌انداز وی چیست، برای رسیدن به این چشم‌انداز، برنامه کوتاه‌مدت و برنامه چهارساله او چه خواهد بود؟

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تصریح کرد: مردم باید دقت کنند در انتخاب خود، صرفا به شعارهایی که مطرح می‌شود، توجه نکنند، بلکه با دقت بیشتری برنامه ها و راه کارهای آنان را دنبال کنند،نخبه‌ها و خواص جامعه و اصحاب رسانه نیز باید برنامه‌های آن‌ها را برای مردم تبیین کنند که آگاهانه و هوشمندانه انتخاب کنند، 

امام جمعه ایلام گفت: البته مردم درک می کنند که چه کسانی با برنامه هستند و چه کسانی دنبال دوقطبی کردن فضای انتخابات و رقیب هراسی هستند، کاری که در چهار سال گذشته اتفاق افتاد و پیامد تلخ آن هنوز در ضائقه ها باقی است، البته خود نامزدها را غیر از برنامه هایشان را نیز باید شناخت آیا این فردی که چنین برنامه ارائه می دهد، آیا صلاحیت لازم دارد که به‌عنوان خدمت‌گزار این مردم مورد اعتماد قرار بگیرد و به او رای داد.

 کریمی تبار گفت: اگر کسی در مناظره به دنبال حریم‌شکنی، تخریب، افترا و آبروریزی و کشف اسرار پنهانی دیگران است و اگر در مسند ریاست‌جمهوری هم قرار بگیرد که قدرت بیشتری در اختیار دارد، به طور قطع الان به رقیب رحم هم نمی‌کند مطمئن باشید آن موقع هم به مردم  و اسلام هم رحم نمی‌کند.

وی ادامه داد:در کنار توانمندی افراد باید اخلاق‌مداری آن‌ها و تقید آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد، پست و ریاست در اسلام هدف نیست، ابزاری برای خدمت به مردم است، هدف وسیله را توجیه نمی‌کند کسانی که برای رسیدن به پست و مقام برای رسیدن به صندلی ریاست‌جمهوری، از هر وسیله مشروع و غیرمشروع استفاده می‌کنند فاقد صلاحیت لازم هستند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: ملت سرافراز ایران و جمهوری اسلامی هویت مستقل دارد، اکنون به لطف خون شهدا، صبر و استقامت و پایداری مردم و رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری به‌عنوان یک قدرت در دنیا مطرح است، ما هویت ملی و اسلامی و افتخارآمیز خود را داریم، کدام یک از نامزدها، این عزت و اقتدار را پذیرفته و می‌خواهد از آن دفاع کند و به توانمندی داخلی اعتماد کند و کدام یک، دچار خود کم‌بینی است و جایگاه جمهوری اسلامی را کوچک‌تر از آن می‌بیند که بتواند روی پای خودش بایستد و باید مردم به این نکته توجه کنند.

 کریمی تبار ابراز کرد: درست است که ما مشکلاتی در کشور داریم اما دستاوردهای فوق‌العاده‌ای هم در عمر با برکت نظام اسلامی اتفاق افتاده است،  همه دولت‌ها، خدمات ارزنده‌ای داشته اند، بی‌انصافی است که ما فقط نکات ضعف را مطرح کنیم و برای جلب آرا، توجهی به دستاورد های سرنوشت‌ساز دولت‌ها نداشته باشیم، این انصاف داشتن در مناظرات معیاری برای ارزیابی افراد و خدمات ارزشمندی ارائه‌شده است و در مناظرات نباید این دستاوردها و خدمات نادیده انگاشته شود.

وی با اشاره به اهمیت دشمن‌شناسی، تصریح کرد: باتقوا بودن، متدین بودن و تخصص داشتن برای نامزدهای ریاست جمهوری ضرورت دارد اما در کنار این، باید دشمن را  را به خوبی بشناسند، آمریکا و رژیم اشغالگر قدس دشمن ما هستند، این‌ها هیچ موقع نمی خواهند ما پیشرفت داشته باشیم، اگر کسی به دنبال این است که با تعامل  و مذاکره و لبخند به این‌ها، مشکلات جمهوری اسلامی را حل کند، تجربه تلخ سال‌های گذشته تکرار می‌شود.

امام جمعه ایلام ادامه داد: کسی که در جایگاه ریاست جمهوری قرار می گیرد باید اعتمادش به خدا، به مردم، توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده است، باشد، به خدا و مردم اعتماد کند، تلاش کند  که منویات رهبر فرزانه را اجرایی کند، نه این‌که به خواسته‌های دشمن تن بدهد.

وی با تاکید بر مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای و انتخاب اصلح، خاطرنشان کرد: هدف دشمنان اسلام و انقلاب، عدم شرکت گسترده و حداکثری مردم در پای صندوق آراست و انشااله با رأی حداکثری خود راه شهدا و حاج‌قاسم سلیمانی را ادامه می‌دهیم و امید است پروردگار به ما توفیق دهد که در این لحظه حساس و سرنوشت‌ساز با مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح قلب امام‌زمان(عج) را شاد و لبخند رضایت را بر لبان مقام‌معظم رهبری منقش سازیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه ایلام انتخابات ۱۴۰۰ امام جمعه ایلام جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی برای رسیدن کریمی تبار برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی‌های سپاه برای دشمنان ناشناخته است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی فدوی ظهر چهارشنبه در نشست بررسی ابعاد و پیامدهای وعده صادق در دانشگاه حکیم سبزواری اظهار کرد: اصلی‌ترین عامل پیروزی جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق نه موشک‌ها و امکانات نظامی، بلکه اراده و قدرتی بود که ریشه در انقلاب اسلامی دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: همین اراده منبعث از انقلاب اسلامی است که تصمیم می‌گیرد در برابر همه دنیای کفر و استکبار بایستد.

وی ادامه داد: این عملیات انتقامی، نه اقدامی مخفیانه که حرکتی بسیار آشکار و علنی بود که ۲ تا پنج ساعت پیش از آن، یعنی از زمان شلیک موشک و ارسال پهپادها، همه دنیا از قصد ما خبردار شدند.

فدوی با اشاره به ابعاد مختلف عملیات وعده صادق، گفت: این عملیات برای دنیای استکبار وحشتناک بود، زیرا در مقابل ما تنها اسرائیل نیست و این حرکت برای قدرت‌های به اصطلاح اتمی دنیا شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه نیز شکست بزرگی بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به خباثت‌ها و جنایت‌های مستکبران و رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه گفت: آمریکایی‌ها از روز اول فرمانده کار بودند و این فرماندهی را همچنان برعهده دارند.

وی توانمندی‌های سپاه را برای دشمنان ناشناخته دانست و گفت: این توانمندی‌ها به وعده خدا به عنوان خالق وصل است و اگر خداوند طرف کسی باشد، امکان ندارد که طرف مقابل او پیروز شود.

فدوی، افزود: ما باید در هر شرایطی تکلیف خود را انجام دهیم و به نتیجه کاری نداشته باشیم زیرا خداوند ضمانت کرده است که جبهه حق همیشه پیروز خواهد بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم در قانون اساسی ما هم آمده است، گفت: بیش از ۹۲ درصد کشورهای دنیا علیه صهیونیست‌ها و آمریکا تظاهرات کردند و این حرکت انقلاب اسلامی است که در کل عالم ادامه می‌یابد تا به ظهور ختم شود.

وی ادامه داد: ستون پنجم دشمن در همه جبهه‌های اقتصادی، فرهنگی، رسانه و فضای مجازی فعال است و باید با هوشیاری و تدبیر همه مسؤولان اجرایی کشور، کاری کنیم که تصمیمات درست اجرایی شود.

فدوی در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال ورود این نیرو به صنعت خودروسازی، گفت: سپاه تکلیف مدار است و بر این اساس خود تکلیف خود را مشخص نمی‌کند، بلکه زیر نظر مستقیم ولی فقیه عمل می‌کند و هر جا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کند.

گفتنی است؛ در این آئین که به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، رئیس این دانشگاه به نمایندگی از مردم دیار سربداران، نشان عالی سربداران را به پاس دلاورمردی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سردار فدوی اعطا شد.

کد خبر 6088072

دیگر خبرها

  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • توانمندی‌های سپاه برای دشمنان ناشناخته است
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری