Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:04:50 GMT

زاکانی: دولت من دولت اصلاح و اقدام است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۳۳۶۰

زاکانی: دولت من دولت اصلاح و اقدام است

علیرضا زاکانی روز جمعه در گفت وگوی تلویزیونی با شبکه استانی صدا و سیمای البرز با اشاره به اینکه با یک انتخاباتی روبرو هستیم که نقش سرنوشت سازی در آینده ما دارد، افزود:  بالغ بر ۸۵ درصد منابع کشور در دست رییس جمهوری است و آنچه که مشاهده می کنیم زیبنده ملت ایران نیست.

وی اضافه کرد: اسلام عزیز، ایران متمدن، رهبری آگاه، مردم خوب، نخگبان شایسته، جوانان پرشور، زنان و همه و همه امکانات بزرگی برای ما است که اگر دقت کرده و از آنها به خوبی استفاده کنیم علاوه بر اینکه مرتفع کننده بسیاری از مشکلات خواهند بود بلکه می توانیم راه ها و گام های بلندی را نیز برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاکانی با بیان اینکه برخوردار از اسلام عزیز هستیم گفت: ما برخوردار از یک تمدن با پیشینه چند هزار ساله، اقوام به عنوان  گل های سربلندایران اسلامی، مذاهب و اقلیت ها هستیم که بنده تمام اینها را برای خود یک فرصت بزرگ می دانم.

وی ادامه داد: در تعجب هستم که چگونه می توان چنین ظرفیت های عظیمی را داشت اما به آن بی دقتی کرده که  محصول این بی دقتی شرایطی از جمله فقر، فساد، تبعیض، نداشتن مسکن و مشکلاتی از قبیل که به دلیل تورم و امثال آن باشد که  بر گرده و معیشت مردم سنگینی ایجاد می کند.

زاکانی با بیان اینکه این تعارض را بایستی برطرف کرد اظهار داشت: امکان حل این تعارض حضور در پای صندوق های رای است، بدین منظور نخستین نکته که عنوان می کنم این است که پای صندوق های رای حاضر شده و با رای خود سرنوشت ملت را رقم بزنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک راهی را طی کردیم اما اشتباه بوده، ما فکر کردیم البته ما نه، دولت موجود فکر کرده که از طریق خارج امکان حل مشکلات وجود دارد، تحریم یک استراتژی دقیق و انتخاب شده توسط آمریکا برای برخورد با ملت رشید ایران است، انسان که نباید از دشمن انتظار خوبی داشته باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دشمن دشمنی می کند در این بین ما بایستی عقلانیت داشته باشیم و راه درست را انتخاب کنیم.

زاکانی ادامه داد: به همین منظور در ابتدا کاری که انجام خواهم داد این نگاه را با توجه به ظرفیت های بی شماری که در کشور وجود دارد تغییر خواهم داد، ظرفیت هایی که بایستی به آنها تکیه و آنها را یک پلی برای رشد، پیروزی، پیشرفت و رفع مشکلات مردم قرار داد.

وی با اشاره به وجود تورم در کشور عنوان کرد: تورم موجود که کمر ما و ملت را می شکند نباید انتظار داشت که حال و رمقی برای ملت بماند، با پنج الی ۶ سال افتخار دولت مسکنی که بنده نساخته ام و وزیر گذشته راه و ترابری این دولت آن را بیان می کرد نباید انتظار داشت که لبخند بر لبان مردم بیاید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردم در فشار هستند به همین منظور بایستی این رویکرد را تغییر و یک طرح نویی درافکند، که این طرح شامل این باشد که ما توانمندی های داخلی را اصل قرار داده و از تمام  ظرفیت های منطقه و جهان در جهت سرآمدی ایران عزیز استفاده کنیم.

وی با تاکید دوباره بر اینکه دولت بنده، دولت اصلاح و اقدام و نه طرح و شعار است تصریح کرد: با اقدام دقیق و فکورانه و اصلاح امور ما مسیری را انتخاب خواهیم کرد که ظرفیت های داخلی به ظهور و بلوغ برسد، در داخل کشور به دنبال این هستیم که با عقلانیت، معنویت، عدالت و خلاقیت زمینه تحقق افتخارات و کسب میزان بالایی از استقلال برای کشور و آزادی را برای ملت به ارمغان بیاوریم.

زاکانی ادامه داد: به هر حال جمهوری اسلامی بایستی متضمن آزادی، استقلال، عدالت و معنویت باشد تا بتواند ایران قوی و پیشرفته در منطقه و جهان سرآمد کند.

وی گفت: به جوانان، زنان، اقوام، دانشجویان، دانشگاهیان و اساتید، صنوف به همه و همه ظلم می شود چرا که کشور  بر مدار علاقنیت و درست توسط کشور اداره نمی شود، پس شما این می توانید تغییر بدهید بسم الله، پس اکنون که قرار است تغییر یابد نباید تنها به رویکرد کفایت کرد بلکه سنگ بنای اولیه است که باید درست شود.

نامزد سیزدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه عنوان کرد: نکته دوم این است که ما در این مسیر نیازمند این هستیم که تمام ابعاد را ببینیم، کشور را نمی توان تک بعدی ساخت و کشور نباید یک شکل کارتونی به خود بگیرد مانند یک سربزرگ و یا دست کوچک بلکه باید متناسب سازی شود.

زاکانی افزود: برای متناسب سازی کشور ما چهار رویکرد تحولی را انتخاب که رویکرد اول اقتصاد و مدیریت است، به این دلیل که امروز جان همه به لبشان رسیده و فشار آنقدر بر گرده مردم بالا است که کمر مردم در حال شکستن است اما کو گوش شنوا و کو گوش بینا.

وی ادامه داد: دولت و رییس جمهوری بارها اعلام کردند که همه چیز خوب است، یا نمی بینید و یا نمی خواهید که ببینید در واقع یا کسی در خواب است که می توان بیدارش کرد و یا کسی خود را به خواب زده که به هیچ وجه بیدار نشدنی نیست.

زاکانی با بیان اینکه فوریت ما اقتصاد مدیریت است تصریح کرد: در این فوریت اساس را بر جهش تولید گذاشته ایم، به عبارتی جهش تولید برای ما اولویت، اولویت و اولویت بوده و برای ما از یک فوریت بالا برخوردار است که در کنار جهش تولید به دنبال این هستیم که کشور را بر مدار شایستگی اداره کنیم.

وی ادامه داد: همچنین به صورت شفاف توجه مان به حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک داریم و در کنار آن دقت مان به تمرکز زدایی است، بدین معنی که یک عده ای در تهران نشسته و فکر می کنند و تصورشان این است که برای تمام کشور می توانند تصمیم  و جای همگی می توانند فکر کنند که این فکر غلطی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ۱۳ سال در مجلس سابقه بستن بودجه را دارم خاطرنشان کرد: در این ۱۳ سال اعتباراتی که ما درنظر می گیریم بر چهار دسته ملی، ملی- استانی، اعتبارات وزارتخانه ها و اعتباراتی که به استان ها داده می شود در این بین سهم استان ها ۱۰ درصد است، سهمی که مستقیم داده می شود و شورای برنامه ریزی استان و شهرستان ها برای آن تصمیم می گیرد.

زاکانی افزود: ۹۰ درصد اعتبارات خارج از استان تصمیم گیری و ۱۲ درصد ماده ۷۵ قانون محاسبات عمومی پولی است که ما به وزارتخانه ها می دهیم و وزارت به استان می دهد و بعدها به عنوان یک نماینده و یا شورای برنامه ریزی که دستگاه مربوطه در کجا هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه ۷۸ درصد اعتبارات ملی و ملی – استانی است گفت: از قبل برای آن تعیین تکلیف شده که این چیزی است که باید شکسته شود.

خبر در حال تکمیال است..

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات صدا و سیما ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی استان البرز پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات صدا و سیما انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات صدا و سیما ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی استان البرز دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند

به گزارش خبرآنلاین، این روزنامه که پیش از این مکررا ادعا می کرد رقابت فراگیر بین احزاب و سلیقه های مختلف وجود دارد، نوشت: ۱۶۵ نامزد آنها تایید صلاحیت شدند که ۴۵ نفرشان در دور اول انتخابات به مجلس راه یافتند.اگر انتخابات مهندسی شده و غیررقابتی بود، چگونه ۱۶۵ نفر اصلاح‌طلب و اعتدالی تایید شدند؟

بار دیگر باید از امتداد داخلی دشمن و مدعیان اصلاحات پرسید؛ اگر انتخابات مهندسی شده و غیر رقابتی بود، چگونه آن ۱۶۵ نفر تایید شدند و این عده به مجلس راه یافتند؟

کیهان که از راه یافته های این جریان به مجلس، علیرغم ایجاد تنگناهای شدید، ناراضی به نظر می رسد، ادامه داد:
در حالی‌که بسیاری از رسانه‌های مدعی اصلاحات مدعی عدم امکان رقابت در انتخابات بودند، در گزارش‌های خود گفتند «نامزدهای میانه‌رو» رأی آورده‌اند. خبر آنلاین گزارشی با عنوان «۴۵ صندلی مجلس دوازدهم؛ سهم لیست صدای ملت از انتخابات» منتشر کرد، سایت انتخاب نیز یکی از منتخبان در تهران را به عنوان میانه‌رو و گزینه مناسب برای تصدی ریاست مجلس معرفی کرد.

۲۳۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903290

دیگر خبرها

  • ادعای هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه یزد صحت ندارد
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم