Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محسن رضایی روز پنجشنبه در برنامه انتخاباتی ویژه استان قزوین، افزود: سرزمین ایران بهترین قطعه عالم است و چشم اندازهای بدیع، اقلیم های متنوع، پوشش گیاهی و چهارفصل همیشه بازده آن طبیعتی را به وجود آورده است که گویی جهان کوچکی در ایران شکل گرفته که از همه عالم قطعه ای در ایران وجود دارد.

وی گفت: ایران، سرزمین اقوام و مردمی پاک نهاد به زلالی چشمه است و هرصدفی را از گوهرش می توان شناخت و ایران را از ایران باید شناخت و طبیعت، ادبیات و مردم نابغه اش و سابقه چندین هزارساله ایران اسلامی حکایت از این گوهر کمیاب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی افزود: هنر امام انقلاب اسلامی این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام همه ایرانیان را گرد هم جمع و انسجام ایجاد کرد و هم ما یکی شدیم و روی قامت خود ایستادیم.

وی گفت: متاسفانه سیاست های نادرست دولت ها در دو سه دهه اخیر باعث شد تا این توانایی عظیم و این قامت بلند ایران خم شود و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی و بعضا ناامیدی به آنها دست بدهد بنابرارین دوباره می خواهیم قامت راست کنیم و روی پای خود بایستیم و حرکتی را با دولتی نو آغاز کنیم، آغازی جدید.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: امام بزرگوار ما در انقلاب اسلامی اقوام و همه استان ها را گرد هم جمع کرد و یک اتفاق بزرگ صورت گرفت و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و شرق و غرب نتوانستند در مقابل ملت ایران بایستند.

رضایی ادامه داد:با شروع جنگ، امام برای بار دوم همه امت و ملت را جمع کرد و دشمنان را در یک جنگ تحمیلی که پنج استان اشغال شده بود با همه قدرت های جهانی که مقابل ما ایستاده بودند به زباله دان تاریخ فرستاد.

وی اضافه کرد:آیا ما نمی توانیم دوباره گرد هم جمع شویم و حرکت سومی را آغاز کنیم با وجود رهبری فرزانه و جوانانی انقلابی؟ چرا نتوانیم برای بار سوم قیام کنیم، قیامی فرهنگی و اقتصادی و قیامی برای شکستن محاصره اقتصادی، قیامی برای رسیدن به پیشرفت های بزرگ و برای زندگی های بهتر و تشکیل دولت وحدت ملی.

رضایی افزود:قیامی برای اینکه همه ایرانی ها ایرانی هستند و شهروند درجه یک و دو در قاموس انقلاب اسلامی وجود ندارد و اینکه انتخابات مهندسی شده نیست و این شما هستید که سرنوشت صندوق ها را تعیین می کنید و انتخاب اصلی در دست شما است و ما می خواهیم قیام کنیم برای بهزیستی و سربلندی کارگران، معلمان، کشاورزان و زدون غم و غصه از چهره مردم ایران.

وی ادامه داد: ما می خواهیم برای پیشرفت ایران و دستیابی به رفاه و استقلال قیام کنیم و شرط آن این است که همه با هم حرکت کنیم و ثروت، قدرت و امکانات برای همه فراهم شود و ما این کار را با تکیه برحمایت های شما انجام می دهیم و ما دوباره استان ها و اقوام را به میدان می آوریم.

رضایی اضافه کرد: ما مناطق اقتصادی درست می کنیم و مسوولیت و قدرت به استان ها می دهیم یعنی اگر در یک استان مردم سپرده هایی را در بانک گذاشتند باید در همانجا هزینه شود نه اینکه به تهران بیاید و تبدیل به ارز شده و از تهران خارج شود و ما این روند را برعکس می کنیم و قرار نیست که تهران استانها را و خارج تهران را استثمار کنند.

وی افزود: ما به این استثمار نو پایان می دهیم و به استان ها اختیار و قدرت خواهیم داد و قطب های اقتصادی درست می کنیم.

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: اینگونه نیست که از تهران برای استانها نسخه واحد صادر شود؛ دولت ما اقدام و عمل بوده و زمان شعار تمام شده است و زمان برنامه و تحول می باشد.

وی گفت: دولت ما برای هر استانی برنامه خاص آن استان را با کمک مردم خود آن استان تنظیم کرده است که دراختیار داریم و برای هیچ استانی نیست که برنامه مخصوص خود آن استان نوشته نشده باشد.

رضایی ادامه داد: هراستانی طبیعت، مردم و اقلیم خاص خود را دارد و این طور نیست که فولاد را از هرمزگان بیاوریم در مرکز هنرهای دستی ایران و آب اینجا خشک شود و در آخر نیز با مشکل مواجه شویم.

وی گفت: هر سرزمین و استانی، نسخه خاص خود را می خواهد و نسخه واحد نوشتن برای همه استان ها نادیده گرفتن ظرفیت ها و استعدادهای هر استانی است و دولت ما اقدام و تحول متناسب با ظرفیت ها، استعدادها، قابلیت ها و توانایی های هر استانی، نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را در آن استان تهیه کرده و اجرا می کنیم.

رضایی افزود: البته به جز برخی چیزها مثل یارانه ۴۵۰ هزار تومانی که عمومی است اما برخی برنامه های خاص استانها باید تهیه و اجرا شود مثلا فولاد اگر باید در سواحل باشد که نیاز به آب دارد به مرکز ایران یا به نزدیکی معادنی منتقل شود که بعدا با مشکلات خشکسالی و کمبود آب مواجه نشویم.

رضایی اضافه کرد: هر استانی نسخه خود را می خواهد و براساس آن دولت ما عمل می کند اما این کافی نیست و ما اختیار تصمیم گیری و تصمیم سازی را به استان ها می دهیم و مناطق اقتصادی به وجود می آوریم مثلا آذربایجان با شمال عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان می تواند یک تجارت عظیمی داشته باشد یا سیستان و بلوچستان می تواند با افغانستان، پاکستان و دریای عمان و هندوستان مبادلات عظیمی داشته باشند یا خراسان با آسیای مرکزی، خوزستان با شمال خلیج فارس، کویت و عراق، کرمانشاه و ایلام.

وی گفت: سایر استانهای دیگر نیز مثل خراسان شمالی و جنوبی، اصفهان و اراک هرکدام به اندازه یک کشور می توانند تولید کنند، بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر از استان های ما هستند، ۲۵ کشور اروپایی سرزمین آنها در سرزمین ما جا می گیرد، ایران خیلی بزرگ است مشروط بر آنکه همه مردم در دولت اقدام و تحول به صحنه بیایند و تمام ایران به کارگاه های بزرگ اقتصادی تبدیل شود مشروط بر اینکه جوانان ما نشاط داشته باشند و از ظرفیت همه بانوان استفاده کنیم و آزادی های اجتماعی را در چهارچوب قانون رعایت کنیم.

این کاندیدا افزود:مشروط بر اینکه به جوانان گیر ندهیم، اجازه فعالیت به آنها بدهیم و با آموزش، مهارت های آنها را بالا ببریم که اگر این کار را انجام دهیم چرا نتوانیم با سرعت زندگی مردم را بهبود ببخشیم و به قله ها برسیم؟

رضای افزود: دولت ما این تجربه را دارد که از جوانان ۱۹ و ۱۸ ساله و از همه اقوام استفاده کند و کارهای بزرگی مثل آزادسازی خرمشهر را انجام دهد.

وی گفت: در آن دوران، عجیب بود افرادی از مناطق سردسیری با دمای ۴۰ درجه سرما، در خوزستان با گرمای بالای ۵۰ درجه و حتی برادرانی که فارسی هم بلد نبودند حضور یافتند و دست ها گره شد و پشت به پشت هم دادند و خرمشهر آزاد شد و باری دیگر دولت ما می خواهد وحدت ملی را به جود آورد و چپ و راست کردن ها و بی عدالتی ها را کنار بگذارد و تجربه شده است و کار سختی نیست.

رضایی ادامه داد: آیا بیرون کردن فقر، بیکاری و تبعیض، اهمیت و ارزش آن کمتر از بیرون کردن سربازان صدام حسین از خرمشهر است، این امر هم مقدس بوده و این هم تجربه شده است، در ایران به فضل پروردگار، دولت ما دولت اقدام و تحول یکبار دیگر به کمک شما مردم و با اذن پروردگار و حمایت بیکران حضرت ولی عصر و سیاست داهیانه مقام معم رهبری اینکار را می کنیم.

وی گفت: برای رسیدن به این ایده بزرگ چند خط مشی داریم یکی اینکه استانداران اقدام و تحول را از مردم همان استان انتخاب کنیم، کدام استان است که مردان و زنان بزرگی نداشته باشد؟ سرزمین ایران در هر قوم آن مردان بزرگی هستند که مورد غفلت واقع شده اند.

رضایی افزود: ما در انتخاب استانداران پارتی بازی نمی کنیم و مجمعی از نخبگان تشکیل می شود و نامزدهای استانداری مسایل را مطرح کرده و نمره بندی و چند نفر به دولت ما پیشنهاد می شوند و بار دیگر ارزیابی می کنیم و یک نفر را استاندار و دونفر را معاونان آن استاندار قرار می دهیم و یک تیمی که توانایی آنها مشخص شده است و خارج از هر جناح و جریانی هستند را در استان ها منصوب می کنیم و اختیارات به آنها می دهیم که رییس جمهور با تصویب قانون اساسی می تواند اختیارات خود را در بعد اقتصادی به استانها واگذار کند.

وی ادامه داد: ما به استانها از طریق امکانات پژوهشی و اطلاعاتی که داریم کمک می کنیم و به مدیران کمک و همفکری کرده و کارهای پژوهشی انجام می دهیم و آنها را به امان خدا رها نمی کنیم و با تمام توان پشت سر استانداران و مناطق خود هستیم اما اجازه می دهیم خودشان تصمیم بگیرند به عبارت دیگر استانداران مسلوب الاختیار نیستند اما هدایت و حمایت می شوند.

این کاندیدا اضافه کرد: اولین توجه ما به اقشار آسیب پذیر معلمان، کشاورزان و کارگران حتی کارمندان دولت است و علاوه بر یارانه ۴۵۰ تومانی، میخواهیم با حمایت دولت شغل ایجاد کنیم و تلاش می کنیم نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه بیندازیم.

وی توضیح داد: امروز هزینه ساخت هر متر مربع واحد مسکونی از سه و نیم تا پنج میلیون تومان متر مربع است و یک خانه ۸۵ متری حداقل ۳۲۰ میلیون تومان تمام می شود بنابراین ۱۰ درصد آن را که ۳۰ میلیون می شود هرکسی بیاورد از بانک ها می خواهیم ۹۰ درصد دیگر را وام بدهند و هیچ وثیقه ای نمی خواهد و همان خانه در وثیقه بانک می ماند و مالکیت آن مال مردم است و همان سند ملک در حال ساخت در بانک می ماند تا قسط آن پرداخت شود و مردم با ۱۰ درصد آورده صاحب خانه می شود و ۹۰ درصد را وام  می دهند و سود وام ها را دولت می پردازد.

رضایی با بیان اینکه این طرح در اروپا و آمریکا اجرا می شود و مخالفت با آن مایه تعجب است، افزود: تعجب می کنیم کسانی که در خارج درس خوانده اند افکار غربی را می آورند اما تجارب غربی را نمی آوردند در ایران پیاده سازی کنند.

وی با بیان اینکه در آمریکا همین طور است که اگر افراد ۱۰ درصد آورده داشته باشند خانه برای آنها می سازند، افزود: ما خود خانه سازان را در بازار سرمایه می بریم و از طریق بازار سرمایه نقدینگی جذب می کنند و خانه را می سازند و به مردم می فروشند که ۹۰ درصد آن را از بانک وام گرفته اند.

رضایی ادامه داد: اگر مسکن را راه بیندازیم ۳۰۰ صنعت پشت سر آن راه می افتد؛ درب و پنجره سازی، سیمان، موزاییک و... مثل این است که یک لوکوموتیو خانه سازی دارید و چقدر شغل ایجاد می شود و مردم به کار گرفته می شوند.

کاندیدای ریاست جمهوری اضافه کرد: اسفا از این گروه های سیاسی که همیشه سرگرم دعوا با خود هستند و نمایشنامه و شعبده بازی درست می کنند؛ به فکر مردم باشید مردم ولی نعمت ما هستند، صاحب این مملکت و انقلاب مردم هستند آن هم بهترین مردم عالم.

وی اضافه کرد: من و دوستانم که در دوران جنگ، زیر شیمیای و بمباران رفتیم یکبار دیگر خودمان را سپر مردم کرده و مشکلات را حل می کنیم و نمی گذاریم این مشکلات تداوم یابد و اجازه نمی دهیم نان قرضی، زباله گردی و کول بری در قامت بلند ملت ایران بنشیند.

رضایی افزود: من معقدم حفظ کرامت انسانی، مهمترین کاری است که دولت من باید در قبال شما مردم عزیز انجام دهد و اینکه حیثیت و نشاط و شادابی در زندگی شما موج زند مهمترین آروزی دولت ما است و درخواست می کنیم با حمایت های شما کار ما تداوم یابد.

وی اضافه کرد: مساله ازدواج جوانان برای ما بسیار مهم است و حقوق خانواده داری را رعایت می میکنیم؛ در هر خانه دو نفر کار می کنند مرد در بیرون و زن در داخل خانه در حالیکه زحمات بانوان در خانه حساب نمی شود و آیا تربیت فرزندان آینده کشور شغل نیست؟

رضایی افزود: ما همه خانم های خانه داری که ۶ ماه آموزش بینند؛ سه ماه در رابطه با تربیت فرزند و سه ماه در رابطه با حفظ سلامت و بهداشت – البته گروه اول چون همه را در وهله اول نمی رسیم-و گروه اول که دوتا فرزند بیشتر داشته باشند من به همه آنها بعد از ۶ ماه آموزش حقوق می پردازم.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: مساله ارتقای کرامت انسانی را از داخل خانه آغاز می کنیم تا به شهر و استان و در کل کشور برسد بنابراین علاوه بر مساله ازدواج و خانه داری، کسب و کارهای خانگی را در داخل خانه ها توسعه می دهیم و شهرها را اقتصادی می کنیم.

رضایی خاطر نشان ساخت: سعی می کنیم رونق اقتصادی از پایین به بالا بجوشد و اقتصاد ملی ما از پایین به بالا جوشش کند وگرنه دولت هایی که می آیند یک توده برفی به نام درآمد نفت دست آنها است و در بالا که این دست به دست می شود همان وسط های راه تمام می شود و به زندگی مردم چیزی نمی رسد.

وی گفت: اگر اقتصاد از پایین به بالا بجوشد آن بالا انبوهی از برف جمع می شود و دولت هم می تواند از طریق مالیات ها خود را اداره کند.

رضایی افزود:دیگر مساله مهم برای من حفظ کرامت انسانی خانواده ها ایرانی است که در این راستا برنامه ریزی اقتصاد کشور را را عوض خواهیم کرد.

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی استان قزوین انتخابات ریاست جمهوری محسن رضایی میرقائد پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی استان قزوین انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی استان قزوین انتخابات ریاست جمهوری محسن رضایی میرقائد رضایی ادامه انقلاب اسلامی ریاست جمهوری اقدام و تحول داشته باشند آن استان استان ها دولت ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

رئیس‌جمهور گفت: آمریکا به دنبال این بود که با عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای منطقه برای این رژیم حاشیه امن ایجاد کند، اما نتوانست و امروز صهیونیست‌ها منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به سریلانکا، با حضور در مسجد جامع «کالپیتی» شهر کلمبو، ضمن دیدار و گفت‌وگو با نمازگزاران، نماز مغرب را نیز در این مسجد اقامه کرد و با ابراز خرسندی از حضور در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر کلمبو، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات صورت گرفته میان دو کشور به گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های فیمابین منجر شود.

وی طراحی و اجرای مجموعه سد، نیروگاه و تونل انتقال آب «اومااویا» از سوی شرکت‌های متخصص ایرانی را نماد همکاری‌های موفق دو کشور دانست و افزود: امیدواریم بهره‌برداری از این طرح‌ها افزایش رفاه مردم سریلانکا را در پی داشته باشد.

رئیس‌جمهور در ادامه وحدت و انسجام را نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام دانست و گفت: دشمنان و در رأس آنان آمریکا، با ایجاد گروهک‌های تروریستی مانند داعش به دنبال ایجاد ناامنی، کشتار و تفرقه در جهان اسلام هستند، بنابراین بسیار ضرورت دارد از هر اقدام و گفتاری که میان مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کند، پرهیز شود.

آیت‌الله رئیسی در ادامه ظلم و ستم بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و کشتار و نسل‌کشی در غزه را نتیجه وجود اختلافات در امت اسلامی دانست و افزود: امام خمینی (ره) از ۴۵ سال پیش رژیم صهیونیستی را غده‌ای سرطانی برای امنیت منطقه دانسته و بر آزادی فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام تاکید کرده بودند و امروز حقانیت این سخن امام راحل، بر همگان روشن شده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق فلسطینیان را وظیفه همه مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان می‌داند و معتقد است امروز حمایت از کسانی که از خانه، وطن، دین، ناموس و جان و عزت خود دفاع می‌کنند، شاخصی برای کشورهاست که آیا مدافع شرافت هستند، یا همراه شرارت.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا مردم ایران را بابت دفاع از حق و عدالت مورد تحریم‌های ظالمانه قرار داد، اما جوانان ما تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و امروز ایران در همه حوزه‌ها در حال پیشرفت است؛ دشمن تلاش کرد پیشرفت ایران را متوقف کند، اما ملت ایران اراده کرد پیشرفت کند و در این جنگ اراده‌ها ملت ایران پیروز شد.

آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه ما آموختند که رمز موفقیت توکل بر خدا و اعتماد به نفس و داشته‌های درونی است، گفت: دشمنان برای متوقف کردن ملت ایران علاوه بر تحمیل ۸ سال جنگ به ما، تلاش کردند با ترور، انفجار، توطئه و فتنه‌های متعدد این مردم را از ادامه مسیرش منصرف کنند، اما موفق نشدند؛ امروز مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه نه فقط مورد توجه نظام اسلامی ایران بلکه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است که معتقدند نباید تن به زیاده‌خواهی‌ها و مظالم نظام سلطه داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 747668

دیگر خبرها

  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند و در حال پیشرفت است
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود