Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@11:16:27 GMT

اعلام حمایت جامعه اهل سنت بوشهر از آیت‌الله رئیسی

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۳۵۹۸

اعلام حمایت جامعه اهل سنت بوشهر از آیت‌الله رئیسی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، جمعی از علما و شیوخ اهل تسنن استان بوشهر با صدور بیانیه ای حمایت از آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است:  بحول وقوه‌الهی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ملت شریف ایران  همچون دوره های گذشته با توجه به شرایط حساس داخلی و همچنین تحریم‌هاى ظالمانه استکبار جهانی و نیز لزوم افزایش اقتدار کشور عزیزمان در صحنه‌های بین‌المللی بار دیگر حماسه‌ای چشمگیر خلق خواهند نمود و در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر با حضوری پرشور و صادقانه مشارکت حداکثری را رقم خواهند زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه آمده است: بدین منظور شیوخ  و علما و اهالی خوب و انقلابی اهل سنت در استان بوشهر همگام با سایر قومیت‌ها و مذاهب با حرکتی خودجوش در راستای ایجاد وحدت و همدلی بیشتر‌، حضور در این انتخابات را وظیفه شرعی خود می‌دانند و انتظار می‌رود بر‌اساس منویات مقام معظم رهبری دولت آینده توجه به رفاه عمومی ملت به ویژه اقشار مستضعف جامعه ، مبارزه جدی با فقر و فساد و محرومیت‌زدایی و استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان را سرلوحه فعالیتهای خود قرار دهند.

این بیانیه می افزاید: با توجه به آشنایی و نگاه ویژه آیت‌الله حاج سید ابراهیم رئیسی به قومیت‌ها و مذاهب کشور در ذیل قانون اساسی برادران و خواهران اهل سنت حمایت خود را از اعلام و تمام تلاش خود را برای  پیروزی ایشان با رأی بالا به کار خواهیم بست فلذا از همه ملت فهیم ایران به ویژه برادران و خواهران اهل سنت درخواست داریم که با حضور گسترده خود در انتخابات توطئه دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی را نقش بر آب کنند.

اسامی ائمه جمعه و جماعت اهل سنت استان بوشهر  حامیان دکتر رئیسی بشرح ذیل اعلام می‌شود.

شیخ خلیل افرا(رئیس ستاد)
شیخ محمد جمالی
شیخ اسماعیل بازدار
شیخ حسن بازدار
َشیخ جاسم بن هاجر
شیخ سید حسن حسینی
شیخ احمد راشد زاده
شیخ حسین افروز
شیخ حسن احمدزاده
شیخ یعقوب شمسا
شیخ عبدالستار حرمی
شیخ محمد انزاری
شیخ ابراهیم عظیمی
شیخ جاسم جابری
شیخ جمعه عبداللهی
شیخ یوسف رباعی
شیخ ابراهیم مقدسی
شیخ حمزه کردی    
شیخ محمد کشاورز
شیخ اسماعیل شمسا
شیخ حسین کنگانی
شیخ خلیل کنگانی
شیخ عبدالرحمن قاضی
شیخ ابراهیم ابراهیمی
شیخ سبت راستی
شیخ محمد بنی هایل
شیخ جابر ذهاب
شیخ محمد کوزگر
شیخ عبدالله مبارکی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اهل سنت رئیسی انتخابات ریاست جمهوری بوشهر شیخ محمد اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!

در گزارشی مناقشه بر سر حجاب را در سال‌های مختلف مرور کرده ایم.

به گزارش اعتماد، شاید عجیب به نظر برسد که موضوع حجاب زنان در ستاد هاشمی در انتخابات سال ۱۳۸۴ یکی از اصلی‌ترین دلایل برای این باشد که جامعه روحانیت مبارز که اکبر هاشمی‌رفسنجانی شناسنامه آن بود، در رقابت بین محمود احمدی‌نژاد، هاشمی‌رفسنجانی، سکوت کند و از یکی از اصلی‌ترین چهره‌های خود یعنی هاشمی حمایت نکرد. با سکوت این تشکل راست روحانی، هاشمی برای همیشه از خانه پدری خود در جریان اصولگرایی سنتی هجرت کرد و دیگر تا پایان عمر خود هرگز به آن باز نگشت.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگویی در سال ۱۳۵۹ روایت می‌کند که در دور اول انتخابات سال ۱۳۸۴ جامعه روحانیت مبارز از هاشمی‌رفسنجانی حمایت کرد، اما در دور دوم مسائلی در ستاد‌های ایشان دیده و شنیده شد که جامعه را دل‌زده کرد: «در انتخابات دوره دوم ستاد‌های ایشان رفتار‌هایی نشان دادند که هیچ در شأن ایشان نبود و البته خلاف انتظار ما نیز بود...

یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز که در دور اول بسیار داغ از ایشان حمایت کرده بود، برای دور دوم اعلام کرد که دیگر حمایت نمی‌کند، علت را جویا شدم، گفتند یکی از شب‌های تبلیغات به تماشای تبلیغات رفته و از نزدیک مسائلی را در ستاد انتخاباتی فرشته دیده است... آقای مهدوی هم در دوره دوم از نوع رفتار آقای هاشمی و طرفداران ایشان رنجیده‌خاطر بود و همین موجب شد که به اکثریت نسبی در حمایت از ایشان نرسیم.»

دیگر خبرها

  • پتروشیمی‌ها از ورزش استان بوشهر نیز حمایت کنند
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • واکنش ابراهیم رئیسی به درگذشت عروس امام خمینی
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • آیت‌الله رئیسی وارد قلب اقتصادی پاکستان شد