Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امشب تیم ملی ایران و کامبوج پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ملی پوشان کشورمان در سومین گام خود در دور برگشت مرحله انتخابی جام جهانی در گروه C که به میزبانی بحرین برگزار می‌شود، دقایقی با گل کامبوج را در هم کوبیدند. با این نتیجه ایران با خیال راحت برای کسب صدرنشینی آماده مصاف هفته آینده با عراق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قضاوت این دیدار را کیم جونگ هیوک از کره جنوبی بر عهده داشت که با توجه به یک طرفه بودن بازی، روز آسانی را سپری کرد اما سه ضربه پنالتی به سود تیم ملی ما گرفت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط «نوذر رودنیل» و «حیدر سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

پنالتی اول ایران

دقیقه ۱۵ جهانبخش که قصد گذر از دفاع کامبوج را داشت، توسط مدافع کامبوج متوقف شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.

رودنیل: پنالتی درست بود.

سلیمانی: اگر چه ابتدا توپ به پا مدافع کامبوج خورد ولی چون در ادامه پا راست جهانبخش را زد، داور اعلام پنالتی کرد.

خطا گلر کامبوج روی طارمی

در آخرین لحظات نیمه نخست، فرار طارمی پشت دفاع کامبوج آغاز شد و در حالی که می‌خواست دروزابان کامبوج را هم از پیش رو بردارد، توسط او نقش بر زمین شد تا باز هم ایران صاحب یک ضربه پنالتی شود.

رودنیل: اعلام پنالتی و کارت زرد برای گلر کامبوج صحیح بود.
سلیمانی: پنالتی روی طارمی کاملاً صحیح و درون محوطه جریمه بود. اخطار برای دروازبان کافی بود و اگر خطا بیرون محوطه انجام می‌شد، باید کارت قرمز می‌گرفت.

تکنیک ناب قایدی و ناچاری دفاع کامبوج به خطا

تکنیک بالا پهدی قایدی در هفتاد و ششمین دقیقه، امان از کامبوجی‌ها بریده بود و آنها مجبو شدند قایدس را پس از آنکه ۶-۷ بازیکن را از پیش رو برداشته بود، بزنند تا دستان داور کره‌ای دوباره نقطه پنالتی را نشانه گیرد.

رودنیل: داور به درستی در این صحنه پنالتی گرفت.
سلیمانی: مدافع کاملاً برای زدن قایدی رفت و خودش هم قبول کرد پنالتی بوده ولی نحوه استقرار مدافعین و اینکه بی احتیاطی نکرد باعث شد کارتی دریافت نکند.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: در نیمه نخست داور چند خطا را نگرفت ولی با توجه به شرایط سنی داور و آمادگی جسمانی او، آینده خوبی دارد.

سلیمانی: داور کره‌ای با توجه به یک طرفه بودن بازی کار سختی را نداشت.

کد خبر 499902

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال تیم ملی ایران تیم ملی کامبوج رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم

داور ملی اهل شهرری گفت: اعلام آفساید در دقیقه ۹۰ موجب هجوم تماشاگران، عوامل تیم و بازیکنان به سمت من شد و یکی از بازیکنان با استوک به صورتم ضربه زد. - اخبار استانها -

حمیدرضا لشکری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ری، با اشاره به درگیری و زد و خورد در جریان داوری دو تیم دسته دو لیگ تهران اظهار داشت: روز جمعه 7 اردیبهشت ماه ساعت 12 ظهر داوری مسابقه بین دو تیم جوانان آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان را در ورزشگاه چمران برعهده داشتم. در دقیقه 90 این بازی آفساید رخ داد و در پی اعلام آفساید حوادثی رخ داد که مردم شاهد آن بودند.

وی افزود: داور مجری قوانین در زمین فوتبال است و من نیز در این بازی تلاش کردم حق به حق‌دار برسد.

این داور ملی گفت: بعد از اعلام آفساید تماشاگران، عوامل تیم و بازیکنان به سمت من هجوم آوردند و تا جایی که می‌توانستند ضرباتی را بر بدن وارد کردند تا جایی که جایی برای خروج نداشتم.

لشکری تصریح کرد: پدرم پیشکسوت فوتبال شهرری است که برای تماشای این بازی به ورزشگاه آمده بود که پس از وقوع این ماجرا برای کمک به من به زمین آمد اما متاسفانه در جریان این درگیری ضرباتی هم به پدرم وارد شد.

این داور اهل شهرری ادامه داد: بازیکنان یکی از تیم‌ها با استوک ورزشی به صورت من کوبید که بروز چنین حرکتی از بازیکنان تیم فوتبال قابل پذیرش نیست امیدوارم اخلاق ورزشی ورزشکاران ما تقویت شود و از این پس شاهد بروز چنین اتفاقاتی در زمین فوتبال نباشیم.

لشکری افزود: کمیته داوران واقعاً زحماتی زیادی را متقبل شد و امیدوارم با تعلیق یک هفته‌ای مسابقات جلوی اقدامات اینچنینی در حوزه ورزش گرفته شود..

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، در جریان این درگیری طبق اعلام هیئت فوتبال استان تهران از سوی کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران دستوری موقت علیه خاطیان صادر شد. در نشست فوری دیگری در کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران در راستای ایجاد آرامش و حفظ جایگاه داوران فعال در فوتبال تهران، برگزاری کلیه مسابقات لیگ دو و توابع استان تهران تا تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال جاری به حالت تعلیق درآمد.

حمیدرضا لشکری داور ملی کشورمان متولد و ساکن شهرری است و داوری را از سال 1390 زیر نظر استاد حسین خوش خوان آغاز کرده است.

این داور جوان اهل ری زمستان 1401 زیر نظر استاد دانیال مرادی رئیس حاضر دپارتمان داوری ایران مدرک ملی کسب کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخراج عالیشاه اشتباه بود؛ پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد
  • کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!
  • تأثیر تیم داوری در بی‌کیفیت شدن دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • کارشناس داوری: پنالتی و اخراج علیه استقلال اعلام نشد
  • دیدگاه کارشناس داوری در مورد صحنه‌های مشکوک بازی تراکتور و استقلال
  • پنالتی استقلال مقابل تراکتور سوخت؟ | کارشناس داوری نظر می دهد
  • تیم داوری ایران، قاضی فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • موعود داور فینال آسیا شد
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم