Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@02:48:05 GMT

افزایش ۱۰۰۰ صندوق اخذ رأی در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۴۷۵۵

افزایش ۱۰۰۰ صندوق اخذ رأی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدعلی نبی‌پور اظهار کرد: بر اساس آماری ارائه شده توسط ثبت احوال، تعداد چهار میلیون و ۶۱۶ هزار نفر در استان واجد شرایط برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه افراد برای رای دادن باید ۱۸ سال تمام داشته باشند، افزود: در انتخابات آتی بیش از ۱۲۰ هزار نفر رای اولی حق انتخاب خواهند داشت.

وی افزود: بیش از ۷۷ درصد واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبلی و حدود ۷۳ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شوراهای شهر و روستا از حوزه خراسان رضوی شرکت کردند.

نبی‌پور با اشاره به پنج هزار و ۳۰۰ صندوق رأی ثابت و سیار اخذ رأی در خراسان رضوی اضافه کرد: در این دوره به دلیل وجود ویروس کرونا و جلوگیری از ازدحام مردم در شعب اخذ رأی تعداد این صندوق‌ها در کشور افزایش پیدا کرده است که در همین راستا تعداد صندوق‌های اخذ رأی خراسان رضوی یک هزار صندوق نسبت به انتخابات مجلس افزایش پیدا کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در انتخابات آتی در شهر مشهد انتخابات تمام الکترونیکی خواهیم داشت، در همین راستا صندوق‌های الکترونیکی اخذ رأی، دستگاه‌های احراز هویت و اقلام انتخاباتی وارد استان شده و بین شعب و شهرستان‌ها توزیع شده و می‌شود.

وی در خصوص آموزش‌ها متذکر شد: از ۶ ماه پیش آموزش در استان در سه سطح از جمله بخشداران و فرمانداران، کارشناسان فرمانداری‌ها و اعضای شعب اخذ رأی انجام شده و می‌شود.

گفتنی است؛ محمدعلی نبی‌پور روز گذشته از سوی استاندار خراسان رضوی با حفظ سمت به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان منصوب شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی خراسان رضوی اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، مهدی شفیعی‌زاده اظهار کرد: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

وی اضافه کرد: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌رضوی گفت: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

وی به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و اظهار کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی