Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیت‌کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده در جهان، سرانجام در شانزدهم دسامبر ۲۰۱۷ با افزایش قیمت در نمودار‌ها ATH (اوج قیمت) خود را نمایان کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در هنگام نوشتن مقاله، BTC  (بیت‌کوین) در نمودارها چیزی بیش از ۳۴هزار دلار ارزیابی شده است، در حالی که کمتر از دو ماه پیش به ۶۴هزار دلار رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون، در حالی که میزان اصلاحات در این مورد قابل درک بوده است، واقعیت این است که YTD (از ابتداء سال تاکنون) بیت‌کوین بازهم بازدهی بیش از ۳۵ درصد دارد.

معنی این مورد این است که بیت‌کوین با کنار گذاشتن شکایات آشکار و اغراق‌آمیز از نوسان، بار دیگر اعتبار خود را به‌عنوان ذخیره دارایی با ارزش ثابت کرده است. این مورد به‌ویژه برای دارندگان رمزنگاری در کشورهایی که ممکن است شهروندان لزوما به دارایی‌های با عملکرد بالا دسترسی نداشته باشند، بسیار قدرتمند است.

به همین دلیل باید بررسی کرد، چه کسی بیشترین بهره را از رونق صعودی بزرگترین ارز رمزنگاری شده در جهان می‌برد که موضوع آخرین گزارش Chainalysis است. شایان‌ذکر است، گزارش مذکور فقط به دستاوردهای تحقق‌یافته سال ۲۰۲۰ پرداخته است. با توجه به این واقعیت که در سال ۲۰۲۱ شاهد صعود بیت‌کوین حتی بالاتر از این میزان بودیم پس می‌توان انتظار داشت که ارقام مربوط حتی بالاتر باشند.

نتایج این گزارش نشان داد، سرمایه‌گذاران مستقر در ایالات‌متحده بیش از ۴ میلیارد دلار سود واقعی بیت‌کوین در طول سال کسب کرده‌اند این رقم سه برابر بیشتر از چین است تحولی که احتمالا در پشت مبادلات مستقر در ایالات‌متحده وجود داشته و به ورودی‌های عظیم در اوایل سال اشاره دارد و به نظر می‌رسد بیشتر آن در پایان سال تحقق یافته است.

یافته‌های جالب‌تر پایین نمودارها بودند. در حالی که همه انتظار داشتند ایالات‌متحده و چین از همه جلوتر باشند، اما آنچه واقعا انتظار نمی‌رفت تناقض در معیارهای اقتصادی خوب و سرمایه‌گذاری‌های بیت‌کوین بود.

 

طبق Chainalysis، کشورهایی مانند ویتنام و جمهوری چک بالاتر عمل می‌کنند. ویتنام، یک کشور با درآمد متوسط ‌ اگرچه در رتبه ۵۳ در نمودارهای تولید ناخالص داخلی قرار دارد  اما با ارقام ۳۵۱ میلیون دلار در رتبه سیزدهم سود سرمایه‌گذاری بیت‌کوین جای گرفته است. به همین ترتیب، در حالی که کشور اروپای مرکزی رتبه ۵۴ در نمودار تولید ناخالص داخلی را دارد، هنگام بررسی سرمایه‌گذاری‌های بیت‌کوین در رتبه هجدهم بود.

برعکس این موارد نیز وجود داشت و هند نمونه اصلی آن بود. پنجمین اقتصاد بزرگ جهان با تولید ناخالص داخلی ۲.۹ تریلیون دلار در رتبه پایین‌تر از ۱۸ قرار گرفت. این ممکن است نتیجه عدم پذیرش دولت هند در برابر ارز رمزپایه باشد.

در اینجا باید تاکید کرد که چنین عملکردی در کشورهایی مانند ترکیه نیز دیده می‌شود، پیوسته دولت و بانک مرکزی به رهبری اردوغان دارندگان رمزنگاری و نهادهایی را که با آنها سر و کار دارند سرکوب می‌کنند با این وجود دولت ملی با توجه به سودهای محقق شده بیت‌کوین برای سال ۲۰۲۰ در رتبه شانزدهم قرار گرفته است. می‌توان فرض کرد که چنین اتفاقی در سال ۲۰۲۱ رخ ندهد، به ویژه از آنجا که اقدامات اخیر اعتماد جامعه محلی را نسبت به دارایی‌ها متزلزل کرده است.

یافته‌های ذکر شده را باید در زمینه توسعه اخیر و تصمیم السالوادور برای تبدیل بیت‌کوین به پول قانونی نیز در نظر گرفت.

کشور آمریکای مرکزی با داشتن همین رشد بیش از ۳درصد در دو قرن گذشته، آمار قابل‌توجهی برای تولید ناخالص داخلی ندارد. به‌علاوه، گزارش سال گذشته بانک جهانی این فرضیه را مطرح کرد که اقتصاد این کشور می‌تواند تقریبا ۹ درصد به دلیل بیماری همه گیر کووید-۱۹ کاهش داشته باشد. برای چنین کشوری که با مشکل مالی روبرو است، پذیرش بیت‌کوین به عنوان پول قانونی یک قدم بزرگ است، اقدامی که ارزش مرتبط با بزرگترین ارز رمزپایه جهان را برجسته می‌کند.

با توجه به گزارش Chainalysis، اعتبار بیت‌کوین نیز به‌عنوان ذخیره ارزش اعتبار دو برابر می‌شود، با توجه به این واقعیت که انتظار می‌رود رمزنگاری بیش از پیش افزایش یابد، این دستاوردهای تحقق یافته احتمالا امسال بیشتر رشد خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیتکوین ارز دیجیتال ایالات متحده آمریکا تولید ناخالص داخلی بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه

قیمت رمزارز‌ها در اولین روز از ماه می‌میلادی و در بحبوحه فروش گسترده‌تر بازار به شدت کاهش یافت. افزایش نگرانی‌ها در آستانه تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای نرخ بهره و همچنین دستگیری مدیرعامل صرافی بایننس، دو علت این ریزش دست‌جمعی رمزارز‌ها بود.

به گزارش اکوایران، سومین روز متوالی افت بیت‌کوین در حالی به ثبت رسیده که این رمزارز در ماه آوریل بدترین عملکرد ماهانه خود را از اواخر سال ۲۰۲۲ به ثبت رساند. بازدهی منفی ۱۸ درصدی بیت‌‎کوین در یک ماه اخیر موجب شده تا میزان رشد قیمت آن از ابتدای سال ۲۰۲۴ به کمتر از ۳۵ درصد برسد. این در حالی است که بازار‌ها در انتظار تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره و داده‌های کلیدی بازار کار ایالات متحده هستند.

ارزش پرمعامله‌ترین ارز رمزنگاری شده جهان در یک هفته اخیر نزدیک به ۱۵ درصد کاهش یافته، چرا سرمایه‌گذاران بعد از صعود دیوانه‌وار بیت‌کوین به بالای ۷۰ هزار دلار اقدام به سیو سود و فروش آن کردند.

در حال حاضر بیت‌کوین در کانال ۵۶ هزار دلاری معامله می‌شود که حدود ۱۰ درصد کمتر از قیمت روز گذشته آن است. این کمترین قیمت از اواخر فوریه است. البته این افت قیمت تنها محدود به بیت‌کوین نبود و اتریوم هم با بیش از ۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته ۲۸۴۰ دلار در حال معامله است. در حال حاضر ارزش جهانی بازار رمزارز‌ها ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد دلار است که افتی ۹ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته داشته است. با این حال حجم معاملات ۲۴ ساعته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بنابر عقیده تحلیلگران، انتظار نمی‌رود فدرال رزرو بعداً تغییری در نرخ بهره ایجاد کند، اما این دیدگاه در بین سرمایه گذاران ریشه دوانده است که بانک مرکزی ممکن است به هیچ وجه نرخ بهره را در سال جاری کاهش ندهد و ضربه‌ای به دارایی‌های حساس به نرخ بهره مانند ارز‌های دیجیتال، سهام و اوراق قرضه یا حتی کالا‌های اساسی وارد کند.

دیگر خبرها

  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر