Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:37:51 GMT

قیمت نفت رکورد جدید زد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۵۵۵۶

قیمت نفت رکورد جدید زد

قیمت نفت روز جمعه به بالاترین رکورد چند سال اخیر صعود کرد و تحت تاثیر بهبود دورنمای تقاضای جهانی، سومین رشد هفتگی متوالی را پشت سر گذاشت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۱۷ سنت افزایش یافت و در ۷۲ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه بسته شد که بالاترین قیمت از ماه مه سال ۲۰۱۹ بود و برای کل هفته یک درصد رشد نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۲ سنت افزایش، در ۷۰ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه بسته شد که بالاترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۸ بود و برای کل هفته ۱.۹ درصد رشد هفتگی رقم زد.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد گروه پرایس فیوچرز اظهار کرد: تقاضا سریعتر از میزان عرضه بهبود پیدا می کند و ما به عرضه بیشتری به منظور تامین تقاضا نیاز خواهیم داشت.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد اوپک پلاس باید تولیدش را برای تامین تقاضا که تا پایان سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از شیوع پاندمی بهبود پیدا می کند، افزایش دهد.

طبق آماری که از سوی منابع آگاه در اوپک پلاس اعلام شده است، اوپک و متحدانش ماه میلادی گذشته پایبندی قوی به توافق محدودیت عرضه داشتند و نرخ پایبندی اوپک پلاس در ماه مه به ۱۱۵ درصد در مقایسه با ۱۱۴ درصد در آوریل رسید.

اوپک با بهبود تقاضا برای نفت در فاصله ماه مه تا ژوییه ۲.۱ میلیون بشکه در روز به تولیدش اضافه می کند اما همچنان میلیونها بشکه در روز از تولیدش را محدود نگه داشته است.

بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس با اشاره به افزایش نرخ واکسیناسیون و تقویت فعالیت اقتصادی جهانی، پیش بینی کرد روند صعودی جاری بازار نفت ادامه پیدا خواهد کرد و نفت برنت تابستان امسال به ۸۰ دلار در هر بشکه صعود می کند.

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند: آمار نشان می دهد ترافیک جاده ای در آمریکای شمالی به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازگشته و آمار اکثر نقاط اروپا دلگرم کننده بوده است. حتی بازار سوخت جت هم نشانه های بهبود را نشان می دهد و پروازها در اروپا طی دو هفته گذشته ۱۷ درصد رشد کرده اند.

گزارش هفتگی شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته با شش حلقه افزایش به ۳۶۵ حلقه رسید که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ به شمار می رود. این بزرگترین رشد هفتگی دکلهای حفاری آمریکا در یک ماه گذشته بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، رشد قیمتها از اکتبر سال ۲۰۲۰ بعضی از شرکتهای انرژی آمریکایی را به افزایش هزینه در سال ۲۰۲۱ تشویق کرده است اما این افزایش هزینه اندک می ماند زیرا اکثر شرکتها به جای افزودن به تولید، به افزایش جریان نقدینگی، کاهش بدهی و افزایش سوددهی سهامداران متمرکز شده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت واکسیناسیون کرونا توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

براساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گران، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903330

دیگر خبرها

  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور/ از رشد موالید تا چند فرزندی
  • قیمت نفت صعودی شد
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید