Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: من بیشترین رقابت را بین آقای رییسی و همتی می بینم ولی احتمال می دهم آقای رضایی تا پایان رقابت ها در صحنه باشد ولی بقیه به نظر من انصراف می دهند و کنار می کشند.

«غلامرضا مصباحی مقدم»، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با شرایط احتمالی کاندیداها پس از مناظرات و کاندیدای نهایی اصولگرایان در روزهای پایانی رقابت های انتخاباتی اظهار کرد: البته من نمی توانم چندان اطمینان خاطر داشته باشم که کاندیداها کنار خواهند کشید اما تا حدی به نظر سنجی ها بستگی دارد؛ اگر نظر سنجی ها نشان بدهد که وزن بالایی ندارند احتمال کنار رفتن بعضی ها قوی است یا اینکه به نفع آقای رییسی کنار بروند یا اینکه کلا بدون اینکه به نفع کسی باشد کنار بکشند این مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: توصیه من این است که آقایانی که به میدان رقابت آمده اند وزن خود را بسنجند با توجه به نظر سنجی هایی که می شود و این نظر سنجی ها قالبا نسبتا دقیق است و در ادوار گذشته هم شاهد این نظر سنجی ها بودیم. شاید منتظر هستند تا در دو سه روز آخر اتفاقی بیفتد که پیش بینی نشده است مثل اتفاقاتی که گاهی در ادوار گذشته هم رخ داده است ولی من پیش بینی نمی کنم، اتفاقی آنچنانی بیفتد که آرا را زیر و رو کند از این رو کاندیدا های محترم براساس نظر سنجی ها وقتی می بینند، وزن پایینی دارند و رقابت برای آنها معنی دار نیست خوب است که به نفع یکی از کاندیداها که رای بیشتری دارد که در اینجا آقای رییسی است، کنار بروند تا تجمیع آرا اتفاق بیفتد که نتایج بهتری به بار می آورد مگر اینکه تردید کنند که آرا آنها به سبد رای آقای رییسی، نرود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اهمیت نظرسنجی های انتخاباتی ادامه داد: امروز نظرسنجی ها با فاصله ای اساسی و عمیق پیشتاز بودن آقای رییسی از همه کاندیدا ها را نشان می دهد. 

مصباحی مقدم در رابطه با جایگاه رئیسی در قوه قضائیه خاطرنشان کرد: ایشان در قوه قضاییه خوش درخشیده است و بنیانی گذاشته که برنامه یا اساسی برای اصلاح قوه قضاییه است و باید در این جهت به ایشان دست مریزاد گفت اما گمان می کنم، همکارانش بتوانند مسیر ایشان را ادامه بدهند ولی با توجه به اقبال بسیار زیادی که مردم و نخبگان به آقای رییسی داشتند، ایشان نمی توانستند خواسته های عمومی را بدون پاسخ بگذارند.

او با بیان اینکه کاندیداها برای انصراف به نفع رئیسی برنامه ریزی قبلی نداشتند، تصریح کرد: من خبر دارم که هماهنگی بین این کاندیداها نیست و اینطور نیست که آقایان قرار و مدار گذاشته باشند که ما چند نفر ثبت نام و به آقای رییسی کمک می کنیم من از این رو تعبیر پوششی را قبول ندارم. عقیده دارم این افراد هر کدام تصور داشتند که به صورت گسترده مورد اقبال مردم قرار می گیرند بخصوص که برخی دارای برنامه هستند البته اگر ببینند که اقبال زیادی به آنها نشده و نظر سنجی ها حاکی از این است که رای کمی دارند ولو که برنامه داشته باشند، باید اعلام امادگی کنند که پس از انتخابات با آقای رییسی همکاری می کنند و از دور انتخابات خارج شوند.

مصباحی مقدم در پایان گفت: من بیشترین رقابت را بین آقای رییسی و همتی می بینم ولی احتمال می دهم آقای رضایی تا پایان رقابت ها در صحنه باشد ولی بقیه به نظر من انصراف می دهند و کنار می کشند. 8

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه روحانیت مبارز اصولگرایان رقابت وزن جامعه قوه قضائیه قوه قضاییه نخبگان انتخابات غلامرضا مصباحی مقدم نظر سنجی ها آقای رییسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به سریلانکا، چند سند همکاری از سوی مقامات دو کشور و در حضور آیت‌الله رئیسی و «رانیل ویکرمسینگه» در بخش‌های مختلف به امضا رساندند.

آیت‌الله رئیسی صبح امروز با استقبال نخست وزیر، وارد کلمبو پایتخت سریلانکا شده بود، در کاخ ریاست جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی «رانیل ویکرماسینگه» همتای سریلانکایی خود قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در صدر هیأتی بلندپایه برای سفری یک روزه به سریلانکا رفته است. وزیر نیرو نیز رئیس جمهور را در این سفر همراهی کرده و در این سفر ۳ مگا پروژه حوزه انرژی این کشور شامل انتقال آب، سدسازی و نیروگاه سازی که به دست توانمند مهندسان ایرانی ساخته شده، به بهره‌برداری رسید.

ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در ۲۳۰ کیلومتری شرق پایتخت این کشور قرار دارد و آیت‌الله رئیسی با همراهی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا صبح امروز این پروژه را افتتاح کرد.

ابرپروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرآیند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شده است.

ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشورمان و شرکت‌های ایرانی است.

تلاش متخصصان کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات موردنیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.

در این بین رویکرد دولت سیزدهم مبتنی بر توسعه دیپلماسی منطقه‌ای، از مهم‌ترین راهبرد‌هایی است که به ارتقای صادرات خدمات فنی- مهندسی کشور از جمله صنعت آب و برق کمک شایانی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض
  • دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • رییسی : برای صدور خدمات فنی و مهندسی و مشارکت در پیشرفت سریلانکا آمادگی داریم
  • روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده
  • تأکید رئیسی بر رسمی شدن تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان