Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@09:16:04 GMT

تعیین پنج عضو غیر دائم شورای امنیت

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۵۹۴۱

مجمع عمومی سازمان ملل پنج عضو غیر دائم شورای امنیت را برای سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ تعیین کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مطابق رای گیری مجمع عمومی سازمان ملل غنا، گابن، امارات، آلبانی و برزیل بر کرسی شورای امنیت تکیه خواهند زد. شورای امنیت ده عضو غیر دائم و پنج عضو دائم دارد. اعضای غیر دائم یکسال در میان و برای مدت دو سال انتخاب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا پنج عضو دائم و دارای حق وتو در این شورا هستند. وظیفه اصلی این شورا حفظ صلح و امنیت بین‌الملل است، اما با یکجانبه‌گرایی برخی اعضا، از ماموریت اصلی خود دور شده و در موارد متعددی ناکارآمد بوده است. برچسب ها: شورای امنیت ، پنج عضو غیر دائم ، انتخاب

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شورای امنیت پنج عضو غیر دائم انتخاب عضو غیر دائم شورای امنیت پنج عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

به گزارش خبرنگار مهر، علی رغبتی، مشاور وزیر ورزش در امور قهرمانی با تاکید بر اینکه انتخاب مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با مالکان جدید این دو باشگاه است، گفت: البته انتخاب اعضای هیات مدیره قوانینی دارد که از ان تبعیت می شود.

وی همچنین تصریح کرد: پیشنهاد ما این است مالکان جدید تا پایان فصل از مدیران فعلی دو باشگاه حمایت کنند تا به سرانجام برسند.

رغبتی تاکید کرد: وزارت ورزش این آمادگی را دارد که در این زمینه مشورت های لازم را بدهد اما در انتخاب مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هیچ دخالتی ندارد.

کد خبر 6088991

دیگر خبرها

  • پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان