Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:46:56 GMT

لرستان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۶۳۰۰

لرستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش ایرنا نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی از اخذ مجوز ساخت پالایشگاه و پتروشیمی برای شهرستان خرم‌آباد در سال گذشته خبر داد و گفت: در کوتاه‌ترین زمان ممکن احداث خواهند شد.

به گفته مرتضی محمودوند این پالایشگاه و پتروشیمی در بالاترین سطح ساخته خواهد شد که باید برای این مهم و ادامه روند اجرایی شدن این مصوبه، نشست مشترک با استاندار لرستان برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ رشد جمعیت در لرستان به کمتر از یک درصد کاهش یافت

نرخ رشد جمعیت در این استان به کمتر از یک درصد رسیده و تعداد موالید در این استان به ازای هر یکهزار نفر به ۱۴.۴ درصد رسیده است.

جمعیت لرستان تا پایان سال گذشته یک میلیون و ۸۵۲ هزار و ۹۲۷ نفر بوده که در مقایسه با پایان سال ۹۵، تعداد ۹۳ هزار نفر بیشترشده است.

مجوز صادرات ۵۰ تن شیرخشک دامی به سوریه صادر شد

با توجه به استقرار شرکت پگاه در استان لرستان و بنا به درخواست شرکت،انجام آزمایشات لازم و هماهنگی صورت گرفته با سازمان دامپزشکی کشور مقدار ۵۰ تن شیر خشک به مقصد کشور سوریه با صدور مجوز های بهداشتی لازم توسط اداره کل دامپزشکی استان صادر شد.

آمار ازدواج در لرستان ۴۶ درصد افزایش یافت

تعداد وقایع ازدواج دائم ثبتی استان طی ۲ ماهه ابتدایی امسال سه هزار و ۳۱۳ مورد و در مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۲۶۴ مورد بوده است.

همچنین تعداد وقایع طلاق ثبت شده استان در ۲ ماهه ابتدایی سالجاری ۵۵۵ مورد بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱.۶ درصد رشد داشته است.

۵۹۳ دستگاه ماینر در لرستان کشف و ضبط شد

با توجه به خساراتی که این دستگاه‌ها به شبکه های برق شهری وارد می کند و با توجه به اینکه امسال در تابستان با کمبود نیروی برق مواجه هستیم و این خسارات دو چندان خواهد شد، اینگونه اقدامات موجب خاموشی و ضعف ولتاژ می‌شود.

تساوی خانگی خیبر خرم‌آباد مقابل فجر سپاسی شیراز

تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد عصر سه‌شنبه از هفته بیست و هشتم مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور با تساوی بدون گل مقابل فجرسپاسی شیراز متوقف شد.

۵۵ درصد حجم مخازن سدهای لرستان پر است

 ۵۵ درصد حجم مخزن سدهای این استان در حال حاضر پر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کاهش یافته است.

حجم کل مخزن سدهای مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان‌آباد، کزنار و حوضیان ۲۰۸.۷۱ میلیون متر مکعب می باشد که ۵۵ درصد آن با ۱۶۶.۸۸ میلیون متر مکعب پر شده است.

ثبت نام مرحله جدید مسکن ملی در پنج شهرستان لرستان آغاز شد

مرحله جدید ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۹ خرداد در شهرستان های بروجرد، الیگودرز، ازنا، دورود و نورآباد شروع شده است و تا روز ۲۶ همین ماه ادامه دارد.

تبلیغات رسمی بیش از هشت هزار داوطلب شوراهای اسلامی در لرستان آغاز شد

تبلیغات رسمی هشت هزار و ۹۰۳ داوطلب تایید صلاحیت شده شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان از روز پنجشنبه ۲۰ خردادماه به مدت یک هفته آغاز شد.

خشکسالی تولید محصولات کشاورزی لرستان را ۵۰۰ هزار تن کاهش داد

خشکسالی موجب کاهش ۵۰۰ هزار تنی تولید انواع محصولات کشاورزی در استان به ارزش چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان شد.

۶۸ طرح هفته جهاد کشاورزی در لرستان افتتاح می‌شود

در هفته جهادکشاورزی که از ٢١ تا ۲۷ خردادماه نامگذاری شده این تعداد طرح در زیر بخش‌های آب و خاک، دام و طیور، شیلات، صنایع تبدیلی و غذایی، باغبانی و منابع طبیعی به بهره برداری می رسند. 

برای اجرای این تعداد طرح ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است، با افتتاح آنها برای ۳۰۱ نفر شغل ایجاد می‌شود و همچنین  ۵۸۳ خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر استانداری لرستان مشارکت انتخاباتی خرم آباد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر استانداری لرستان ویروس کرونا ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر استانداری لرستان مشارکت انتخاباتی خرم آباد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لرستان خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است

ایسنا/لرستان رئیس شورای شهر خرم‌آباد گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر ناچیز است.

حجت‌الله احمدی پور هشتم اردیبهشت در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی شهر که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای داشتن شهری زیبا همکاری و همدلی نیاز است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر بین مردم هستند و مشکلات را می‌بینند، بیان کرد: این در حالیست که دستگاه‌های خدماتی مانند آب، برق، گاز و مخابرات با شورای شهر همکاری ندارند.

احمدی‌پور گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهایی نظیر استان مرکزی  ناچیز است و نیاز است این قانون بازنگری شود و ارزش افزوده به سرانه جمعیت تعلق گیرد.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد اظهار کرد: برنامه داریم برای روان‌سازی ترافیک چندین پل در شهر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: قبلا حقوق پرسنل فضای سبز و تنظیف شهرداری خرم‌آباد با تاخیر پرداخت می‌شد و در حال حاضر پرداخت حقوق آنان به روز شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • بازدید استاندار لرستان از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • بازدید استاندار از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد