Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@09:32:16 GMT

جریمه فیس‌بوک و تلگرام توسط روسیه

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۶۵۹۷

جریمه فیس‌بوک و تلگرام توسط روسیه

دادگاهی در روسیه جریمه‌ای ١٧ میلیون روبلی برای فیس بوک و ١٠ میلیون روبلی برای تلگرام تعیین کرده است.

به گزارش ایمنا، مقامات روسیه به دلیل حذف نکردن محتوای ممنوع به فیس بوک و تلگرام دستور دادند جریمه‌ای کلان بپردازند. دادگاهی در مسکو جریمه‌ای ١٧ میلیون روبلی (معادل ۲۳۶ هزار دلار) برای فیس بوک و ١٠ میلیون روبلی (معادل ١٣٩ هزار دلار) برای تلگرام تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته هنوز مشخص نیست این دو شبکه اجتماعی چه نوع محتوای ممنوعی را از پلتفرم‌هایشان حذف نکرده‌اند.

این دومین بار در این اواخر است که روسیه این دو شرکت را جریمه می‌کند. ۲۵ می به فیس بوک دستور داده شد به دلیل حذف نکردن محتوای غیرقانونی به پرداخت جریمه‌ای ۲۶ میلیون روبلی بپردازد. یک ماه قبل نیز تلگرام به دلیل حذف نکردن محتوای تشویق به تظاهرات در این کشور به پرداخت جریمه‌ای ۵ میلیون روبلی محکوم شد.

این در حالی است که سازمان ناظر بر ارتباطات روسیه سعی دارد شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های فناوری را به پیروی از قوانین کشور وادار کند. در همین راستا پهنای باند توئیتر نیز به دلیل حذف نکردن محتوای غیرقانونی محدود شد.

منبع: مهر

کد خبر 499932

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فیسبوک تلگرام جریمه فیس بوک جریمه تلگرام روسیه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیون روبلی فیس بوک جریمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور ۲۰۰ میلیون تومان جریمه شد

به گزارش ایسنا، دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب آهن اصفهان در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال برگزار شد که کمیته انضباطی رای خود را به شرح زیر صادر کرد:

دیگر خبرها

  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  • قرارداد همکاری اوپن‌ای‌آی با فایننشال تایمز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی
  • تراکتور ۲۰۰ میلیون تومان جریمه شد
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور