Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شنبه ایرنا، عبدالله صفری در نشست مدیران پرستاری و کارشناسان مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل آذربایجان شرقی با بیان این‌که موضوع بیمه و تعرفه یکی از چالش‌های مراکز مشاوره و مراقبت‌های پرستاری در منزل است، اظهار داشت: تعرفه هایی که برای این مراکز اختصاص یافته، به هیچ عنوان با وضعیت کنونی جامعه هم‌خوانی نداشته و در نتیجه در برخی مواقع مراکز مشاوره پرستاری بحث تعرفه را رعایت نمی کنند که این امر خلاف قانون بوده و دانشگاه علوم پزشکی باید وارد میدان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفری خواستار رفع مشکلات مربوط به موضوع تعرفه‌ها و نظارت بر این مراکز به صورت ریشه‌ای شد و ادامه داد: یکی از چالش های اساسی ما عدم شناخت عمومی از مراکز بوده و برخی مردم از خدمات مراکز  مشاوره و مراقبت های پرستاری در منزل اطلاع کافی ندارند که باید در این خصوص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سیاست‌هایی را تدوین کند تا ضمن شناسایی مراکز مجاز، مردم بتوانند از خدمات این مراکز به صورت ارزان بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به لزوم شناسایی مراکز غیرمجاز خدمات پرستاری در منزل، یادآوری کرد: در این ارتباط با انجام نظارت‌های دانشگاهی و صنفی مراکز غیرمجاز شناخته ‌شده اند. 

صفری گفت: در بحث کرونا مشاهده کردیم که اگر نظارت واقعی بر مراکز خدمات پرستاری در منزل وجود نداشته باشد، سوء استفاده هایی می‌شود، هرچند که در شرایط کرونا خلاء بحث مراکز خدمات پرستاری در منزل را به طول کامل لمس کردیم، چون مراکز مشاوره و مراقبت های پرستاری در منزل می توانستند یار و یاور دانشگاه‌های علوم پرشکی و بیمارستان‌ها در بحران کرونا باشند.

وی با بیان این‌که هر یک از مراکز مشاوره و مراقبت های پرستاری در منزل می توانند برای چندین نفر در حوزه‌های زخم، نوزادان، درد، سرطان، قلب و سایر امراض به صورت تخصصصی خدمات ارائه دهند، افزود: با توجه به این‌که یکی از چالش های اساسی کشور ما بحث بیکاری و عدم اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها است، از این رو این مراکز می‌توانند یکی از ظرفیت های کشور باشد که پرستاران تنها منتظر استخدام در بیمارستان های دولتی نباشد و اگر استخدامی از سوی وزارت بهداشت صورت نگیرد، بیکار نمانند.

به گزارش ایرنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی نیز در این نشست، گفت: در ایام کرونا موضوع خدمات پرستاری در منزل  اهمیت بیشتری پیدا کرده و خلاء  این نوع پرستاری به طور کامل مشاهده شد که از این رو باید در راستای ساماندهی این بخش گام برداریم.

رجایی با اشاره به ضرورت ساماندهی خدمات پرستاری در منزل، اظهار کرد: متاسفانه به رغم این‌که این مراکز در شرایط کرونا نیز خدمات ارائه می‌کردند، اما شاهد فرصت طلبی برخی افراد بودیم و سوء استفاده‌هایی انجام می‌گرفت و آنطور که باید و شاید ساماندهی در این خصوص انجام نشده است.

وی گفت: موضوع سوء استفاده گری و فرصت طلبی را در حوزه‌های مختلف  از جمله مراقبت پوستی و طب سنتی نیز شاهد هستیم و شرایطی ایجاد شده است که افراد غیرعلمی نیز در این زمینه فعالیت کنند.

رجایی ابراز امیدواری کرد خروجی چنین نشست هایی ساماندهی این مراکز و سوف دادن آنها به سمت عملیاتی و اقدامات فنی و کارشناسانه باشد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی تبریز خدمات پرستاری در منزل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تبریز خدمات پرستاری در منزل دانشگاه علوم پزشکی تبریز خدمات پرستاری در منزل مشاوره و مراقبت های پرستاری در منزل خدمات پرستاری در منزل مراکز مشاوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاههای سراسر کشور از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است.

در این نشست سخنرانان پیرامون موضوعات و اهداف همایش، سخنرانی ها و پژوهش‌های خود را ارائه کردند.

برگزاری کمیسیون نیازسنجی نیازهای بهداشت سلامت و درمان دانشجویان، کمیسیون بهداشت محیط (اماکن، بهداشت مواد غذایی پسماند و سلامت)، کمیسیون پیشگیری و مداخله در رفتارهای خودآسیب رسان، کمیسیون توسعه فعالیت‌های کانون‌های همیاران سلامت روان، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون بررسی اجباری شدن درس مهارت‌های زندگی، کمیسیون پیشگیری از مصرف دخانیات و سوء مصرف مواد، کمیسیون دانشگاه، اشتغال و امید به آینده از برنامه های دیگر این همایش بود.

کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی(ارگونومی، ایمنی و سلامت دانشجویان)، کمیسیون راهکارهای دریافت حمایت از سایر سازمان‌ها یا خیرین، کمیسیون آسیب شناسی قابلیت‌های کارشناسان مراکز مشاوره، کمیسیون آموزش بهداشت و ارتقای دانش و مهارت‌های سلامت، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون تکمیل و راه اندازی سامانه سام HSE مطرح شده در کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی نیز در این همایش برگزار و نتایج هر کمیسیون جمع‌بندی شد.

این همایش امروز هفتم اردیبهشت ماه با اعلام مراکز مشاوره برتر دانشگاههای کشور به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان