Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه کرمان گفت: متأسفانه برخی حرف ها که در مناظره ها می شنویم به شدت ناراحت کننده است و با اخلاق اسلامی، انسانی و بصیرت دینی نمی سازد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان که در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد، با تبریک ولادت حصرت معصومه (س) و روز دختر گفت: یک هفته تا حماسه بزرگی که بار دیگر به دست مردم ایران اسلامی رقم خواهد خورد، باقیست و آن انتخابات شورا‌های شهر که منطقه‌ای ست و تکلیف شهر‌ها و روستا‌ها را مشخص می‌کند و انتخابات ریاست جمهوری که ۴ سال سکانداری اجرایی کشور تکلیفش مشخص می‌شود، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اعلام اینکه در بحث جمهوری اسلامی هم جمهوریت و هم اسلامیت قابل توجه است، افزود: یکی از صحنه‌هایی که مردم سالاری دینی به معنی واقعی کلمه خود را نشان می‌دهد، در انتخابات به ویژه، اتتخاب رییس جمهورست که مردم دست به دست هم می‌دهند و انتخاب می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: آن‌هایی که دوستدار کشور و نظام اسلامی هستند در همه شهر‌ها و روستا‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند و تکلیف و مسئولیت اجرایی را در این کشور که حائز اهمیت است مشخص می‌کنند.

او با اعلام اینکه مردم دو وظیفه‌ی حساس و مهم در قبال کشور دارند، بیان کرد: اولین وظیفه، حضور پررنگ، پرشور و معنادار و بانشاط مردم در پای صندوق‌های رای است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: حتی اگر برخی از موضوعاتی دلگیرند، اتفاقاً آن‌ها باید جدی‌تر حضور پیدا کنند و کسی را انتخاب کنند که دلگیری‌های آن‌ها را کم کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: حضور پای صندوق رای هر چقدر جدی‌تر باشد، پشتوانه نظام و پشتوانه رئیس جمهور آینده قوی‌تر خواهد بود.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: وظیفه دوم مردم انتخاب اصلح است و آن‌هایی که در معرض انتخابند باید بهترین را انتخاب کنند؛ بنابراین باید انسان بین خود و خدای خود خلوت کند و بگوید دل مرا خدایا به سوی فردی که اصلح‌تر است هدایت کن و فردی که در علم، انگیزه و مردم داری از همه بالاتر باشد و هرکس که برنامه، توان و تجربه بیشتری دارد و سالم‌تر و حرفه‌ای‌تر مبتنی بر واقعیت جامعه حرف می‌زند انتخاب شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان داشت: کسی که بهتر بتواند کشور را مدیریت کند و متناسب با خواسته‌های مردم و ارزش‌های کشور کار کند، او را انتخاب کنید.

خطیب جمعه کرمان گفت: در کنار وظایف متعدد کاندیداها، دو وظیفه اولویت بیشتری دارد که اولین وظیفه رقابت برادرانی است که در این صحنه شرکت می‌کنند که نگاهشان یا دنیوی و یا اخروی است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: نگاه دنیوی در طراز نظام جمهوری اسلامی نیست، نگاهی که مردم دنبال آنند و با ارزش‌های جامعه مطابقت دارد و با سابقه کشور و نظام همخوانی داشته باشد درست است و جنس رقابت باید اخروی باشد.

او تصریح کرد: با کمال تاسف، برخی حرف‌ها بوی دنیایش قوی‌تر از آخرت است و برخی حرف‌ها که در مناظره‌ها می‌شنویم به شدت ناراحت کننده است و با اخلاق اسلامی، انسانی و بصیرت دینی نمی‌سازد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: ما تقاضا می‌کنیم در مناظره سوم به طور جدی این موضوع را رعایت کنند و نکته بعد برنامه‌های نامزد‌ها ست که باید مطرح کنند چه برنامه‌ای برای کشور دارند و برای برون رفت از این وضعیت اقتصادی و معیشتی چه برنامه‌ای پیش بینی کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: رئیس‌جمهور در قانون اساسی اختیارات وسیعی دارد، پس باید بستر را برای انسان‌های لایق فراهم کند، بدون جناح‌های سیاسی بگویند چگونه می‌خواهند از همه گرایش‌ها در دولت استفاده کنند، باید برنامه‌ها را شفاف‌تر و جدی‌تر بیان کنند که این خواست تمامی مردم و وظیفه کاندیدا هاست.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: در هفته پیش رو هم در انتخابات ریاست جمهوری آن چه وظیفه داریم درست انجام دهیم و هم در انتخابات شورای شهر و روستا که رقابت‌ها آغاز شده و آنجا هم همه موارد را در حد و تراز خود رعایت کنیم؛ چون رقابت‌ها در یک کشور اسلامی است و این رقابت‌ها از جنس غرب نیست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مناظره ها امام جمعه کرمان مناظره سوم علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی برخی حرف ها جمعه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه شهرستان ساوه در این همایش گفت: مادران مقاومت باید در تعالیم خود به فرزندان ستون عبادی اسلام را تقویت کنند.
حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه دین باوری و وظیفه شناسی مهمترین خصلت مادران مقاومت است افزود: اگر هر کدام از مادران این وظیفه خود را به درستی انجام دهند بدون شک کشور و آرمان‌های اسلامی نیز از گزند دشمنان در امان خواهند بود.
فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: امروز به پشتوانۀ حرکت‌های عظیم مردم ایران، حرکت‌های جهانی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در حال شکل گیری است.
سرهنگ مهدی افزود: ملت ما در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که همواره مقاوم هستند و از ملت‌هایی که در برابر ظلم و استبداد مقاومت می‌کنند، حمایت کرده‌اند.
در این مراسم مادران مقاومت ساوجی با ختم قرآن کریم، رهایی و پیروزی را برای مردم رنجدیده و مادران بی‌گناه غزه از خداوند متعال طلب کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «هلال» و دنیایی که از خرده فرهنگ می‌سازد
  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب برگزار می‌شود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • شهادت «جلال اعتماد» نشانه کینه‌توزی عناصر وابسته به صهیونیستی است
  • شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران