Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@15:24:28 GMT

کنترل استرس؛ گام مهمی برای سخنرانی مطلوب

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۷۰۸۵

کنترل استرس؛ گام مهمی برای سخنرانی مطلوب

 

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سخنرانی یکی از مهارت های مهمی است که مستلزم اصولی است؛ به طوری که وقتی فردی سخنرانی می کند باید به موضوعی که قصد دارد در مورد آن صحبت کند  تسلط داشته و خود واقعی اش باشد و این حس را در مخاطبان القا کرده و فیلم بازی نکند امّا نکته اول در یک سخنرانی که باید به آن توجه کرد کنترل استرس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد ارجمندی سخنران و مدرس آموزش های سخنرانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با نحوه ارائه سخنرانی خوب اظهار کرد: ما باید خودمان را بپذیریم و بسیاری از افراد هم چنین شعاری را می دهند امّا وقتی در تنهایی به چنین افرادی نگاه می کنیم متوجه می شویم که آن ها به طور کامل نقش بازی می کنند و این مسئله بسیار آسیب زاست.

وی بیان کرد: ما همیشه در پذیرفتن خویشتن به عنوان یکی از ستون‌های عزت نفس می‌گوییم که افراد خود و صدایشان را همان گونه که است، بپذیرند  و بدانند یک چیزی مهم‌تر از صدا و تصویر وجود دارد که به آن ها کمک می‌کند و آن، محتوای حرف ها وشخصیت و انرژی کلام سخنران است که باید به جان مخاطب بنشیند که از آن طریق  می تواند مثبت و منفی و دروغ و صحت مطلب را متوجه شود.

این مدرس آموزش های سخنرانی تصریح کرد: وقتی پذیرفتن خویشتن مطرح می شود باید بپذیرم که در حال حاضر استرس دارم و باید با استرس خود مقابله کنم چرا که اگر آن را انکار کنم باعث بزرگ و بزرگتر شدن آن می شوم و همین موضوع باعث می شود که سخنرانی خود را با لرزش صدا آغاز می کنم و با وضعیت نه چندان مطلوبی به اتمام می رسانم. زیرا فقط می خواهم آن سخنرانی به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید:

باید‌ها و نباید‌های سخنرانی عمومی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی خانواده مثبت اندیشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا حسینی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایندها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری، ارتقای کیفیت زندگی، بهبود خدمت رسانی به مددجویان سالمند (فقط حمایتی) در جهت استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در ارائه خدمت به محرومین، هم افزایی و برون سپاری پرونده‌های مددجویی سالمندان را نیز به مراکز نیکوکاری مددکاری واگذار کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد استان هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد بر شمرد و تصریح کرد: خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر، رفع مشکلات نیازمندان و تأمین نیازهای آنها و کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان از دیگر اهداف واگذاری پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری است.

حسینی ادامه داد: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوب‌تر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

کد خبر 6097064

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • ورزش خوزستان با طرح ملی آمایش سرزمینی به نقطه مطلوب می‌رسد
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • با این راهکار استرس را از خود دور کنید
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند