Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-08@13:45:09 GMT

خوشبینی گلدمن ساکس به نفت برنت ۸۰ دلاری

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۷۱۱۲

خوشبینی گلدمن ساکس به نفت برنت ۸۰ دلاری

بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی کرد روند صعودی جاری بازار نفت ادامه پیدا خواهد کرد و نفت برنت تابستان امسال به ۸۰ دلار در هر بشکه صعود می کند.

به گزارش رویترز، قیمت نفت برنت هفته جاری تحت تاثیر انتظارات برای تقاضای قویتر، به ۷۲ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه صعود کرد که بالاترین قیمت در بیش از دو سال گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات نفت برنت روز جمعه به ۷۲ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا حدود ۷۰ دلار در هر بشکه بود.

گلدمن ساکس اعلام کرد افزایش نرخ واکسیناسیون به رفت و آمد بیشتر در آمریکا و اروپا منجر شده است به طوری که تقاضای جهانی برای نفت ماه میلادی گذشته ۱.۵ میلیون بشکه در روز رشد کرد و به ۹۶.۵ میلیون بشکه در روز رسید.

گلدمن ساکس که تخصص دیرینه در بخش کالا دارد، انتظار دارد روند بهبود تقاضا برای نفت همچنان ادامه پیدا کند و در اوت به ۹۹ میلیون بشکه در روز صعود کند.

این بانک سرمایه گذاری همچنین پیش بینی کرد طولانی شدن روند مذاکرات هسته ای ایران ممکن است عرضه نفت را محدود نگه داشته و از قیمتها پشتیبانی کند.

رشد قیمت نفت در هفته های اخیر با برگزاری مذاکرات میان ایران و قدرتهای جهانی برای احیای برجام و انتظار بازار برای بازگشت نفت ایران محدود شده بود اما طولانی شدن روند مذاکرات، نگرانیها نسبت به بازگشت نفت ایران به بازار جهانی در آینده نزدیک را تا حدودی تخفیف داده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته جاری پیش بینی کرد مصرف نفت و سوختهای مایع در سطح جهانی در سال ۲۰۲۱ به ۹۷.۷ میلیون بشکه در روز می رسد که ۵.۴ میلیون بشکه در روز افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰ خواهد داشت و در سال ۲۰۲۲ با ۳.۶ میلیون بشکه در روز رشد، به ۱۰۱.۳ میلیون بشکه در روز بالغ می‌شود.

برچسب هابانک گلدمن ساکس (Goldman Sachs) بهبود تقاضای نفت نفت برنت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بانک گلدمن ساکس Goldman Sachs بهبود تقاضای نفت نفت برنت آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو میلیون بشکه در روز گلدمن ساکس نفت برنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است

به گزارش خبرگزاری مهر شرکت مشاوره وود مک کنزی اعلام کرد تقاضای جهانی برای بنزین احتمالاً ۳۴۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ رشد کرده و به ۲۶.۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد که پایین‌ترین میزان رشد از سال ۲۰۲۰ و کمتر از رشد ۷۰۰ هزار بشکه‌ای تقاضای روزانه برای بنزین در سال ۲۰۲۳ است.

سوشانت گوپتا، تحلیلگر «وود مک کنزی» گفت: نفوذ خودروهای برقی در آمریکا و چین افزایش یافته است. امسال، تقاضای چین به دلیل استفاده بیشتر از خودروهای برقی، تنها ۱۰ هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد.

شرکت مشاوره «ریستاد انرژی»، تقاضای جهانی برای بنزین در سال میلادی جاری را حدود ۲۶ میلیون بشکه در روز تخمین زد که حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از رشد حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ است.

کد خبر 6098109 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ |برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خوشبینی به مذاکرات هسته‌ای بازار طلا را کاهشی کرد؟
  • تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت