Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@06:25:11 GMT

رشد ۲۱۳ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۷۵۳۱

رشد ۲۱۳ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس با رشد ۲۱۳ واحدی در ابتدای معاملات امروز در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۲ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 22 خرداد) شاخص کل بورس با رشد 213 واحدی در ابتدای معاملات امروز در ارتفاع یک میلیون و 152 هزار واحدی قرار گرفت. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فارس، خودرو، غکورشف خگستر و فجر به ترتیب با 143، 120، 71، 62 و 58 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صبح امروز نمادهای غكورش - صنعت غذايي كورش، ولكار - ليزينگ كارآفرين، خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و پتاير - ايران‌ تاير در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

 

بنابراین گزارش امروز (شنبه 22 خرداد) شاخص کل فرابورس با ریزش یک واحدی در ارتفاع 17 هزار و 482 واحدی قرار گرفت. صبح امروز نمادهای فروي - ذوب روي اصفهان، چخزر - صنايع چوب خزر كاسپين، شاروم - پتروشيمي اروميه، فزرين - زرين معدن آسيا، غشهداب - كشت و صنعت شهداب ناب خراسان، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان و كزغال - زغال سنگ پروده طبس در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

این در حالی است که چهارشنبه ۱۹ خرداد شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸ هزار و ۸۲۳  واحدی معادل ۰.۷۶  درصد به یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۲۲۸ واحد رسید. در این روز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۲۸۲ واحدی معادل ۰.۷۶ درصد به رقم ۲۹۸ هزار و ۲۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۲۰۲  واحدی معادل ۰.۸۳ درصد، عدد ۳۸۰ هزار و ۷۴۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۰۶۳  واحدی به رقم ۲۴۵ هزار و ۳۱۶  واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۱۵۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۰۷۹  واحد کاهش به رقم ۸۴۴ هزار و ۴۹۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۷۱۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

در معاملات چهارشنبه ۱۹ خرداد نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، شستا، وغدیر، کچاد و شتران با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، خگستر و خساپا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۴۴۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۳۹ هزار و ۷۰ نوبت معامله و به ارزش ۶۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

همچنین بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خمحرکه(نیرو محرکه‌) با ۹.۰۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خمهر، زپارس، کخاک، ختوقا و غشان بود. همچنین نماد معاملاتی خوساز(محورسازان‌ایران‌خودرو) با ۲۲.۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شگل، سیمرغ، های وب، قنیشا، قصفها و شکلر قرار گرفتند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس شاخص کل بورس یک میلیون واحد رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۵۸ هزار واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: وضعیت مطلوب بورس برای سرمایه گذاری در مقایسه با سایر بازارها

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۴۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۵۴۵ واحدی قرار گرفت.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1229602 برچسب‌ها بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳