Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاهیان به عنوان افراد شاخص و فرهیخته توانسته اند و می توانند در برهه های تاریخی راهنما و الگوی مردم باشند که عرصه انتخابات از مقاطع مهم است.

دانشگاهیان شیراز ضمن بیان دیدگاه های خود خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شدند.

حضور پرشور و فراگیر دانشگاهیان نمادی از مسئولیت پذیری اجتماعی

رئیس دانشگاه شیراز بر این باور است که حضور پرشور و فراگیر دانشگاهیان در انتخابات نمادی از مسئولیت پذیری اجتماعی است و نشان دهنده علاقه آنها به تعیین سرنوشت خود و کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمید نادگران از دانشگاهیان به عنوان افرادی تأثیرگذار در تحولات اجتماعی و سیاسی کشور یاد کرد و اظهار داشت: دانشگاهیان در بین مردم از جایگاه خاصی بهره می برند و همواره حضور پررنگی در عرصه های اجتماعی و سیاسی داشته اند. بنابراین جامعه دانشگاهی می تواند نقش تعیین کننده ای در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی داشته باشد.
وی در مصاحبه با ایرنا ادامه داد: همه افراد به ویژه قشر فرهیخته جامعه مانند استادان دانشگاه و دانشجویان در این برهه زمانی وظیفه خطیری به عهده دارند و می بایست با انتخاب فرد اصلح در مسیر پیشرفت هرچه بیشتر کشور نقش‌آفرینی کنند.
نادگران افزود: مطالعه دقیق در زمینه سوابق و برنامه های کاندیداها و بررسی افق های پیش روی هر کاندیدا تأثیر بسزایی در گزینش فرد اصلح دارد.
وی بیان کرد: نامزدهای انتخابات در وهله اول باید نشان دهند که تا چه اندازه بر مشکلات خرد و کلان کشور اشراف دارند و سپس برنامه هایی عملیاتی و قابل اجرا ارائه دهند.
نادگران برقراری نظم و انضباط در انتخابات را از مؤلفه های مهم برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم دانست و گفت: نظم و ‌انضباط ضرورت کار در برگزاری انتخابات است و مجریان انتخابات با برقراری نظم و انضباط و رعایت کامل شیوه نامه بهداشتی می توانند شرایط مطلوبی را برای انجام فرآیند رأی گیری فراهم کنند و از این طریق موجب افزایش مشارکت مردم در این رویداد شوند و در واقع اقبال رأی دادن بین مردم را تقویت کنند.
رئیس دانشگاه شیراز با ابراز امیدواری نسبت به مشارکت حداکثری دانشگاهیان در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: بدون شک اکثر دانشجویان از شهرهای مختلف در این رویداد بزرگ شرکت می کنند و در انتخابات ۲۸خرداد ماه نیز مانند انتخابات در دوره های گذشته شاهد حضور گسترده و مشارکت حداکثری دانشگاهیان خواهیم بود.


 صداقت مهمترین ویژگی کاندیدای اصلح
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز مشارکت حداکثری در انتخابات را مهمترین نماد تأثیرگذاری دانشجویان در امور کشور و نشان دهنده پایبندی آنها به نظام می داند و صداقت را از شاخص ترین ویژگی های کاندیدای اصلح برای حضور حداکثری دانشجویان در عرصه انتخابات قلمداد کرد.
محمدکاظم کاوه‌پیشقدم بر اهمیت ابعاد ملی و بین المللی انتخابات تأکید کرد و اظهار داشت: برگزاری انتخابات و مشارکت حداکثری مردم در این رویداد هم از منظر ملی و هم از لحاظ بین المللی از اهمیت زیادی برخوردار است. در حقیقت انتخابات مهمترین نماد و مظهر مشارکت مردم در امور کشور به شمار می رود.
وی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات نشان دهنده حمایت مردمی از نظام است، گفت: مشارکت مردم در انتخابات نشان می دهد که نظام جمهوری اسلامی از حمایت مردمی بهره می برد در واقع حضور پررنگ مردم در پای صندوق های رأی شاخصه مقبولیت و پذیرش عمومی مردم نسبت به نظام است.
کاوه‌پیشقدم انتخابات را نمایش اقتدار بین المللی کشور دانست و عنوان کرد: انتخابات مهمترین عامل وحدت و انسجام کشور به شمار می رود و اقتدار ایران در عرصه های بین المللی با مشارکت گسترده مردم در این رویداد بزرگ محقق می شود.
وی به معیارهای انتخاب فرد اصلح در انتخابات اشاره کرد و گفت: شاخص های فرد اصلح در انتخابات روشن است و ویژگی های نامزد اصلح، هم در قانون اساسی و هم در فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب  مورد تأکید قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس ادامه داد:صداقت از مهمترین ویژگی های کاندیدای اصلح محسوب می شود. همچنین رعایت اخلاق و داشتن عفت کلام به عنوان اصلی انکارناپذیر در انتخاب نامزد اصلح به شمار می رود.
وی مدیر و مدبر بودن را از دیگر ویژگی های کاندیدای اصلح قلمداد کرد و افزود: فرد صالح کسی است که مدیر و مدبر باشد و طمع به پست و مقام نداشته باشد و مسئولیت کارهای خود را بپذیرد ‌و اشتباهات خود را به گردن دیگران نیندازد و مخالف رسیدن به قدرت به هر قیمتی باشد.
کاوه‌پیشقدم به نقش بی بدیل دانشگاهیان به عنوان نخبگان جامعه در انتخابات اشاره کرد و با ابراز امیدواری نسبت به حضور گسترده دانشجویان در این رویداد، گفت: ما تمام تلاش خود را زمینه اطلاع رسانی و دعوت از دانشجویان برای حضور در پای صندوق های رأی به کار می گیریم. امیدواریم میزان مشارکت دانشگاهیان در انتخابات ۱۴۰۰، بالا باشد و بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه ها موجب کاهش حضور دانشجویان در انتخابات نشود.
وی به ضرورت صداقت کاندیداها در وعده های انتخاباتی تأکید کرد و بیان داشت: صداقت و راستگویی تنها انتظاری است که از نامزدهای ریاست جمهوری و کاندیداهای شوراهای شهر داریم. کاندیداها بایستی وعده‌هایی بدهند که در حدود اختیاراتشان باشد. آنها باید پس از پیروزی در کارزار انتخابات، به تمامی وعده های خود جامه عمل بپوشانند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، رعایت عدالت و حفظ بی طرفی را از مهمترین وظایف مجریان انتخابات دانست و تصریح کرد: رعایت اصل بی طرفی، امانتداری و پایبندی به اصول در کمال دقت از مهمترین وظیفه مجریان قانون در انتخابات است. در واقع مجریان انتخابات می بایست با تلاش و پشتکار شرایط لازم را به منظور حضور باشکوه مردم در انتخابات فراهم کنند.


 چشم امید جوانان به دولت آینده برای رفع بیکاری و حل مشکلات مسکن و ازدواج
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس هم رفع دغدغه اشتغال دانشجویان و جوانان را به عنوان مهمترین خواسته دانشگاهیان از دولت آینده مطرح می کند و معتقد است که کاندیداهای ریاست جمهوری باید افرادی دلسوز باشند تا بتوانند مشکلات جدی جوانان کشور را برطرف کنند.
محمد حسن صیف با بیان اینکه اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران در گرو میزان مشارکت مردم در عرصه انتخابات است، اظهار کرد: انتخابات  از مهمترین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است و به ارتقا جایگاه ایران در عرصه بین المللی کمک شایانی می کند.
وی ادامه داد: همدلی و همبستگی مردم در عرصه انتخابات و حضور گسترده آنها در این رویداد، جایگاه کشور را در سطح جهان ارتقا می بخشد. بدون تردید هرچه حضور مردم در انتخابات پررنگ تر باشد، به جایگاه باشکوه تری در سطح ملی و بین المللی می رسیم.
او به نقش پررنگ و تأثیرگذار دانشگاه و دانشجو در انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: دانشجویان و دانشگاهیان به عنوان نخبگان جامعه نقش مهمی در انتخابات دارند. حضرت امام (ره) نیز دانشگاه را یکی از ارکان مهم فرهنگ سازی قلمداد می‌کردند و معتقد بودند که دانشگاه مبدأ همه تحولات است.
صیف ادامه داد: اگر این انتخابات را نیز نوعی تحول در ساختار نظام جمهوری اسلامی در نظر بگیریم، می توان گفت دانشجویان همواره در مسیر انقلاب و پیروی از آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری گام های اساسی برداشته اند و قطعا در انتخابات پیش رو نیز می توانند حضور پررنگ و تأثیرگذاری داشته باشند.
وی با اعتقاد به اینکه دانشجویان از تأثیرگذارترین گروه های جامعه به شمار می روند، عنوان کرد: از آنجا که دانشجویان نقش تأثیرگذاری در مناسبات و تحولات مهم کشور دارند، می توانند در عرصه انتخابات نیز نقش بی بدیلی داشته باشند و با حضور در پای صندوق های رأی، شکوه و عظمت انقلاب را به جهانیان نشان بدهند.
صیف خاطر نشان کرد: دانشجویان برای گزینش و انتخاب فرد اصلح باید بیوگرافی و سوابق کاندیداها را مورد بررسی قرار بدهند و نگاه علمی و دقیقی نسبت به سابقه و برنامه های کاندیداها داشته باشند.
وی رأی آگاهانه را از محورهای اصلی انتخابات و تضمین کننده آینده کشور قلمداد کرد و گفت: کاندیدای ریاست جمهوری باید افرادی دلسوز باشند و بتوانند برای مشکلاتی که گریبانگیر مردم شده است، راه حل مناسبی ارائه بدهند و دغدغه های جدی جوانان کشور را برطرف کنند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس، بیان کرد: دغدغه جدی جوانان ما اشتغال، مسکن و ازدواج است و امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید، تدابیر اساسی برای برطرف شدن این مشکلات اتخاذ شود.
وی افزود: شورای شهر نیز می تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کند و تا حدی پاسخگوی نیازهای جوانان جامعه باشد و محیط اجتماعی امن و آرامی را برای جوانان فراهم کند.
صیف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همزمانی شیوع کرونا و برگزاری انتخابات،گفت: با توجه به تجاربی که در دوران کرونا برای مقابله با این بیماری کسب کردیم، می توان گفت که دانشجویان در شرایط کنونی آشنایی کامل با شیوه نامه های بهداشتی دارند و با رعایت پروتکل های بهداشتی در پای صندوق های رأی حاضر می شوند.
وی بیان داشت: به اعتقاد من بیماری کرونا نمی تواند مانعی برای عدم حضور دانشگاهیان در انتخابات شود و ما اطمینان داریم که دانشجویان در انتخابات ۱۴۰۰ نیز مانند سال های گذشته در پای صندوق های رأی حاضر می شوند و در این دوره از انتخابات هم شاهد مشارکت حداکثری از سوی دانشجویان خواهیم بود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس، ابراز کرد: امیدواریم مجریان انتخابات نیز شرایط مناسبی را برگزاری انتخابات در فضایی آرام و امن فراهم کنند تا بتوانیم با برگزاری انتخاباتی باشکوه آینده مطلوبی را برای جوانان این مرز و بوم رقم بزنیم.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر دانشگاه آزاد اسلامی مشارکت انتخاباتی دانشگاه شیراز شیراز انتخابات ریاست جمهوری دانشگاه پیام نور پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر دانشگاه آزاد اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر دانشگاه آزاد اسلامی مشارکت انتخاباتی دانشگاه شیراز شیراز انتخابات ریاست جمهوری دانشگاه پیام نور دانشگاهیان در انتخابات دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهیان به عنوان پای صندوق های رأی نظام جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات مردم در انتخابات عرصه انتخابات دانشگاه پیام نور انتخابات ۱۴۰۰ مجریان انتخابات مشارکت حداکثری مشارکت مردم کاندیدای اصلح ریاست جمهوری رئیس دانشگاه حضور گسترده بین المللی استان فارس فرد اصلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا

به گزارش «تابناک»، مصطفی داننده در عصرایران نوشت: بعد از رفتار غیر انسانی پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنگ غزه و حمایت مالی از اسرائیل، رئیس دانشگاه شیراز از مصوبه مدیریت این دانشگاه برای بورسیه کردن دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های اروپا و آمریکا خبر داد و گفت: «دانشجویان و حتی اساتیدی که اخراج یا تهدید به اخراج شده‌اند، می‌توانند در دانشگاه شیراز به ادامه تحصیل بپردازند و گمان می‌کنم سایر دانشگاه‌های شیراز و استان فارس هم این آمادگی را داشته باشند.»

اظهار نظری که بیشتر به نظر می‌رسد یک شوی تبلیغاتی است تا یک واقعیت که دانشگاه شیراز بتواند آن را محقق کند. برای راستی آزمایی بهتر است رئیس دانشگاه شیراز را با واقعیت‌های پذیرش دانشجوی خارجی به ویژه آنهایی که سابقه تحصیل در اروپا و آمریکا را دارند روبرو کنیم.

اول: دانشجویان مقطع دکترا در آمریکا حدود دو هزار دلار و در اروپا نزدیک به دو هزار پانصد یا 3 هزار یورو حقوق می‌گیرند و با این پول می‌توانند در بسیاری از شهرهای آمریکا یک خانه اجاره کنند و حتی یک ماشین بخرند. آیا امکان دارد با حقوقی که به آنها می‌دهید، این شرایط را برای‌شان فراهم کنید؟ آنها می‌توانند با حقوقی که به آنها می‌دهید برای خودشان یک زندگی معمولی داشته باشند؟

دوم: دانشجویان لیسانس که احتیاج به حمایت مالی خانواده دارند، احتیاج به یک سیستم بانکی برای انتقال پول از کشور خود به ایران هستند. آیا امکان این انتقال وجود دارد؟ به طور مثال یک دانشجویی که خانواده او در لندن یا پاریس زندگی می‌کنند، چگونه می‌توانند ماهیانه، هزینه تحصیل را پرداخت کنند؟ به این نکته توجه کنید که هیچ کارت بانکی یا کردیت کارت خارجی در ایران، کار نمی‌کند و بانک‌های خارجی در ایران شعبه ندارد.

سوم: همین دانشجویان در آمریکا از اینترنت پرسرعت بدون فیلتر استفاده می‌کنند. اصلا برای آنها تعریف نشده است که شبکه‌های اجتماعی فیلتر باشد یا رسیدن به سایت‌های علمی احتیاج به فیلتر شکن داشته باشد. آنها اگر بخواهند با خانواده خود صحبت کنند، باید «بله» را نصب کنند؟

چهارم: در مورد حجاب به دانشجویان چه می‌گویید؟ بسیاری از دانشجویان مسلمان ساکن آمریکا از کشورهایی مثل پاکستان، مصر و یا دیگر کشورهای غیر مسلمان، حجاب ندارند. آیا آنها وقتی به دانشگاه ایران می‌آیند، باید حجاب و پوشش اسلامی داشته باشند؟

پنجم: این دانشجویان یاد گرفته‌اند که به مسائل مختلف صنفی، سیاسی و اجتماعی اعتراض کنند؟ شما می‌توانید به آنها اجازه بدهید به مسائل مختلف در دانشگاه اعتراض کنند؟

ششم: برخی از دانشجویان معترض، گرایش‌های جنسی مختلف دارند. بعضی از آنها با پرچم‌های هم جنس گرایانه در کنار پرچم فلسطین، به اسرائیل اعتراض می‌کنند؟ با آنها چه رفتاری خواهید داشت؟

حالا از شب زنده‌داری‌ها و خوردن نوشیدنی‌های مختلف توسط همین دانشجویان در آخر هفته بگذریم.

اگر رئیس دانشگاه شیراز این سوال‌ها را پاسخ داد، می‌توانیم ببینیم که می‌توانیم دانشجویان ساکن آمریکا و اروپا را پذیرش کنیم یا نه؟

دیگر خبرها

  • بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان اخراجی خارجی
  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • ۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا
  • دانشگاه رازی آماده پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا