Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «یانگ جیه چی» رئیس کمیسیون امور خارجه مرکزی حزب حاکم کمونیست چین، در گفتگویی تلفنی در خصوص مهمترین مسائل جهان از جمله ایران، میانمار، هنگ کنگ، تایوان، کره شمالی و ویروس کرونا رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با یانگ جیه چی٬ رئیس کمیسیون امور خارجه مرکزی حزب حاکم کمونیست چین ضمن تاکید بر ضرورت همکاری و شفافیت در مورد منشاء ویروس کرونا موضوعات حساس دیگری نظیر مذاکرات وین در خصوص برجام، برخورد حکومت چین با مسلمانان اویغور، هنگ کنگ و تایوان را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که یانگ جیه چی در این مذاکرات حساسیت پکن را در مورد ادعای نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان توسط برخی در آمریکا عنوان و این ادعا را «داستان مضحکی» توصیف کرد.

به گزارش این رسانه‌ها، یانگ جیه چی به وزیر خارجه آمریکا گفته است که واشنگتن با مسایل مربوط به تایوان باید «با احتیاط و مناسب» برخورد کند.

رویترز می‌نویسد این مذاکره تلفنی در شرایطی انجام می‌شود که مناسبات دو کشور به دلایل گوناگون، از جمله اختلافات تجاری، مسئله حقوق بشر و منشاء ویروس کرونا دچار تنش شده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: دیپلمات‌های ارشد دو کشور در مورد کره شمالی نیز گفتگو کرده و آنتونی بلینکن نگرانی‌های واشنگتن را در مورد وخامت موازین دموکراتیک در هنگ کنگ و اویغورها مطرح کرده است.

وزارت خارجه آمریکا افزود که آنتونی بلینکن از چین خواسته است کارزار اعمال فشار بر تایوان را متوقف کرده و شهروندان آمریکایی و کانادایی را که از دید واشنگتن غیر قانونی بازداشت شده اند آزاد کند.

در این بیانیه آمده است: موضوع اصلی سخنان وزیر خارجه این کشور در مورد کره شمالی تاکید بر ضرورت همکاری پکن و واشنگتن برای خلع سلاح هسته ی کره شمالی بوده است.

به گفته وزارت خارجه آمریکا دیپلمات‌های ارشد دو کشور در این گفتگو به سایر موضوعات مهم بین المللی از جمله ایران و میانمار نیز پرداخته‌اند.

وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از بیانیه خود یادآوری کرد که آنتونی بلینکن در مورد منشاء ویروس کرونا بر ضرورت همکاری و شفافیت، از جمله انجام مرحله دوم تحقیقات هیئت علمی سازمان بهداشت جهانی در چین تاکید کرده است.

کد خبر 5232483 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: آنتونی بلینکن ایالات متحده امریکا چین ایالات متحده امریکا فلسطین ایران روسیه عراق رژیم صهیونیستی جو بایدن افغانستان برجام سوریه لبنان آژانس بین المللی انرژی اتمی ترکیه اتحادیه اروپا وزارت خارجه آمریکا آنتونی بلینکن ویروس کرونا وزیر خارجه کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه

به گزارش همشهری‌آنلاین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته ای به دلیل طرح ایده های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا ، تحریم های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می نماید.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

کد خبر 848875 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم فلسطین

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه