Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@14:46:29 GMT

بهانه‌جويي آمريکا براي کمک به کشور‌هاي فقير

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۸۰۲۰

خبرگزاری آریا- وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد، کشور‌های فقیر از کمک‌های مالی بین المللی برای پرداخت بدهی خود به چین استفاده می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جَنِت یِلِن» (Janet Yellen) وزیر خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه در اظهار نظری درباره موضوع ضرورت کمک به کشور‌های فقیر اعلام کرد، کمک به این کشور‌ها با توجه به اینکه به شدت به چین بدهکار هستند، در نهایت به نفع پکن تمام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که در جلسه استماع در کمیته مجلس نمایندگان به پرسش‌های نمایندگان پاسخ می‌داد، گفت: ما بسیار نگران خواهیم شد که ببینیم منابع ارائه شده به این کشور‌ها، برای بازپرداخت بدهی به چین استفاده شود. در این حالت هدف این برنامه، شکست خواهد خورد.
چین به ویژه بزرگترین طلبکار کشور‌های آفریقایی است که بدهی‌های آن‌ها از زمان شیوع بیماری کرونا به شدت افزایش یافته است. یک مهلت قانونی به بدهکارترین کشور‌ها داده شده است و گام بعدی پاک کردن بخشی از بدهی‌ها است.
گروه 20 (G-20) گروهی متشکل از قدرتمندترین کشور‌های جهان از نظر اقتصادی که در مجموع 85 درصد کل اقتصاد جهانی و دو سوم جمعیت جهان را دارند، موفق شده است چین و طلبکاران خصوصی را برای شرکت در مذاکرات مربوط به تمدید بازپرداخت بدهی کشور‌های فقیر آفریقا در آینده متقاعد کند.
جنت یلن در ادامه افزود، ما با چین درباره مشارکت در این گفتگو‌ها صحبت کرده ایم و آن‌ها نیز قول داده اند به عنوان شریکی برابر، در مذاکرات و رایزنی‌های مربوط به تمدید بازپرداخت بدهی‌های کشور‌های فقیر آفریقا شرکت کنند.
یلن همچنین از کنگره آمریکا خواست بودجه‌ای برای کمک به کشور‌های فقیر در مواجهه با این بدهی‌ها در نظر گیرد. این در حالی است که موسسات مالی بین المللی به حمایت اضافی نیاز دارند، به ویژه به این دلیل که آمریکا همیشه به وعده‌های که داده، عمل نکرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا فقیر کشور های فقیر کشور ها بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اموال بابک زنجانی به خزانه کشور بازگشت شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: اموال بابک زنجانی در خارج از کشور شناسایی و به تهران منتقل و به خزانه کشور بازگشت شده است این موضوع مورد تایید رسمی بانک مرکزی قرار گرفته است.

بنا بر کارشناسی‌های صورت گرفته، این اموال، کفاف بدهی‌ها و خسارت‌های او خواهد بود و اگر بازگشت اموال قبلی را هم افزون کنیم مبلغ برگشت داده شد بیش از کل رقم بدهی و خسارت است مبلغ بدهی هم به صورد ارزی به قیمت روز برگشته است.

پرونده بابک زنجانی عفو منجر به آزادی نشده است و مجازات وی به دلیل همکاری در بازگرداندن اموال تخفیف داده شده است و وی باید بیست سال را تحمل کند.

گفتنی است؛ اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده بابک زنجانی اعلام کرد: حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد.

کد خبر 6093056

دیگر خبرها

  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • نگاهی به پرونده بابک زنجانی
  • بلینکن در دیدار با هرتزوگ: آمریکا اکنون خواهان آتش‌بس است
  • قوه قضاییه: اموال بابک زنجانی به خزانه کشور بازگشت
  • اموال بابک زنجانی به خزانه کشور بازگشت شده است
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم