Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، انتخابات که بحث داغ امروز رسانه های متعدد است به بهانه ای هم برای مجرمان سایبری تبدیل شده است. گروه ها و کانال هایی که به صورت جعلی به نام کاندیداهای مختلف ایجاد می شود تا کلاهی از جنس انتخابات را سر شما بگذارد.

جلیلیان، سرپرست پلیس فتای البرز گفت: مجرمان سایبری در ایام انتخابات فعال شده اند و در فضای مجازی می گویند اگر ده نفر را به گروه اد کنید مبلغی را به حساب شما واریز می کنیم، این افراد قصد دارند که اطلاعات کارت بانکی کاربران مجازی را کپی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اخیرا دیده شده که برخی گروه ها و کانال هایی که از کاندیداها حمایت می کنند از کاربران می خواهند که مبلغی را به ستاد کمک کنند که این مورد نیز از مصادیق کلاهبرداری است.

سرهنگ جلیلیان گفت: تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری آغاز شده است و این تبلیغات باید منطبق بر قانون و اخلاق باشد.

او افزود: انتشار هرگونه محتوای تبلیغاتی علیه رقبا، نشر اکاذیب، تخریب کاندیداها، انتشار فایل صوتی و فیلم های خصوصی افراد؛ جرم انگاری شده است.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: از کاربران مجازی درخواست می کنیم هر مطلب و لینکی را فوروارد نکنند.

او افزود: اخیرا تخلفات مجازی از جنس انتخابات بسیار بوده است که به تذکرات و بستن کانال ها منجر شد.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاهبرداران سایبری انتخابات 1400 جرایم سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز

 سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: همزمان با اجرای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و به منظور آشنایی شهروندان و مسئولان با دستاوردها، پیشرفت‌ها، خدمات و مأموریت‌های متنوع پلیس فتا در حوزه امنیت فضای سایبری کشور و ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شهروندان، اقدام به ارائه میز خدمت و غرفه آموزشی به شهروندان کرده است.

او ادامه داد: کارشناسان این پلیس به بازدید کنندگان و شهروندان در زمینه آسیب‌ها و تهدیدات فضای سایبری مشاوره‌های تخصصی ارائه و مشکلات آنها را رفع کردند.

سرهنگ حسینی می گوید: دراین میز خدمت، هشدار‌های سایبری و اطلاع رسانی در خصوص تهدیدات فضای سایبری به منظور ارتقاء دانش شهروندان و بازیدکنندگان از طریق توزیع بروشور، بنر‌های آموزشی، کتابچه و سی دی‌های آموزشی در حوزه فضای مجازی اطلاع رسانی گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود