Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:02:31 GMT

نماینده اسرائیل در مراکش روی زمین مانده است!

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۸۰۷۱

نماینده اسرائیل در مراکش روی زمین مانده است!

روزنامه هاآرتص فاش کرد، سفیر رژیم صهیونیستی در مراکش برای پیدا کردن مکان مناسبی جهت افتتاح دفترش در رباط دچار مشکل شده است.

به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت، پس از گذشت شش ماه از تعیین دیوید گوورین، به عنوان نماینده رژیم صهیونیستی در مراکش، همچنان هیئت صهیونیستی در هتلی در رباط اقامت دارد؛ چرا که مالکان مراکشی قبول نمی‌کنند دفاتر مورد نیاز را به هیئت صهیونیستی اجاره دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه، در پی بروز این مشکلات، دولت مراکش پیشنهاد داده به این هیئت ساختمانی دور از مرکز شهر داده شود اما رژیم صهیونیستی با این پیشنهاد مخالفت و اعلام کرده است می‌خواهد هیئتش در کنار دیگر سفارتخانه‌ها باشد به این امید که این هیئت روزی یک سفارت کامل شود.

طی هفته‌های اخیر هشتگ‌هایی در شبکه‌های اجتماعی در مراکش در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ترند شده و فعالان خواستار اخراج نماینده تل‌آویو از رباط هستند.

فعالان شبکه های مجازی در خلال مشارکت در این هشتگ‌ها اعلام کردند، ساکنان رباط پس از شناخت هویت گوورین قبول نمی‌کنند که آپارتمان خود را به او اجاره دهند.

دهم دسامبر ۲۰۲۰ مراکش و رژیم صهیونیستی از سر گیری روابط دیپلماتیک میان خود را پس از توقف در سال ۲۰۰۰ اعلام کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط میان مراکش و اسرائیل رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد

«غازی حمد» از رهبران جنبش حماس فلسطین امروز جمعه تأکید کرد که صهیونیست ها، هیچ راهی جز مذاکره پیش روی خود ندارند و هر گونه عملیات در «رفح» هیچ سودی برای آنان به همراه نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، حمد با بیان اینکه استفاده از کارت رفح برای فشار به حماس، هیچ سودی نخواهد داشت و موضع این جنش را نیز تغییر نخواهد داد، گفت: اسرائیل از ورود به رفح هیچ سودی نخواهد برد؛ زیرا یک بار دیگر مانند غزه، غرق خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد که اگر اسرائیل تصمیم بگیرد وارد رفح شود، حماس، برای مقابله با این رژیم آمادگی بالایی دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی جمعه شب اعلام کردند که مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسیده است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که کابینه جنگ ۱۲ روز است که درباره پرونده اسیران مقاومت در نوار غزه بحثی نکرده و مذاکرات و جنگ به بن بست رسیده است.

در همین رابطه پایگاه خبری واللا رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که تصویر پیروزی کامل که بنیامین نتانیاهو وعده آن را داده بود، بین ساحل غزه و شهرک تخلیه شده المطله درهم شکست و پس از گذشت بیش از نیم سال از جنگ، کابینه رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته سیاست یا استراتژی مرحله بعد از جنگ را ارائه دهد.

بر اساس این گزارش، در چنین شرایطی، حماس ثابت و پابرجا مانده و دوباره به قدرت بازگشته و نتانیاهو به خاطر عدم فروپاشی ائتلاف خود، از اتخاذ تصمیم‌های سیاسی سخت خودداری می‌کند و همه را بلاتکلیف نگه داشته است.

همچنین روزنامه عبری زبان معاریو نیزگزارش داد که نتانیاهو، بنی گانتس، یوآو گالانت و هرتزی هالوی توانستند اوضاع را پیچیده کنند و هیچ نگرش راهبردی برای نابودی حماس و حزب الله که شهرک‌های صهیونیستی در شمال را هدف قرار می‌دهد، ندارند اما خط پایان این اوضاع پیچیده و درهم همچنان دور است زیرا ایران وارد معادله شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم
  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه
  • سازمان ملل هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه رفح را رد کرد