Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@07:37:17 GMT

رهبر کره شمالی به ارتش دستور آماده‌باش کامل داد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۸۶۳۸

رهبر کره شمالی به ارتش دستور آماده‌باش کامل داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای از ریاست کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر نشست ویژه «کمیسیون نظامی» این کشور و دستور او برای آماده‌باش کامل ارتش خبر دادند.

رادیو «کی‌بی‌اس» (KBS) گزارش داد، رهبر کره شمالی درباره «تغییر سریع وضعیت» در شبه جزیره کره هشدار داد و از ارتش این کشور خواست در وضعیت آماده باش کامل قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) روز شنبه (امروز) خبر داد، رهبر کره شمالی روز جمعه (دیروز) شخصا ریاست جلسه ویژه کمیسیون نظامی این کشور را برعهده گرفت.


جلسه کمیسیون نظامی کره شمالی

 

کیم جونگ اون همچنین خطاب به سران نظامی کره شمالی تاکید کرد، بدون ذره‌ای انحراف دستورات و رهنمودهای حزب حاکم (حزب کارگران کُره) درباره تقویت ارتش را اجرا کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در ادامه گزارش خود خبر داد، در جلسه کمیسیون نظامی این کشور به ریاست کیم جونگ اون، «درباره ماموریت‌های مهم به منظور تقویت نیروی تهاجمی و بهتر شدن وضعیت بودجه ملی دفاعی به منظور رفع نیازهای «انقلابی و وضعیت به سرعت رو به تغییر شبه جزیره (کُره) صحبت شد».

دستور کیم جونگ اون برای آماده باش ارتش کره شمالی در شرایطی انجام شده که به دنبال دیدار اخیر روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی تنش‌ها در منطقه تشدید شده است.

اواخر اردیبهشت ماه، جو بایدن پس از دیدار با همتای کره جنوبی خود برای دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شرط تعیین کرد و گفت، مشتاق است که  پیونگ یانگ هم‌زمان با حرکت به سمت خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، گام‌هایی عمل‌گرایانه در راستای کاهش تنش بردارد.

مقام‌های کره شمالی اما بارها گفته‌اند تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

همچنین رسانه‌ دولتی کره شمالی با انتقاد از لغو معاهده واشنگتن-سئول که توسعه موشک‌های بالستیک کره جنوبی تا بُرد ۸۰۰ کیلومتر را محدود می‌کرد، آن را نشانه‌ای از  «دورویی بی‌شرمانه» آمریکا توصیف کرد.

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کره شمالی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی کره جنوبی رهبر کره شمالی کمیسیون نظامی کیم جونگ اون آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده در روز چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

همچنین علی ضیاءالدینی شهردار زرند در حاشیه بازدید از معابر و بندهای خاکی سطح شهر با اعلام اینکه نیروهای شهرداری در وضعیت آماده‌باش کامل قرار دارند، گفت: با توجه به پیش‌بینی تداوم بارش توسط سازمان هواشناسی، آماده‌‍‌باش عوامل خدمات شهری و شهرداری‌ها تمامی مناطق ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه آمادگی و اقدامات لازم برای پیشگیری و کنترل هرگونه بحران و عارضه احتمالی در خصوص سیلاب، آبگرفتگی و آب ماندگی در سطح شهر و محلات در حال انجام است، افزود: تمام تلاش ما در مجموعه شهرداری این است که مردم در هنگام نزول رحمت الهی دچار مشکلی نشوند و دغدغه خاطری نداشته باشند.

شهردار زرند با اشاره به انجام بیش از ۱۵۰مورد رفع آبگرفتگی در سطح شهر توسط نیروهای شهرداری، بیان کرد: شهروندان در صورت هر گونه مشکلی می‌توانند با شماره ۳۳۴۲۲۷۷۵ شهرداری تماس بگیرند.

کد خبر 846810 برچسب‌ها خبر مهم طوفان باران استان‌ کرمان مدرسه و مدارس تعطیلی مدارس

دیگر خبرها

  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • لاپید: بنی گانتس و آیزنکوت از کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • انجام تعمیرات کامل نیروگاه برق شهرستان ری
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟