Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:59:19 GMT

خبرگزاری سیناپرس در همدان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۸۶۷۲

ایسنا/همدان آیین افتتاح خبرگزاری علم و فرهنگ سیناپرس، شعبه همدان با حضور رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و مدیر مسئول خبرگزاری سیناپرس، رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به صورت مجازی برگزار شد.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در این مراسم گفت: سیناپرس حلقه اتصالی بین جامعه علمی و حتی دیگر رسانه هاست و یکی از ابتکارات جهاددانشگاهی در فضای رسانه ای کشور محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمدحسین ایمانی‌خوشخو اظهار کرد: در سال ۹۳ که مجوز این خبرگزاری از سوی وزارت ارشاد گرفته شد، برای همگان ضرورت چنین تریبونی در کشور به حد کافی احساس نمی شد اما هر قدر جلو رفتیم بر ضرورت آن افزوده شد. با توجه به جذابیت حوزه های دیگر خبری مانند حوزه سیاسی در دیگر رسانه‌ها، شاید علم و فناوری نتواند در این رسانه ها جایگاه خود را حفظ کند. تا حدی ما در رسانه ها مباحتی درباره علم و فناوری می بینیم و می شنویم اما آیا آن شتابی که علم و فناوری در کشور دارد با این میزان انتشار محتوا می تواند حق مطلب را ادا کند؟ قطع به یقین پاسخ به این سوال خیر است.

وی با بیان اینکه سیناپرس به عنوان خبرگزاری تخصصی علم و فناوری در کشور از ابتکارات جهاددانشگاهی برای گام نهادن بر نخستین هاست، افزود: بی شک این رسانه می تواند کمک شایانی بر اطلاع رسانی های علمی و فناوری به شکل تخصصی کند. شاید دانشمندان، محققان و پژوهشگرانی که در اتاق های کار خود شبانه روز کار و افتخارآفرینی می کنند، ضرورت ارسال پیام های این حوزه را احساس نکنند اما بر عهده نهادهای دیگر است که این پیشرفت ها منعکس شود.

به گفته ایمانی‌خوشخو، خوشبختانه پس از چند سالی که از عمر این خبرگزاری می گذرد، توانستیم کارنامه قابل قبولی را به نمایش بگذاریم و اکنون برنامه های توسعه ای را مدنظر داریم و امیدواریم که در دیگر مراکز استان ها هم تکثیر شود تا از این ظرفیت همگی بتوانند بهره بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: اخبار و رویدادهای قابل دفاعی در عرصه علم و فناوری در این استان وجود دارد که بی شک ارزش رسانه ای شدن در سطح کشور را دارد و مفتخریم که این بستر در یک رسانه تخصصی ایجاد شده است و به طور قطع آینده روشنی را در این عرصه در فضای علم و فرهنگ استان می بینیم.

احمدرضا احسانی با بیان اینکه با تمام وجود در کنار مجموعه جهاددانشگاهی خواهیم بود تا راه بالندگی و توسعه خبرگزاری سیناپرس در کنار سایر مجموعه ها هموارتر شود، اظهار کرد: ارشاد استان همدان هم در راستای وظایف ذاتی خود و هم به عنوان شخصیت حقیقی از هیچ کمکی در تسهیل موانع و شکوفایی و برای بهتر شدن کیفیت فضای رسانه ای دنیای علم و فناوری دریغ نخواهد کرد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان نیز هدف از اخذ مجوز فعالیت خبرگزاری علم و فرهنگ شعبه همدان را انعکاس اخبار علمی و پیشرفت علم در حوزه های مختلف را با توجه به ظرفیت های موجود در این استان یکی از ضرورت ها برشمرد.

دکتر علی کلانترنیا با بیان اینکه در استان همدان دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا فعال بوده و اخبار استان را با رعایت سرعت و دقت انعکاس می دهد، تصریح کرد: خبرگزاری علم و فرهنگ شعبه همدان به صورت تخصصی در حوزه مباحث علمی با متخصصان و کارشناسان برای ارتقاء آگاهی علمی افراد جامعه فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این خبرگزاری رابط بین مسئولان، نخبگان و مردم است که با توجه به ظرفیت های علمی موجود در همدان ایفای نقش می کند، گفت: خبرگزاری سیناپرس با انعکاس اخبار علمی در حوزه های مختلف از جمله سلامت، فناوری و سایر مصادیق به جامعه آگاهی می بخشد که خوشبختانه تمامی اخبارهای منعکس شده تاکنون برای تمامی افراد جامعه مفید بوده است.

کلانتر نیا مطرح کرد: این خبرگزاری از اسفندماه سال ۹۹ در شعبه همدان فعالیت خود را آغاز کرده که آیین رونمایی از این خبرگزاری با توجه به شرایط قرمز کرونایی استان همدان تا خردادماه ۱۴۰۰ به تعویق افتاد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سینا پرس جهاد دانشگاهی علم و فناوری استان همدان علم و فرهنگ شعبه همدان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی

آفتاب‌‌نیوز :

پژوهشکده سامانه‌های هوشمند شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف میزبان روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برای رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی بوده است.

انجام پژوهش‌های کاربردی ـ توسعه‌ای، تجاری‌سازی ایده‌های نو و پژوهش‌های فناورانه در حوزه دانش‌های نوین و سطح بالا، انجام فعالیت‌های ترویجی به منظور اعتلای نهضت نرم‌افزاری و توسعه صنایع کشور در بستر مناسب ارتباطی صنعت و دانشگاه و با بهره‌گیری از ساختار‌های چابک و پویا از ماموریت‌های این پژوهشکده است. از این رو این مرکز تحقیقاتی چشم‌انداز خود را "تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین مراکز پیشرو در تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه در حوزه دانش‌های نوین و سطح بالای کشور" تعریف کرده است.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این پژوهشکده که با همکاری اعضای هیات علمی و برخی از محققان ایرانی مقیم خارج شکل گرفته است، پس از ۴ سال تحقیق و توسعه به دانش فنی ساخت موتور ۶ سیلندر با ظرفیت ۴۰۰۰ سی سی بنزینی خورجینی دست یافت.

دهقانی فیروزآبادی در آیین رونمایی از موتور ۶ سیلندر بنزینی خورجینی در جمع خبرنگاران گفت: قوای محرکه با حجم و توان بالای بنزینی انواعی از قوای محرکه هستند که در بسیاری از خودرو‌های استراتژیک و راهبردی و تاکتیکی کاربرد دارند.

وی با بیان اینکه این نوع موتور‌ها همچنین دارای کاربرد‌های تفریحی مانند خودرو‌های افرود را نیز دارند، اظهار کرد: این نوع موتور‌ها یک نیاز کاملا راهبردی است و کشور نیز در طی چند سال گذشته به آن موضوع رسید که کشور نیازمند دستیابی به دانش فنی این نوع موتور‌ها است. 

دهقانی اضافه کرد: بر این اساس یکی از شرکت‌های دانش بنیان که با حضور چندین نفر از اعضای هیات علمی و نزدیک به ۴۰ نفر از بهترین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و محققان کشور تشکیل شده بود، و در طی ۳ تا ۴ سال گذشته با ترسیم برنامه مطالعاتی عمیق، اقدام به کسب فناوری‌های موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی ۴ لیتری دنیا کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: این شرکت دانش بنیان امروز توانست نمونه مهندسی معکوس شده این موتور را با استاندارد‌های بالا تولید و رونمایی کند.

وی باتاکید بر اینکه رونمایی از این دستاورد، اثبات فناوری‌های موتور خورجینی ۶ سیلندر حجم بالا است، اظهار کرد: دانش فنی این محصول توسط پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه شریف و محققان این شرکت دانش بنیان به دست امده و امیدواریم این جریان علمی قوی که از سوی محققان این شرکت ایجاد شده است، توسعه یابد و به زودی شاهد تولید این موتور‌ها برای کاربرد‌های خاص در کشور باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، فناوری‌های موتور را از فناوری‌های اصلی و کلیدی در هر سامانه‌ای توصیف کرد و یادآور شد: دانش فنی که در این شرکت و با حجم و کیفیت به دست آمده بسیار ارزشمندتر از خود محصول است، چون این دانش فنی قابل تسری به سایر حوزه‌ها است.

دهقانی با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی از این طرح گفت: ما به عنوان پشتوانه اصلی حمایتی شرکت‌ها، بخشی از سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه را بر عهده گرفتیم. ولی یکی از خوشحالی‌های ما این است که این شرکت در همکاری با چندین نفر از محققان ایرانی که در شرکت‌های بزرگ دنیا فعال بودند شکل گرفته و اجرای این تحقیقات سبب شد تا این افراد به کشور بازگردند تا دانش اصولی در کشور شکل بگیرد.

به گزارش ایسنا، "گیربکس مغناطیسی"، "طراحی و ساخت موتورسیکلت برقی اسکوتر آویتا" با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت، "آب شیرین کن خورشیدی" و "رونمایی از محصول فناورانه نرم افزار ابرسازه" از دیگر دستاورد‌های این پژوهشکده به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • آغاز بزرگترین آزمون علمی در همدان