Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست تخصصی انتخاباتی با محوریت اقتصاد و فرهنگ با حضور نمایندگان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به همت بسیج دانشجویی دانشکده پردیس هنرهای زیبا و دانشکده الهیات و معارف اسلامی و دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد و نمایندگان مواضع و برنامه‌های خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل لطفی؛ نشست تخصصی انتخاباتی با محوریت اقتصاد و فرهنگ با حضور نمایندگان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به همت بسیج دانشجویی دانشکده پردیس هنرهای زیبا و دانشکده الهیات و معارف اسلامی و دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد و نمایندگان مواضع و برنامه‌های خود را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این دو نشست نمایندگانی از ستاد آقایان سعید جلیلی، محسن رضایی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی حضور داشتند و به بیان مسائل و برنامه‌های کاندیداهای مورد نظر خود پرداختند که متن صحبت‌های آنان به شرح زیر است:

 

اقتصاد و تولید

نشست تخصصی انتخاباتی با محوریت اقتصاد و تولید با حضور نمایندگان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به همت بسیج دانشجویی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد و نمایندگان مواضع و برنامه‌های خود را مطرح کردند.

 

سوال: ریشه و آسیب‌شناسی شما از وضعیت فعلی اقتصاد کشور چیست؟

پرتو(نماینده ستاد محسن رضایی):

اقتصاد سه مسئله اصلی دارد و شامل رشد اقتصادی و تورم و اشتغال است. موضوع رشد اقتصادی موضوع اول است. باید گفت که میانگین رشد اقتصادی در دهه نود صفر است و نرخ تشکیل سرمایه از استهلاک کمتر شده است و سال ۹۹ به بعد رسماً از جیب برداشت می کنیم. کشور باید برای بقا برنامه داشته باشد اما راهکارهایی داریم.

نقشه ایران خصوصاً از سال ۲۰۱۱ در بازار نفت از بین رفته است. به صورت سنتی بازیگر اصلی نفت بوده ایم و باید به به سمت موضوع دیگری برویم. ایران اگر می‌خواهد مزیت های صنعتی را فعال کند، باید تجارت آن بازآرایی شود.

بحث تورم مسئله دوم است. مسئله تورم مسئله طرف تقاضا است. دولت روحانی از تورم بازار آزاد استفاده کرد و باید گفت تورم در ایران یک مسئله کاست پوش است. اما تمرکز اصلی باید بر تجارت های ارزی و پولی و بین المللی باشد. با سیاست‌های بازار باز نمی توان به سمت حل تورم رفت. در کشوری که تورم بالای ۴۰ درصد است، همچنین چیزی اجرا نمی‌شود. ما از دهه ۴۰ صادر کننده کامپوزیتی بوده ایم و از سال ۹۷ بیش از ۳ برابر قیمت ارز را داشتیم و این خیلی تاثیرگذار بر روی زندگی مردم است.

اشتغال مسئله بعدی است. مهمترین مسئله برای ما اشتغال پایدار است و این عدد نباید زیر ۳۱ میلیون باشد‌. باید گفت این سه موضوع از هم جدا نیستند و دولت فعلی آن‌ها را از هم جدا می‌دید. مهمترین راهکار اجرای پروژه‌های عظیم ملی و سرفصل ها و عناوین آن انتخاب شده است. به عبارتی باید گفت به خاطر اینکه این سه کمتر با هم دیده نشده است، این مسائل اجرایی نشده است.

به خاطر کسری بودجه نمی توانیم بر روی بودجه های عمرانی تکیه کنیم و باید روی بهره‌وری تمرکز کنیم و نقدینگی موجود باید بدین نحو کنترل شود. استفاده از وسایل صندوق توسعه ملی نیز از راهکارهای ماست. یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که جلوی تبعیض اختیارات را می‌گیرد، بحث مجوزها و مقررات است. نهادهای عمومی غیردولتی در سیاست‌گذاری‌ها دیده نمی‌شوند و این نهادها فقط سازمان تامین اجتماعی نیست و بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام و از این دست نهادها نیز دخیل هستند. همه اینها باید با دولت دیده شوند و این سیر درآمد و هزینه باید یکی شود.

 

سید حسین رضوی‌پور ( نماینده ستاد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی):

اختلاف نظر زیادی به اوضاع اقتصاد در بین ما وجود ندارد. ظرفیت های زیادی وجود دارد که آقای روحانی از آن استفاده نکردند. اقتصاد و کشور مسائل اساسی مانند تورم نقدینگی و.... دارد اما مسئله چالشی تر جدا شدن مردم از حکمرانی است.

همیشه دنبال یک مرد میدانی هستیم که کشور را درست کند به دنبال خود مردم نیستیم. دوره دولت متمرکز که بودجه کشور را پخش می‌کند، گذشته است. طرح‌هایی مثل سهام عدالت و خصوصی‌سازی اشتباهات زیادی داشت و تجربه آن را مشاهده کردیم. آیا ما ظرفیت و زیرساخت‌هایی داریم که یک نگاه را ایجاد بکند؟ این مسائل نشان می‌دهد که بخش خصوصی ما توانمند نیست.

آقای قاضی‌زاده برنامه‌های زیادی دارند باید مطالعه شوند و خارج از این برنامه‌ها یک رویکرد وجود دارد و آن تحول است. مردم باید ارتباط خود را با حاکمیت ملموس بدانند. ما باید منابع هدفمندی یارانه‌ها را مشخص کنیم و همینطور نمی‌توان صحبت کرد. اگر مردم کاملا احساس کنند که منابع هدفمندی یارانه‌ها به آنان تعلق میگیرد، دیگر با افزایش قیمت بنزین اعتراض نمی‌کنند و مسائل را درک می‌کنند.

مردم باید به حق خود برسند و دولت‌ باید از این بالا به پایین بودن خارج شود و به جایگاه اصلی خود بازگردد. دولتی که حافظ منافع مردم باشد، به خود اجازه نمی‌دهد دست در جیب مردم کند. به طرق مختلف دولت، دولت تورم‌زا است. دولت در حال حاضر مجبور است دارایی بفروشد تا کسری بودجه را جبران کند و در بازار سرمایه با بیان می‌کند و کسب درآمد می‌کند.

دولت بدهی فراوان دارد و برایش اهمیتی ندارد این بدهی را چگونه تعبیه می‌کند. اینها مسائلی است که روی حرکت مردم و دولت تاثیر می‌گذارد. مادامی که وضعیت تغییر نکند، اقتصاد همین است و باید زیر این میز حکمرانی زد. آنچه از مردمی‌سازی می‌گوییم با فدرالیسم‌سازی اقتصاد متفاوت است. در بلند مدت مشکل ما نقدینگی است و بعضاً سال‌هایی تورم را عقب انداخت اما بعد از آن ناگهان چندین برابر شد و باعث شد مملکت ما تحریم‌پذیر شود.  مردمی کردن به فضای سرکشی به استان‌ها و روستاها نیست. زمانی که تصمیم‌سازی متمرکز است، چیزی تغییر نمی‌کند و باید شبکه‌سازی اتفاق بیفتد و حکمرانی متحول شود. از این جهت علم آقای قاضی‌زاده تحول در ساز و کارهاست.

 

مجید کریمی ( نماینده ستاد سعید جلیلی):

در حوزه‌های مختلف اقتصاد و فرهنگ و... دولت سایه کارهای مختلفی در استان های کشور کرد جاهایی رفته است که رییس جمهور ما نیز نرفته است. آقای جلیلی از جمهوریت اقتصادی نام بردند که در موقع انتخابات سراغ آنها می‌رویم و بعد از آن فراموش می‌کنیم.

طرح وان از جمله طرح های خوب است است و قبل از آبان ۹۸ نیز آقای جلیلی در جلسه سران قوا مطرح کردند. باید گفت که همه ثروت جامعه متعلق به همه مردم است و این نگاه خیلی مهم است و حکمرانی را تعیین می‌کند. در چهار سال آینده کشور باید جهش پیدا کند و اراده برای اقتصاد به وجود آمده است.

قبل از اقدامات ما مانند بودجه ریزی و نظام بانکی و... از قبل از انقلاب نشات گرفته و تغییر نکرده است و همچنین نزدیک ۴۰ سال گذشته و هیچ تغییری در آنان ایجاد نشده است. اراده‌ای برای تغییر وجود ندارد و دلیل آن تعارض منافع است.

مشکل اصلی من تورم است و باید این مسئله حل شود تا به سایر بخش‌ها نیز برسیم. در حال حاضر بر اساس چه مکانیزمی کارها جلو می رود؟ یک سامانه‌ای برای این کارها باید ایجاد شود. به چه حقی شعبی برای بانک‌ها ایجاد شده و به معوقات دامن می‌زند و تراز بانکی را به هم می‌زند. باید جلوی بنگاه‌داری و املاک‌داری بانک‌ها گرفته شود.

باید آحاد مردم بتوانند در این امر مشارکت داشته باشد اما ابزار این کار را نداریم. چگونه از اتحادیه اروپا وام چند میلیارد دلاری می گیریم و حیثیت دولت را می‌گذاریم اما در داخل کاری برای مردم نمی‌کنیم. پروژه‌های پیشران از اقداماتی است که باید انجام شود. سپس ابزارسازی یکی از وجوه اصلی است که باید به آن توجه شود. به نوعی باید به مردم اعتماد داشت و مراقب سرمایه آنان بود.

نکته بنده ناظر به این نیست که در زندگی مردم دخالت کنیم و باید نظارت میدانی داشت. به عنوان رئیس جمهور باید مسائل فهم و درک شود. به عنوان مثال درباره مناطق آزاد صحبت می‌شود اما یک بار به آنجا نرفته‌اند. مسائل باید در میدان درک شود و شناخته شده باشد. من فدرالیسم اقتصادی را متوجه نمی‌شوم و به عنوان مثال نقش شهرداری در این مسئله مشخص نیست.

 

سوال: نظر شما درمورد خصوصی‌سازی‌های انجام شده و بهبود وضعیت آن چیست؟

مجید کریمی ( نماینده ستاد سعید جلیلی):

خصوصی‌سازی هدف دیگری داشت که بدان نرسیدیم. مصادیق زیادی وجود داشته اشتباه در آن بوده است. مسئله باید ابتدا درست شناخته شود. عدم توجه به اهلیت خریداران، وظایف هیئت واگذاری که ساختار آن باید تغییر کند و مسائل دیگری که باید تغییرات اساسی در آن رخ دهد.

در مسئله خصوصی‌سازی قیمت گذاری باید صرفاً از طریق بورس داخلی شکل بگیرد. خصوصی‌سازی به معنای مردمی کردن اقتصاد است. در سالهای اخیر کسب درآمد هدف بوده است و گسترش مالکیت در اولویت نبوده است. مدیریت و اطلاعات شرکت‌ها باید قبل از واگذاری به صورت کامل بررسی و ارائه شود.

 

 

 

قرار نیست همه چیز از مالکیت دولت خارج شود و فقط باید مدیریت به فرد دیگری واگذار شود. به عبارتی باید مالکیت ها برای دولت باقی بماند و مدیریت واگذار شد. روش‌های مختلفی برای واگذاری وجود دارد که باید استفاده شود و از موارد مانند واگذاری اجاره نیز می‌توان استفاده کرد. در اصل ۴۴ به تعاونی‌ها را نیز اشاره شده است که بدان توجهی نشده است. متن قوانین موجود جوابگوی سیاست‌های اصل ۴۴ نیست.

 

سوال: منابع تامین هدفمندی یارانه‌ها در دولت آقای رضایی چیست؟

پرتو(نماینده ستاد محسن رضایی):

۹۷ درصد انرژی کشور از نفت و گاز تامین می شود و ۷۰۰ هزار بشکه نیز صادرات داریم. محل دیگری نیز باید از فولاد و شرکت‌های تولیدی تامین شود. سالن سه هزار میلیارد دلار واردات کالای اساسی داریم. بنزین می‌تواند برای خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی افزایش قیمت داشته باشد.  از همه این منابع می توان تامین مالی کرد.

قطعاً با توجه به تورم یارانه‌ها باید افزایش پیدا کند ولی ما بستر کنترل تورم داریم. یک مسئله بحث منابع و مسئله دیگر بازسازی قدرت خانواده است. اگر تورم کنترل شود، ۴۵۰ هزار تومان بسیار مهم است. طرح وام مصرف کننده را گیج می‌کند و ما نمی‌توانیم با قیمت حامل‌های انرژی شوخی کنیم.

 

سوال: برای مسئله مدیریت بورس و سرمایه‌های مردم چه برنامه‌ای وجود دارد؟

سید حسین رضوی‌پور ( نماینده ستاد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی):

رویکردی که در سیاست‌های بازار سرمایه وجود دارد، مبتنی بر سوء استفاده از جیب مردم است و باید تغییر کند و برگردانده شود. باید اعتمادسازی صورت گیرد و اتفاقات مرداد ۹۹ تکرار نشود. منظور از ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات این نیست که از بودجه عمومی استفاده شود. سیاست ها در مصر بانکی وجود دارد باید استفاده شود.باید گفت بحران اجتماعی قالب برای مسئله است. ۱۰ درصد از نقدینگی ماه‌ها برای تامین مالی مناسب است و این تسهیلات برای جوانان در بدو تشکیل خانواده در نظر گرفته شده است.

ما به جای اینکه یارانه نقدی بدهیم، باید امکان خرید کالا به مردم بدهیم و در مجلس این قانون آن وجود دارد. این سیستم طراحی شده است و در دولت آقای روحانی به‌خاطر مخالفت با طرح کوپنی، آن را اجرا نکردند. بخش قابل توجهی از مردم نیازهای اولیه و کالاهای اساسی را ندارند و برای آنان باید تامین شود.

 

فرهنگ

نشست تخصصی انتخاباتی با محوریت فرهنگ با حضور نمایندگان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به همت بسیج دانشجویی دانشکده پردیس هنرهای زیبا و دانشکده الهیات و معارف اسلامی برگزار شد و نمایندگان مواضع و برنامه‌های خود را مطرح کردند.

 

سوال اول: روایت و آسیب‌شناسی شما از وضعیت فرهنگ کشور و زیرمجموعه‌های آن چیست؟

پیریایی( نماینده ستاد محسن رضایی):

اگر مردی به ملتی خودش نخواهد تغییر ایجاد شود، این تغییر از سوی برکت الهی نیز ایجاد نمی‌شود و باید مردم به سمت تغییر بروند. عنصر تغییر در بیشتر موارد مربوط به فرهنگ است و اگر بخواهیم کار ویژه انجام شود، باید فرهنگ تغییر کند.

فرهنگ اعم از سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی است. اگر بخواهیم تغییر جدی داشته باشیم، باید از میان و کف شروع کنیم. ابتدا باید نفت کنیم و بعد از آن ایجاد کنیم. در دوره ۸ ساله آقای روحانی فرهنگ سازی دچار قبل فاحش و ضرر مضاعف شد. رویکرد دولت و رئیس جمهور موجب شد که موارد نامطلوب اتفاق بیفتد.

مباحث کلان در ابعاد مختلف موکول به مذاکرات نامعلوم شد و توان ملی دچار کاهش دهد و این بدترین فرهنگ منفی بود. انقلاب اسلامی به سمت سوق داده شد که ما از درون چیزی و بن‌مایه‌ای نداریم و شیفتگی عجیبی به غرب پیدا شد. پاسخ نگفتن به مسائل مردم، بی‌اعتنایی، بی‌اخلاقی مستمر در برابر نقدها از فرهنگ سازی بدی است که شکل گرفت و بی‌اعتمادی بین مردم رقم خورده است.

مجموعه نهاد و ارگان‌ها و سازمان‌های فرهنگی دولت توفیقی نداشتند. بهترین پاسخ دهندگان ما نهادهای فرهنگی و هنری است. از وزارت علوم تا وزارت ارشاد و نهادهای دیگر دولتی نگاه و رویکرد غیر فرهنگی داشتند. شخصیت آقای رضایی و تجربه ایشان در دفاع مقدس و فرهنگ‌سازی در آن سال‌ها و بعد از آن تجربه مجمع تشخیص، نشان‌دهنده برنامه داشتن ایشان در قبال فرهنگ و هنر است.

 

همایون( نماینده ستاد سعید جلیلی):

چه اتفاقی افتاده است که مسئله فرهنگ کنار رفته است. موضوعات معیشتی نیز بیشتر ریشه فرهنگی دارند اما بیشتر مسائل اقتصادی در نظر گرفته شده است. چند مسئله از آسیب‌های فرهنگی قابل بررسی است.

ما فاقد یک نظریه جدی فرهنگی هستیم که بتواند ما و سازمان‌های ما را جلو ببرند. تعریف های فرهنگ خیلی دقیق در جامعه نیست و بیان حقیقی از نظریه فرهنگ در چارچوب تمدن اسلامی نداریم. در این دوران طولانی و ذیل فرهنگ غرب، فرهنگ به حوزه بسته‌بندی و جدا تبدیل شده است است و حوزه تعامل و گفتگو وجود ندارد و این از مشکلات جدی است.

این موضوع سبب شد که رهبری مهندسی فرهنگ را تبیین کنند و سراغ پیوست فرهنگی بروند. بازگرداندن فرهنگ به جای خود نیاز به زمان دارد. مسئله بعدی مسئله ساختار است و منظور چارت سازمانی نیست. ساختار آن چیزی است که برای ارائه آماده می‌کنیم. ناوگان فرهنگیان به شدت معیوب است. از شورای عالی انقلاب فرهنگیو ساختار آن تا نحوه حضور فرهنگ در دولت و وزارت ارشاد و دستگاه غیردولتی و هماهنگی همه اینها با هم، از مسائل مهم است.

ما در زمینه بودجه فرهنگی با یک مشکل خیلی جدی روبرو هستیم و  سیستم ما هنوز مسئله را درست درک نکرده است. مسئله بعدی نیروی انسانی است که نیروی انسانی حوزه فرهنگ شدیداً به آموزش نیاز دارد. مسئله بعدی نیز اقتصاد و فرهنگ است و فرهنگ ثروت‌آفرینی نیست و یک الگوی اقتصادی و فرهنگی نیاز داریم تا خلق سرقت در جامعه اتفاق بیفتد.

ما در حوزه های مختلف زمانی موفق بوده ایم که مردم را به میدان آورده‌ایم. مدرسه فرهنگ هنوز در به روی این سیل عظیم پر منفعت مردم باز نشده است و این حضور شاه کلید است. مسئله بعدی سبک زندگی است که متاسفانه اشرافیت در حال حاضر به همه زندگی‌ها وارد شده است.

 

علی کیان ( نماینده ستاد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی):

ابتدا باید فرهنگ در گام اول انقلاب بررسی کنیم و سپس به سراغ گام دوم برویم. آنچه که باعث شده عرضه اسلام به ایران باز شود، قرآن و اهل بیت بود. خداوند نیز منتی گذاشته و محبت آل علی را درون ایرانی‌ها انداخت. بعد از ۱۴۰۰ سال انقلاب ما نیز به عصاره فرهنگی نشات گرفته از اهل بیت شکل گرفت.

در طول تاریخ شخصیت‌های فرهنگی مثل فردوسی و.... از اهل بیت نشات گرفته بودند. ما باید یک ترجمه درستی از ایران اسلامی و اسلام ایرانی ارائه دهیم. آنچه بنده از روابط فرهنگی در این چهل ساله دارم، این است که مردم در اوایل انقلاب آرمان‌خواه بودند و اسلام و عدالت و آزادی را می‌خواستند. فضای دفاع مقدس ما نیز با این فضا اداره شده است.

امام گفتند با سینما مخالف نیستم اما با فحشا مخالفم اما عده‌ای از آن طرف افتادند و معتقد به آزادی‌های افراطی بودند. جریانات فراز و فرودهای زیادی داشتند. آنچه که امام از فرهنگ به ما یاد داد، بعد از انقلاب دچار اتفاقات زیادی شد و ارزش های فرهنگی سست شد و مردم نیز رسوخ کرد. بعد از جنگ فرهنگ ما ما خود را در بسیج و بسیجی نشان داد که عده ای جلوی آن را گرفتند و این یک مصداق از این مسائل بود.

 

سوال دوم: برنامه و تحلیل شما از حکمرانی فرهنگی و نقش دولت در این زمینه چیست؟

پیریایی ( نماینده ستاد محسن رضایی):

مسئله اصلی، فرهنگ انقلاب است و و دانشگاه‌ها و اساتید ما در جهت فرهنگ درست نیستند. شورای عالی انقلاب فرهنگی به نتیجه انقلاب فرهنگی نرسیده است و به عبارتی این مجموعه شورا است اما شورای عالی نیست. در حین خداحافظی آقای رضایی سپاه، افراد دیگر از کارهای فرهنگی ایشان بسیار تقدیر کردند.

 

همایون(نماینده ستاد سعید جلیلی):

ما در دوران یک و نیم ساله کرونا برای جبران بخشها به آسیب‌های فرهنگی زمان خوبی داشتیم که از آن استفاده نکردیم. اخلاق کارگزاران از مسائل مهم فرهنگی است و باید گفت اگر کارگزاران اصلاح شوند، مردم نیز اصلاح می‌شوند.

 

 

ما شاهد یک دولت انقلابی خواهیم بود و اگر ساده‌زیست و با اخلاق باشد، این روحیه نیز به مردم تسری داده می‌شود. اتفاقاتی که در نهادهای فرهنگی ما افتاد، مشابه تغییر فرهنگ است. در صحنه علم و دولت، نهادهای ما از فرهنگ دور شدند. رسانه ها و آموزش و پرورش و تربیت بدنی ما از فرهنگ جدا شده است و در آن آشفتگی ایجاد شده است. در بین نهادهای فرهنگی هماهنگی وجود ندارد و باید فکری به حال آن کرد.

 

کیان( نماینده ستاد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی):

آن افرادی که به نهضت و انقلاب نزدیک بودند، بعد از مدتی از آن فاصله گرفتند و به مسیر دیگری رفتند و مردم نیز به دنبال آنان رفتند. این اتفاق بعد از دفاع مقدس ما نیز افتاد و افراد بعد از جنگ تحمیلی خود را در جامعه غریب دیدند و از جامعه عقب افتادند.

ما سوال داریم که خروج آقای رضایی از سپاه مورد تایید رهبری بود یا خیر. اتفاق ویژه جا افتاده بود یک شهرک مسکونی برای برخی به صورت جدا ساخته شد و به عبارتی نزدیکان نظام از آرمان‌ها فاصله گرفتند.

اگر بخواهیم مسئله آزادی توسعه پیدا کند، باید با گفتگو به پیش رویم. این مسئله گفت و گو صرفاً اوایل انقلاب وجود داشت و در صدا و سیما و محافل مختلف، بین تفکرات مختلف گفتگو صورت می‌پذیرفت و اعتماد به نفسی به مخاطبان می‌داد که انقلاب حرف و مبنا دارد. در هر انتخابات، انتخابی که مردم می‌کنند، رهبری و امام با آن کار می‌کنند و مسئله ای مثل آبان ۹۸ نشان می‌دهد که با مردم گفت‌وگو نکردیم و خودسر انجام دادیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری دولت سیزدهم کاندیداهای ریاست جمهوری فرهنگ اقتصاد نهادهای فرهنگی اقتصاد و فرهنگ انقلاب فرهنگی مسئله بعدی آقای رضایی خصوصی سازی وجود ندارد شورای عالی یارانه ها بعد از آن سیاست ها باید گفت ما نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی

دکتر عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره سرنوشت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی در کنکور سراسری افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فقط شورا می تواند تغییر دهد و فعلا مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی تغییر نکرده است.

وی افزود: قرار بود بر اساس این مصوبه، از مناطق محروم دانشجو جذب شود و افزایش ظرفیت به منظور رفع نیاز آن مناطق طراحی شده بود. ضمن اینکه بر اساس این مصوبه مقرر شده بود که افرادی که در این ظرفیت جذب شوند باید تعهد خدمت بدهند تا در آن مناطق محروم خدمت کنند. قرار بود سازمان برنامه و بودجه هم زیرساخت های وزارت بهداشت را تامین کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بخشی از این مصوبه که افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش بود، اجرا شد و در بخش هایی هم بیش از ۲۰ درصد ظرفیت اضافه شد. طبیعتا عدم تامین زیرساخت ها ما را در آینده با افت تحصیلی در آموزش پزشکی مواجه کند و می تواند برای آینده خطرناک باشد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در کمیسیون سلامت هم پزشکان، هم مهندسان مرتبط با مباحث پزشکی، هم روانشناسان و هم دیگر دست اندرکاران و صاحب نظران علم و فناوری کشور حضور دارند، از این رو شائبه تعارض منافع منتفی است. موضوع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی در این کمیسیون در حال بررسی است.

خسروپناه اظهار داشت: این مصوبه در کمیسیون سلامت در حال بررسی است و در حال جمع آوری اطلاعات جامعی در این زمینه هستند که آن را در صحن شورا ارائه کنند. اگر اعضای شورا این جمع بندی را پذیرفتند و آن را مصوب کردند یک مهلتی برای سال های آینده اجرای این مصوبه درنظر گرفته می شود.

کد خبر 6091985 زهره بال

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس