Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت افغانستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از امروز شنبه ۲۲ خرداد ماه تمام دانشگاه‌ها، مدارس، سالن‌های عروسی، مراکز تفریحی و ورزشی برای دو هفته دیگر بصورت کامل تعطیل می باشد.

این وزارت دو هفته پیش به دلیل گسترش بیماری کرونا مدارس و دانشگاه‌ها در بیش از نیمی از این کشور را تعطیل اعلام کرده بود و امروز این تعطیلی را سراسری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«وحید مجروح» سرپرست وزارت بهداشت افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی خواستار همکاری مردم و حمایت از بخش بهداشتی این کشور در راستای مبارزه با کرونا شد.

مجروح، از برخورد نادرست شهروندان کشور با پزشکان که شب و روز برای نجات جان بیماران کرونایی تلاش می‌کنند انتقاد کرده و تصریح کرد که آنها به دلیل رفتار نادرست مردم در مراکز بهداشتی مصونیت ندارند.

وی گفت: هرچند مراکز بهداشتی نسبت به موج اول و دوم آن از تجهیزات و آمادگی بهتری برخوردار است اما هشدار داد که اگر مردم به پروتکل های بهداشتی توجه نکرده و به بی توجهی ها ادامه دهند، وضعیت مانند هند و کشورهای دیگر خواهد شد.

براساس گزارش وزارت بهداشت افغانستان در روزهای گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا که در مراکز بهداشتی ثبت شده اند، نزدیک به یکهزارو ۹۰۰ نفر و تعداد تلفات نیز از ۵۰ نفر عبور کرده است.

این در حالی است که تعداد زیادی از بیماران به بیمارستانها مراجعه نمی کنند و شمار دیگری هم در منازل خود جان می دهند و به همین دلیل ارائه رقم دقیق مرگ و میر و مبتلایان به بیماری کرونا در افغانستان ناممکن است.

بیمارستانهای کرونایی در این کشور نیز مملو از بیمار است و کمبود اکسیژن در سراسر این کشور وضعیت را وخیم ساخته و وزارت بهداشت افغانستان بتازگی از کشورهای همسایه خواستار همکاری برای ارسال اکسیژن شده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا افغانستان کابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا افغانستان کابل ویروس کرونا افغانستان کابل وزارت بهداشت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد

صابر جباری فاروجی از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت در حکمی، دکتر صابر جباری فاروجی را به‌ عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن حکم معاون بهداشت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جباری

با سلام

با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست‌ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم‌افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه‌­های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ  جنابعالی به سمت "دبیر کارگروه سلامت مدارس"  منصوب می‌­شوید.

اجرای نهضت ملی سواد سلامت‌آموزی در مدارس 10 استان کشور

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­‌عصر(عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش‌­آموزان موفق و منصور باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • پدیده جدید و مشکوک « پاکدم » در مراکز تفریحی شهر
  • پدیده جدید و مشکوک «پاکدم» در مراکز تفریحی شهر
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر