Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:30:57 GMT

راهنمای چاپ و طراحی بروشور حرفه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۸۷۰۰

راهنمای چاپ و طراحی بروشور حرفه‌ای

بروشورها همان برگه‌های چند صفحه‌ای هستند که از آن‌ها برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی، معرفی خدمات و محصولات کسب‌وکارهای مختلف استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام چاپ آقا، هر چه طراحی و کیفیت چاپ بروشور جذاب و حرفه‌ای‌تر باشد، مخاطبان بیشتری را به مشاهده صفحات مختلف آن جذب می‌کند. به همین دلیل ما در این متن به نحوه صحیح چاپ و طراحی بروشور می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بروشور و انواع آن

بروشور یکی از محصولات تبلیغاتی پربازدید است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته کاربرد بروشور صرفا به تبلیغات و آشنایی مخاطبان با کسب‌وکارها و خدمات آن‌ها ختم نمی‌شود؛ یکی دیگر از مواردی که می‌توان از بروشور استفاده کرد، معرفی و آموزش کاربرد و نحوه استفاده از کالاهای مختلف است. همه ما بارها در بسته‌بندی و جعبه محصولاتی که خریداری کرده‌ایم یک کاغذ تاخورده‌ای را مشاهده کرده‌ایم که در آن صاحب کالا در رابطه با آن توضیحاتی را در اختیار ما قرار داده است.

بنابراین می‌توان گفت که نحوه استفاده از بروشور باعث به وجود آمدن انواع مختلفی از آن شده است؛ که این تنوع در بروشور به دلیل سلایق و نیازمندی‌های مختلف صنایع موجب شده تا ویژگی‌های طراحی و چاپی آن نیز روز به روز گسترده‌تر شود.

معمولا بروشورها با عناوینی همچون بروشور تبلیغاتی، بروشور محصول، بروشور لوکس، اداری، رستورانی، بروشور مخصوص رویداد و همایش در تعداد لت‌های مختلف یعنی به صورت بروشور دو لت، بروشور سه لت و بروشور چهار لت در میان عموم شناخته می‌شوند.

آنچه در انتخاب نوع بروشور اهمیت دارد تناسب طراحی و مشخصات چاپی آن با کاربرد و نوع تجارت شماست.

قیمت طراحی و چاپ بروشور

یک بروشور متناسب با مشخصات چاپی، ابعاد و تعداد لت‌هایی که دارد می‌تواند قیمت متفاوتی داشته باشد. مثلا اگر بروشور شما دارای 4 لت باشد و ابعاد به نسبت بزرگی در حدود ابعاد برگه A4 نیز داشته باشد در مقایسه با یک بروشور 2 لت کوچک A5 به مراتب گران‌تر خواهد بود. علاوه بر این، کاغذی که برای بروشور خود انتخاب می‌کنید نیز می‌تواند جنس و ضخامت‌های مختلفی داشته باشد. رایج‌ترین کاغذها برای بروشور، کاغذهای مات، براق و ساده با گرماژهای مختلف هستند.

البته بروشورها همیشه به صورت ساده و معمولی طراحی و چاپ نمی‌شوند و می‌توان با استفاده از جلوه‌هایی مثل یووی موضعی و هات فویل، بروشور خود را به یک بروشور لوکس تبدیل کرد. همین موضوع باعث افزایش قیمت نهایی بروشور شما خواهد شد. آخرین مشخصه‌ای که در قیمت بروشور تاثیرگذار است تعدادی است که چاپ می‌شود.

برای داشتن یک بروشور ارزان و مقرون به صرفه شما می‌توانید از بروشورهای دو لت با جنس کاغذ ساده استوفاده کنید. البته توجه داشته باشید که تعداد تیراژی که برای بروشورتان در نظر می‌گیرید تعیین کننده نوع چاپ آن است و بر روی قیمت بروشور شما تاثیر می‌گذارد. مثلا اگر شما می‌خواهید تعداد زیادی بروشور در حدود پنج هزار عدد را برای تبلیغات با قیمت مقرون به صرفه چاپ کنید بهتر از از روش چاپ افست استفاده کنید؛ و یا مثلا برای بروشورهای مخصوص همایش و رویداد در تعداد کمتر از هزار عدد بهتر است که از روش چاپ دیجیتال استفاده کنید.

چاپ دیجیتال بروشور

برای چاپ بروشور می‌توان از دو روش چاپ افست و چاپ دیجیتال استفاده کرد. در چاپ دیجیتال بروشور، شما می‌توانید در کمترین تیراژ از حدود صد عدد تا نهصد عدد سفارش خود را ثبت کنید. علاوه بر این چاپ بروشور دیجیتال به مراتب سریعتر از روش افست انجام می‌شود. این موضوع وقتی که به چاپ بروشور در تعداد خاصی در کوتاه‌ترین زمان نیاز باشد اهمیت پیدا می‌کند. از طرف دیگر چاپ دیجیتال بروشور برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا در صورت نیاز به چاپ و مشاهده یک نمونه اولیه بتوانید به راحتی و به صورت مقرن به صرفه این کار را انجام دهید.

این مزایا باعث محبوبیت بیشتر این روش چاپی شده است. اما با این حال بهتر است که متناسب با تیراژ چاپی، هزینه و مدت زمانی که مد نظر دارید روش چاپی خود را انتخاب نمایید.

چاپ بروشور آنلاین در چاپ آقا

طراحی و چاپ صحیح بروشور هر دو در نتیجه نهایی و کیفیت بروشور شما تاثیرگذار هستند، به همین دلیل بهتر است تا چاپ و طراحی بروشور خود را به دست چاپخانه مجهز بسپارید.

مجموعه چاپ آقا یکی از همان چاپخانه‌های مجهزی است که اولویت اول آن رضایت تمامی مشتریانش در سراسر ایران است. چاپ آقا به عنوان یک مجموعه پیشرو در عرصه چاپ و طراحی محصولات چاپی به صورت آنلاین، در وبسایت خود محیط ساده‌ای را ایجاد کرده تا شما مشتریان عزیز به راحتی بتوانید تمامی محصولات چاپی مثل بروشور، کارت ویزیت، تراکت، لیبل، تگ و ... را بدون نیاز به حضور فیزیکی سفارش داده و در آدرس مورد نظرتان تحویل بگیرید.

البته اگر شما برای بروشورتان هیچ طرح اولیه نداشته و نیاز به طراحی پیش از چاپ محصول‌تان دارید می‌توانید از خدمات طراحی این مجموعه استفاده کنید. یکی از خدمات طراحی در چاپ آقا ابزار طراحی آنلاین آن است؛ بدین صورت که شما می‌توانید به صورت آنلاین در وبسایت www.chapagha.com در بخش ابزار طراحی آنلاین، طرح‌های مختلفی که برای بروشور قرار داده شده است را انتخاب کرده و مطابق با سلیقه و اطلاعات خود تغییرات دلخواه را بر روی آن اعمال کنید. پس از اتمام کار نیز می‌توانید به راحتی درخواست چاپ آن را ثبت نمایید. همچنین اگر تمایل دارید تا طراحی بروشورتان توسط گرافیست‌های حرفه‌ای این مجموعه انجام شود می‌توانید در زمان ثبت سفارش چاپ بروشور به صورت آنلاین درخواست طراحی توسط طراحان چاپ آقا را انتخاب نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چاپ و طراحی بروشور چاپ آقا چاپ بروشور طراحی بروشور برای بروشور چاپ دیجیتال طراحی و چاپ چاپ و طراحی چاپ بروشور یک بروشور روش چاپ چاپ آقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد

مهلت انتخاب رشته و اصلاحات (سری سوم) دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ مجدد تمدید شد.

به گزارش ایسنا، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد:

پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸و اطلاعیه‌های اصلاح آن‌ به تاریخ‌های ۰۲ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۵، ضمن اعلام اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این آزمون می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۰۸) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده‌ است که بتوانند تا پایان روز دوشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. 

لذا داوطلبان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه‌های فوق و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند. 

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳+ فیلم
  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد