Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@19:51:45 GMT

ایران جایگاه چهارم خود را در اوپک حفظ کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۹۲۰۹

ایران جایگاه چهارم خود را در اوپک حفظ کرد

ایران اکونومیست- تولید نفت خام ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک در ماه مه (اردیبهشت‌ماه - خردادماه) با افزایش ۴۲ هزار بشکه‌ای به ۲ میلیون و ۴۴۵ هزار بشکه رسید و جایگاه چهارم خود را در اوپک حفظ کرد.

 گزارش ماه ژوئن اوپک نشان می‌دهد ۱۳ عضو این سازمان براساس گزارش منابع ثانویه در ماه مه ۲۵ میلیون و ۴۶۳ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۳۹۰ هزار بشکه بیشتر از ۲۵ میلیون و ۷۳ هزار بشکه ماه آوریل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای اوپک پلاس در پانزدهمین نشست خود تصویب کرده بودند که تولید روزانه این ائتلاف در ماه مه ۳۵۰ هزار بشکه افزایش یابد و از محل کاهش یک میلیون بشکه‌ای داوطلبانه روزانه عربستان ۲۵۰ هزار بشکه در این ماه وارد بازار شود.

بر اساس گزارش ماه ژوئن اوپک، عربستان با تولید روزانه ۸ میلیون و ۴۶۶ هزار بشکه، عراق با تولید روزانه ۳ میلیون و ۹۶۷ هزار بشکه و امارات با تولید روزانه ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار بشکه تولیدکنندگان بزرگ اوپک هستند.

تولید نفت خام ونزوئلا و لیبی کشورهایی که از توافق کاهش تولید معاف هستند در ماه مه به ترتیب روزانه ۴۵ هزار بشکه و ۲۳ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

 خبرآنلاین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تولید روزانه هزار بشکه ماه مه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمیده اسماعیل نژاد برنزی شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، در جریان برگزاری رقابت ماده ۱۰۰متر مسابقات بین المللی دو و میدانی دبی حمیده اسماعیل نژاد در جایگاه سوم ایستاد.

به گزارش روابط عمومی،در جریان برگزاری رقابت ماده ۱۰۰متر مسابقات بین المللی دو و میدانی دبی حمیده اسماعیل نژاد در جایگاه سوم ایستاد.

بر همین اساس این بانوی دوهای سرعت کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۱۱.۷۴ثانیه در جایگاه سوم رقابت ۱۰۰قرار گیرد و مدال برنز را کسب نماید.

کد خبر 6096017

دیگر خبرها

  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • حمیده اسماعیل نژاد برنزی شد
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد