Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@01:25:30 GMT

مدرک تحصیلی رهبران جهان چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۹۳۱۴

مدرک تحصیلی رهبران جهان چیست؟

به گزارش اسپوتنیک، اکثریت قریب به اتفاق روسای دولت‌ها (۸۳ درصد) نوعی آموزش پس از دوره متوسطه گذرانده‌اند اما حوزه‌های ‌تحصیلی آنان در برخی موارد متفاوت با حوزه کاری آنان است. در آمریکای شمالی دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا دارای مدرک کارشناسی علوم اقتصاد از دانشکده بازرگانی دانشگاه پنسیلوانیا وارتون بوده است، همچنین انریکه پنانیتو، رییس جمهور مکزیک دارای مدرک حقوق از دانشگاه Universidad Panamerica و مدرک MBA از انستیتوی فناوری مونتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه از دانشگاه اوست نانتر لافنس پاریس مدرک فلسفه خود را دریافت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛  همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد در امور همگانی از موسسه مطالعات سیاسی پاریس است. استفان لافون، نخست وزیر کشور سوئد مسیر غیر متعارف‌تری طی کرده است. وی بعد از اتمام خدمت سربازی خود در نیروی هوایی سوئد، جوشکار و بعد از آن نماینده اتحادیه شد. سرانجام، وی اولین رییس IF Metall، اتحادیه صنفی تجاری جدید و نماینده بیش از ۳۰۰ هزار کارگر شد. ولادیمیر پوتین، قبل از پیوستن به کا گ ب در سال ۱۹۷۵ در دانشگاه ایالتی لنینگراد (که اکنون دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ است) در رشته حقوق تحصیل کرد.

شی جینپینگ، رییس جمهور چین فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی از دانشگاه معتبر چینهوا پکن است. او از سال ۱۹۹۸ تا سال ۲۰۰۲، به مطالعه تئوری مارکسیستی و آموزش و پرورش ایدئولوژیک در کار و شغل در دانشکده علوم انسانی و اجتماعی پرداخت و مدرک دکترای خود را در رشته حقوق از دانشگاه چینهوا دریافت کرد. جان مگلفی، رییس جمهور تانزانیا سابقه تحصیلی گسترده‌ای دارد و از دانشگاه دارالسلام مدرک کارشناسی ارشد و دکتری شیمی را کسب کرده است. اوهورو کنیاتا، رییس جمهور کنیا فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد، علوم سیاسی و حکومت از کالج امهرست در ماساچوست است. در آمریکای جنوبی میشل تمر، رییس جمهور برزیل فارغ التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه سائوپائولو است و مدرک دکترای حقوق عمومی را از دانشگاه سائوپائولو دریافت کرده است. مائوریسیو ماکری، رییس جمهور آرژانتین قبل از تبدیل شدن به یک تحلیلگر در SIDECO Americana، مهندسی عمران را از دانشگاه کاتولیک پونیفیک آرژانتین دریافت کرد. وی همچنین در مدرسه بازرگانی کلمبیا، دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا و Universidad del CEMA در بوینوس آیرس تحصیل کرده است.

پربیننده ترین اولین واکنش ایران به خارج شدن برخی اسامی از لیست تحریم‌ ها روایت اتحادیه اروپا از دستور کار مذاکرات وین در روز شنبه آمریکا ۳مقام سابق ایران را از فهرست تحریم‌ ها خارج کرد / ۱۰فرد و شرکت به دلیل ارتباط با ایران و سوریه تحریم شدند روسیه: همه امیدوارند که این هفته آخرین دور مذاکرات وین باشد بخشی از بدهی معوقه‌ ایران به سازمان ملل متحد پرداخت شد / برقراری مجدد حق رأی ایران در سازمان ملل

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رهبران جهان انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

معاون امورمجلس رییس جمهور گفت: برخی به دنبال ایجاد دلهره در دل ایرانیان خارج از کشور هستند در حالی که هم اکنون بهترین فرصت برای برگشت ایرانیان و زندگی و سرمایه گذاری  آنان در ایران فراهم است.

 سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!