Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@22:47:02 GMT

معلولان از دولت بعدی اشتغال پایدار می‌خواهند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۹۴۲۳

معلولان از دولت بعدی اشتغال پایدار می‌خواهند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس هیات مدیره جامعه معلولان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشکل اصلی معلولان اشتغال پایدار است، گفت: رفع این مشکل بسیاری از چالش‌های معلولان را در زمینه ازدواج، مسکن، سلامت و بهداشت حل می‌کند. 

عباس علی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ارزیابی عملکرد دولت در حوزه معلولان، اظهار کرد: با توجه به مشکلات مالی که گریبان‌گیر دولت و آحاد مردم است، دولت در زمینه معیشت قشر معلول و آسیب پذیر تلاش‌های زیادی نموده، اما کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه در حوزه اشتغال علی رغم تلاش‌های زیاد هنوز برنامه‌ریزی خاص و اشتغال پایدار برای معلولان ایجاد نشده است. 

وی افزود: دولت در زمینه تامین مسکن برای گروه‌های هدف خوب عمل کرد و کمک‌های خوبی به معلولان و قشر آسیب پذیر شد که امیدوارم در دولت بعدی سرعت بیشتری به این امر اختصاص داده شود. متاسفانه در بحث مناسب‌سازی هنوز در ابتدای راه قرار داریم و علاوه بر همکاری دولت نیازمند همکاری همشهریان نیز هستیم. اگر نگاه عامه عوض شود که مناسب‌سازی فقط برای معلولین نیست، بلکه شامل همه مردم از جمله سالمندان، زنان باردار، کودکان، سانحه دیدگان، بیماران فیزیکی و... نیز است، تلاش‌های دولت‌ها در این زمینه نیز مثمر ثمر خواهد شد.
  
رئیس هیات مدیره جامعه معلولان خراسان رضوی گفت: تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از تلاش‌های موفق دولت است. هرچند کمبودهایی وجود دارد، اما نشان از عزم دولت جهت رفاه معلولان است.

علی‌پور در پاسخ به این سوال که دولت یازدهم و دوازدهم باید به چه مواردی توجه بیشتری می کرد، بیان کرد: یکی از این موارد اشتغال گروه‌های هدف، ساماندهی خیریه‌ها است تا به این شکل از هدر رفت سرمایه‌های مادی و معنوی کشور جلوگیری شود و به جای پرداخت مستمری یارانه اشتغال ایجاد شود. همچنین باید از احداث مراکز نگهداری معلولان و سالمندان که به نوعی جارو برقی جذب اعتبارات وزارت رفاه است، جلوگیری شود و به‌جای دادن یارانه به مافیای مراکز نگهداری، این یارانه را به خانواده‌های مددجویان پرداخت کنند تا آنان بتوانند در کنار خانواده خود زندگی کنند و وزارت رفاه و سازمان بهزیستی صرفا نظارت خود را افزایش دهند و در ازای عدم نگهداری آنان، معافیت مالیاتی و بازنشستگی در نظر گرفته شود.

وی در خصوص توقعات و مطالبات این سازمان از دولت و شورای شهر ششم گفت: امیدوارم دولت آینده برای معلولان وضعیت بهتری را فراهم آورد و به‌ جای گداپروری آن‌ها را به سمت استقلال و فعال نمودن استعدادهای نهفته در این قشر از جامعه حرکت دهد. همچنین مشکل اصلی معلولان ایجاد اشتغال پایدار است که با حل رفع آن بسیاری از چالش‌های معلولان در زمینه ازدواج، مسکن، سلامت و بهداشت مرتفع می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مشکلات معلولان اشتغال پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی شامل همکاری‌های بین بخشی، مشارکت مردم، بخش خصوصی و ضرورت استمرار انجام پژوهش در زمینه بررسی اثرات میکروپلاستیک‌ها بر سلامتی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، جعفر جندقی اظهار کرد: هم‌زمان با اجرایی شدن پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیک» در سازمان حفاظت محیط زیست تدوین طرح پویش شهر بدون پلاستیک در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اتمام رسید و لازم است در راستای کاهش مواد پلاستیکی اطلاع رسانی عمومی انجام شود.

وی افزود: در پی مطالعات سلول‌های انسانی در محیط کشت و آبزی و ورود آن‌ها به چرخه مواد غذایی انتقال میکروپلاستیک‌ها در روده موجب اثرگذاری بر سیستم لنفاوی، گردش خون و در نهایت تجمع در بافت‌هایی مانند کبد، کلیه، مغز و دستگاه گوارش می‌شود که ممکن است برای بیماران زمینه‌ای پیامدهایی را داشته باشد.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: نگرانی‌های اصلی حول موضوع مواد پلاستیکی ناشی از مواد سمی و موارد شیمیایی به این منظور است که زباله‌های میکروپلاستیکی به علت ناقل پاتوژن‌ها و فلزات سنگین باعث ایجاد خطر برای زنان باردار و ایجاد تداخلاتی در هورمون‌ها، کاهش قدرت باروری، مشکلات رشد مغز و استخوان، سرطان و در توسعه رشد و مجرای تناسلی جنین شود.

جندقی ادامه داد: میکروپلاستیک‌ها می‌تواند انواع اختلالاتی همچون بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع دو و آنزیم‌های کبدی شوند که همگی انواعی از مشکلاتی هستند که در نتیجه قرارگیری در معرض مقدار بسیار کمی از این ماده می‌توانند به وجود آیند.

وی اظهار داشت: تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی شامل همکاری‌های بین بخشی، مشارکت مردم، بخش خصوصی و ضرورت استمرار انجام پژوهش در زمینه بررسی اثرات میکروپلاستیک‌ها بر سلامتی است.

کد خبر 751161

دیگر خبرها

  • آب شرب ۲۱۰ روستای آذربایجان شرقی تامین می شود
  • ‌تلاش برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در مناطق تقاضا محور استان فارس
  • زمینه برای آتش‌بس پایدار و حل مسئله در غزه فراهم است
  • زمینه برای آتش‌بس پایدار و حل مساله در غزه فراهم است
  • امیرعبداللهیان: زمینه برای آتش‌بس پایدار و حل مسأله در غزه فراهم است
  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی