Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نقشبندی در جمع خبرنگاران در سنندج، با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در تنویر افکار عمومی دارند، اظهار کرد: رسانه‌های استان در کنار تلاش برای نهادینه‌کردن حفاظت از منابع طبیعی، حفاظت و حراست از این منابع را به گفتمان جمعی و مطالبه مردمی تبدیل کرده‌اند.

به گفته وی، رسانه‌ها به مانند پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند، مدیران و مسئولان می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت و قدرت رسانه‌ها برخی رفتارهای نادرست مردم در تعامل با منابع طبیعی را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی کردستان با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در رونق تولید خاصتا در بخش کشاورزی هم بسیار تاثیرگذار است، گفت: رسانه‌ها با معرفی درست توانایی تولیدکنندگان زیربخش‌های مختلف کشاورزی موجب فرهنگ‌سازی در زمینه حمایت از تولید خواهد شد.

نقشبندی خاطرنشان کرد: این حمایت و تاثیرگذاری می‌تواند در بخش‌های مختلف همچون افزایش تولید، ارتقای تولید، حراست از منابع طبیعی و مقابله با حریق و غیره باشد.

وی در ادامه به برگزاری نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه گریزی زد و گفت: این جشنواره با هدف اشاعه، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت، احیای توسعه، اصلاح و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی و رشد و تعالی سواد رسانه‌های استان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان اذعان کرد: آگاهی‌بخشی، اطلاع رسانی، انجام اقدامات فرهنگی، تاسیس و توسعه صندوق‌های منابع طبیعی،  حفاظت ‏مؤثر از اراضی منابع‌طبیعی و ...از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است که امیدواریم بتواند زمینه ایجاد انگیزه بیش از پیش در اصحاب رسانه برای تولیدات در حوزه‌های مختلف را فراهم سازد.

نقشبندی تصریح کرد: همزمانی هفته جهاد کشاورزی با برگزاری انتخابات را هم به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با مشارکت حداکثری ملت ایران در این همپرسی سیاسی و سرنوشت ساز به ویژه فعالین حوزه کشاورزی و عزیزان زیست محیطی شاهد برگزاری حماسه پرشور در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی جشنواره کردستان مدیرکل منابع طبیعی کردستان نقشبندی منابع طبیعی منابع طبیعی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ساری اعلام کرد: بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی ۷ هزار متر مربع از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید.

این ماموریت با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظت شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴