Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ۲۸ خردادماه امسال ۲۷ هزار و ۵۲۹ دختر کرمانی نخستین مشارکت سیاسی خود را جشن می‌گیرند تا بصیرت و صلابت جوان ایرانی را به رخ جهانیان بکشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، روز اول ماه ذی القعده، روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) است؛ روز ولادت بانویی که هم بنت رسول‌الله، بنت ولی‌الله، دخت ولی‌الله و عمه ولی‌الله بود و هم سرچشمه فضایل و کمالات معنوی و روحانی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانویی که یک سال بعد از هجرت تبعید گونه حضرت رضا (ع) به مرو، در سال 201 هجری قمری، به شوق دیدار برادر و ادای رسالت زینبی و پیام ولایت، به همراه عده‌اى از برادران و برادرزادگان به طرف خراسان حرکت کرد.

فعالیت سیاسی-اجتماعی زنان در طول تاریخ اسلام را نمی‌توان نادیده گرفت و حضور تاثیرگذار زنان بزرگ در برحه‌های حساس از تاریخ اسلام بر کسی پوشیده نیست؛ نقش اساسی حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت و رسالت حضرت زینب در بیان حقایق و زنده نگاه داشتن قیام عاشورا از جمله این موارد است.

در تقویم ملی کشورمان روز اول ماه ذی القعده، روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، به عنوان روز ملی دختران نامگذاری شده، روزی برای ارج نهادن به این قشر عزیز جامعه و براستی دختران امروز جامعه، زنان و مادران فردای ما هستند؛ زنانی که در رشد، پرورش، آموزش و تربیت و نگاهداری و نگاهبانی از جامعه در حوزه‌های مختلف نقش بسزایی دارند و از سوی دیگر مشارکت سیاسی زنان لازمه توسعه اجتماعی پایدار در جامعه است.

میلاد حضرت معصومه (س) و دهه کرامت امسال با اتفاقی بزرگ در عرصه سیاسی جمهوری اسلامی مقارن شده و 28 خردادماه امسال مردم ما با حضور پررنگ، با بصیرت و آگاهانه خود در عرصه‌ای مهم پا به میدان میدان می‌گذارند و در این میان بانوان، زنان و دختران ما به عنوان نیمی از جمعیت نقش مهمی در این عرصه دارند.

به گزارش تسنیم از 55 هزار و 626 نفر رای اولی استان کرمان، 27 هزار و 529 نفر آن دختران هستند که 28 خردادماه امسال با حضور در پای صندوق‌های رای نخستین مشارکت سیاسی خود را جشن می‌گیرند.

بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی؛ چه تمهیدات برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونا اندیشیده شده؟فرمانده سپاه استان کرمان: دشمن با عملیات روانی به‌دنبال تصرف اراده و شجاعت ملت ایران است

نرجس بحرآسمانی سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری و مشاور استاندار کرمان با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار داشت: در عظمت مقام این بانوی بزرگوار اسلام، همین بس که امام صادق (ع) سال‌ها قبل از میلاد ایشان حضور این بانو را بشارت داده و فرمودند "همه شیعیان من با شفاعت فاطمه معصوم (س) وارد بهشت خواهند شد."

وی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) از شخصیت‌های موثر و برجسته در تاریخ بشریت است افزود: این بانوی بزرگوار علاوه بر اینکه مفسر و معلم قرآن است به فعالیت در عرصه سیاست نیز می‌پردازد و به لحاظ روحیه مبارزاتی شباهت زیادی به حضرت رضا (ع) دارد.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه در دهه کرامت امسال بزرگترین صحنه‌های نمایش سیاسی کشور را داریم گفت: در این عرصه جشن تکلیف سیاسی را برای جوانان رای اولی نیز داریم.

وی با بیان اینکه به دختران و بانوان جوان توصیه می‌کنم که با تاسی از این بانوی بزرگوار به عنوان یک دختر مسلمان در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور مشارکت داشته باشند ادامه داد: امیدواریم که با حضور پررنگ دختران و بانوان و مشارکت حداکثری در کنار خانواده‌ها در روز 28 خردادماه باردیگر بصیرت، صلابت و اقتدار جوانان ایرانی را به رخ جهانیان بکشند.

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات حضرت معصومه س استان کرمان انتخابات حضرت معصومه س استان کرمان مشارکت سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست، گفت:نیاز به فضاهای مناسبی برای شادی دختران و سپری کردن اوقات فراغتشان داریم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در رویداد دختر ایران اظهار کرد: دانش‌آموزان سال‌ها از ما جلوتر هستند، وقتی در فضای مدرسه اقدامات معلمان را می‌بینیم در می‌یابیم که اقدامات تربیتی و آموزشی برخی از معلمان از جنس چندین نسل قبل است.

معلمان دانش‌آموزان را قضاوت بیجا نکنند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز وقتی در مدرسه حاضر می‌شویم می‌بینیم که فضای دانش‌آموزان فضایی است که سال‌ها با ما متفاوت است. دانش آموز می‌بیند معلمش اصلاً صحبت‌هایش را درک نمی‌کند و او را بی‌جا قضاوت می‌کند.

پورثانی با بیان اینکه قطعا اثرپذیری دختران از مادران زیاد است، گفت: دختری که امروز یار و یاوری ندارد و کسی به او اهمیت نمی‌دهد، دختری که امروز در جنگ روایت‌ها چندان بر سر سفره روایت‌های ما و مدرسه نمی‌نشیند، طبیعی است که پای روایت دشمنان ایران بنشیند.

حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است

وی بیان کرد: وقتی چنین دانش آموزی فضایی هم برای تخلیه هیجاناتش ندارد در هنگام بروز حوادث و اعتراضات، برای تخلیه هیجان خود به خیابان می‌آید و به شبیه‌سازی آنچه که در ذهن خود پرورش داده بود اقدام می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سال 1401، معاون پرورشی در شهر مشهد بودم، در آن زمان می‌دیدم که دختر ما زیست مشترکی با مشاوران و مدیران و معلمانش نداشته و مشاور و معلم او هم نتوانستند درکی از زیست دختران دانش‌آموز داشته باشند.

برگزاری اردو برای گفت‌وگو

وی با طرح این سوال که امروز کدام معلم و مشاور است که یک ساعت با دانش‌آموز صحبت کند و حرف‌هایش را بشنود گفت: ما باید اردوهایی برگزار کنیم که اگر دختران در اردوگاهی حضور پیدا می‌کنند بدون حضور نامحرم و بدون حجاب باشند تا علاوه بر سپری کردن اوقات فراغت به گفتگو بپردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دختران ایران حق دارند شادی کنند، گفت: گاهی از مسئولان می‌پرسم شما دخترانتان را به کجا می‌برید تا آنها شادی کنند؟ ما نیاز به فضاهای مناسبی برای شادی دختران و سپری کردن اوقات فراغتشان داریم.

پورثانی افزود: نقطه قوت انقلاب اسلامی در دنیا اهمیت دادن به نقش زن و دختر ایرانی است. جمهوری اسلامی می‌خواهد دختر ایرانی کنشگر باشد اما ما نتوانستیم به خوبی این موضوع را برای دختر ایرانی بازگو کنیم در حالی که جهان غرب برعکس، دختر را کالایی مصرفی می‌بیند اما به بهترین شکل تبلیغاتی این نگاه به دختر و زن را تزیین می‌کند.

وی گفت: رویداد دختر ایران رویدادی برای بیان روایت صحیح از دختران ایران است، روایتی صحیح از نقشی که دختر می‌تواند داشته باشد. روایتی که می‌گوید دختر ایرانی سال‌ها در چه جایگاهی بوده و امروز می‌تواند در ایران در چه جایگاهی قرار بگیرد.

حجت الاسلام پورثانی با بیان اینکه امروز روایتگری بر عهده ماست؛ گفت: در 600 هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم. در کنار آن هم 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست
  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت
  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا
  • دختران حق دارند شادی کنند/ هجمه دشمن روی دختران ایران است
  • فیلیپین نخستین حریف نوجوانان دختر ایران/ تلاش ۱۳ تیم برای جام
  • دختران حق دارند شادی کنند/ همه هجمه دشمن روی دختران ایران است
  • اين دختر بسكتبال لژيونر مى شود، شك نكنيد
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • ۱۹ بازیکن به اردوی والیبال دختران نوجوان فراخوانده شدند