Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با آغاز دهه کرامت و با حضور حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد فهما از حجت‌الاسلام راشدیزدی به عنوان خادم نمونه فرهنگ رضوی در برنامه زنده «زنده باد زندگی» تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، برنامه «زنده باد زندگی» با حضور حجج اسلام والمسلمین راشدیزدی و حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد فهما صبح امروز (شنبه، 22 خرداد) همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و روز دختر روی آنتن زنده شبکه دو سیما رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سه شرط آنها که مسئولیت می پذیرند

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به تحولاتی که بشر در سده اخیر پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: امام صادق(ع) می فرمایند: اگر کسی زمان را بشناسد، مشکلات به او روی نمی آورد. امروز انتخاب ما چهار سال پیش رو را رقم می زند و باید در آن دقت شود. اسلام مبانی‌ای دارد که همه باید آن را بدانند. اسلام تاکید می کند هر کس می خواهد کمر به خدمت مردم ببندد باید سه شرط در او جمع باشد: اول بداند، دوم بتواند و سوم بخواهد. یعنی تخصص، مدیریت و مکتبی بودن.

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: هر ضلعی از این مثلث نباشد، کار به سرانجام نمی رسد. در روایت است که خدا لعنت کند کسی که کاری را بلد نیست بپذیرد و خدا لعنت کند کسی را که می داند فردی به درد کاری نمی خورد اما باز هم او را انتخاب می کند! رئیس قوه مجریه، قدرتش در اعمال و اجرا از مقام معظم رهبری نیز بالاتر است. مردم باید به تناسب سرعت زمان و با رعایت این سه اصل دست به انتخاب بزنند. بی تفاوتی در اسلام جرم عظیم است چنان که جنایات عاشورای حسینی در پی بی تفاوتی برخی رقم خورد.

 

وی تاکید کرد: بی تفاوتی در مکتب اسلام گناه کمی نیست. اگر خواستی بفهمی مسلمان هستی ببین نسبت به دیگر مسلمین چگونه هستی آیا همچون اعضای بدن هستی که اگر یکی را درد بگیرد دیگران تا سحر آرام نمی گیرند؟!. انتخابات باید به حضور فرهیختگان در صحنه ختم شود کسانی که سه اصل بالا را دارند.

 

در بهانه تراشی برای بچه دار نشدن از خدا غافل می شویم

 

حجت الاسلام راشدیزدی با بیان اینکه همه دغدغه های بشر در ازدواج فرع بر فرزندآوری است، گفت: فرزند که وارد زندگی می شود به خواسته فطری پدر و مادر پاسخ داده می شود. انسان طالب بقا است و این بقا با فرزند و تداوم نسل محقق می شود. متاسفانه امروزه بسیاری از زوج ها بچه دار شدن را به تعویق می اندازند و بچه نمی خواهند به این بهانه که با این شرایط و مشکلات؟! این بهانه ها به دلیل غفلت از خدا است.

 

وی با بیان اینکه اسلام هم به فرزندآوری به تناسب شرایط توصیه دارد، ابراز کرد: اسلام بر فرهنگ، مدیریت و اقتصاد در ازدواج تاکید دارد البته سرلوحه همه اینها باید به واسع و علیم بودن خدای عالم اعتقاد داشت.

 

جایگاه ویژه دختر در اسلام

 

حجت الاسلام راشدیزدی با اشاره به جایگاه فرزند دختر در آموزه های دینی تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: هر کس اولین فرزندش دختر باشد خداوند ابواب رحمت را به روی او می گشاید؛ و نیز در روایت است: هر کس موفق به تربیت دو دختر شود در قیامت هشت در از بهشت به روی او گشوده می شود. حضرت رسول(ص) تاکید دارند در محبت و بوسیدن فرزندان اول از دختر شروع کنید رزق با دختران است جنس دختر لطیف ظریف و نجیب و شریف است اگر ما بلد نباشیم با آنها رفتار کنیم مریض هستیم؛ قرآن تاکید دارد با این جنس به معروف و نرمی رفتار کنید نه خشن و تند و تیز «وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ».

 

وی به اشاره به روایت نبوی که بر برخورد فنی و هنرمندانه با نوجوانان تاکید دارد، خاطرنشان کرد: باید آنها را جذب کنید نه دفع، بر آنها آسان بگیرید و از سختگیری بر آنها بپرهیزید.

 

محبت اهل بیت(ع) در دل ها اعجاز می کند

 

در ادامه این برنامه حجت الاسلام والمسلمین ارزانی با بیان اینکه محبت اهل بیت(ع) در دل انسان اعجاز می کند، اظهار کرد: برنامه های دهه کرامت صبح امروز (شنبه، 22 خرداد) در آستان کریمه اهل بیت(ع) کلید می خورد و تا شام ولادت امام رضا(ع) و قرائت صلوات خاصه حضرت(ع) در ساعت هشت شب 11 یکم تیرماه ادامه می یابد. البته در میانه این دهه روز بزرگداشت و تکریم امامزادگان و نیز سالروز تکریم حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) نیز واقع شده که برای آنها نیز ویژه برنامه هایی در 35 دستگاه و نهاد عضو شورای بزرگداشت دهه کرامت، تدارک دیده شده است.

 

رئیس ستاد فهما ادامه داد: حجت الاسلام راشد یزدی از خادمان فرهنگ رضوی است در بعد تبیین و ترویج سیره امام مهربانی ها است و با بیانی مردم پسند در منابر در جذب مخاطب بسیار موثر عمل می کنند و توانسته اند سیره اهل بیت(ع) را با زبان ساده یعنی همان شیوه ائمه(ع) برای مردم بیان کنند.

 

وی با اشاره به مردمی بودن حجت الاسلام راشد یزدی، ابراز کرد: در نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی به عنوان خادم نمونه فرهنگ رضوی انتخاب شده اند که از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح تقدیر و نشان خادم نمونه فرهنگ رضوی به وی در این برنامه اهدا می شود.

 

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام راشد یزدی دهه کرامت خادم نمونه فرهنگ رضوی حجت الاسلام راشدیزدی حجت الاسلام راشد راشد یزدی اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به جنگ تمام عیار اقتصادی استکبار جهانی با فشار و تحریم اقتصادی، کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام جواد جعفری شامگاه _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش روز کارگر، اظهار کرد: برخلاف نگاه لیبرالیسم غرب که نگاه ابزاری به کارگران دارد، دین اسلام نگاه والایی به کارگران دارد که مصداق آن احادیث نقل شده از پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت (ع) است که فرموده‌اند کار در جامعه اسلامی یک افتخار و منشأ عزت است.

وی با اشاره به سخنان گهربار رهبری که اگر حال کارگران جامعه خوب باشد حال جامعه هم خوب خواهد شد، افزود: کارگران قشر زحمتکشی هستند که به چرخه اقتصاد کشور کمک می‌کند.

حجت الاسلام جعفری خطاب به مسئولان خواستار رسیدگی به امورات کارگران شد و گفت: کارگران با جهاد اقتصادی خود ایران را در اوج اقتدار نگه داشته است.

منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: کارگران جامعه و خانواده‌های آنان برای کشور عزیز هستند و برخلاف نگاه لیبرالیسم غرب که نگاه ابزاری به کارگران دارد در دین اسلام نگاه والایی به کارگران وجود دارد که مصداق آن احادیث نقل شده از پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت (ع) است که فرموده‌اند کار در جامعه اسلامی یک افتخار و منشأ عزت است از این‌رو در فرهنگ اسلامی کارگر یک جایگاه خاص دارد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری ادامه داد: امید می‌رود این برنامه‌ها بهانه‌ای برای تقدیر از جامعه کارگری، طرح مشکلات این قشر و فتح بابی برای حل این مشکلات باشد و کارگران نیز با مجاهدت در عرصه اقتصادی روز به روز به قدرت اقتصادی کشور اضافه کنند.

صدای کارگران در مجلس خواهم بود

نبی اله محمدی کاندیدای مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مجلس خانه تمامی اقشار جامعه من جمله کارگران است و نماینده‌ای از جنس مردم می‌خواهد نه اینکه به احزاب تمامیت خواه و انحصارطلب یا گرایش به دولتی‌ها داشته باشد.

کاندیدای مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم با بیان این مطلب در همایش بزرگ جامعه کارگری، اظهار کرد: امروز امنیت شغلی کارگران اغلب زیر سوال است که اگر از سوی مردم به مجلس راه یابم، قطعاً وظیفه دارم حقوق کارگران را پیگیری نمایم.

کد خبر 750252

دیگر خبرها

  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • تقدیر از کارگران نمونه خرمشهر
  • امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد
  • تقدیر از معلمان و مدیران نمونه در همدان
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • نفرات برتر جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار معرفی شدند
  • ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر برگزار شد
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • تقدیر از معلمان و مدیران نمونه در همدان + تصویر