Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: به منظور پیشگیری از بیماری های دامی، واکسیناسیون جمعیت دامی گاو و گوساله علیه بیماری لمپی اسکین با استفاده از واکسن همولوگ انجام می شود که این واکسن به همت بخش های خصوصی تهیه شده است و دامداران باید نسبت به خرید و واکسینه کردن گاوهای خود اقدام کنند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به بیان اهمیت بیماری لمپی اسکین در جمعیت دام سنگین و نقش آن در ضررهای اقتصادی فراوان دامداران اشاره کرد و افزود: بیماری لمپی اسکین، نوعی بیماری نوپدید ویروسی بسیار عفونی در گاوها با ضررهای اقتصادی بالا به دامداران نظیر هزینه درمان بالا، کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری و کاهش کیفیت پوست است که عمدتاً به وسیله حشرات گزنده منتقل می شود.

اسدی تصریح کرد: این بیماری قابل انتقال به انسان نیست و ویروس آن از طریق مصرف گوشت یا شیر دام بیمار به انسان منتقل نمی‌شود.

او بیان کرد: در صورت شیوع بیماری، خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران متحمل خواهد کرد که برای پیشگیری از بیماری، انجام واکسیناسیون جمعیت دام سنگین، جلوگیری از نقل و انتقال غیر مجاز دام، رعایت مسائل بهداشتی قرنطینه ای از سوی دامداران و آموزش آنان لازم است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک با بیان اینکه کاهش استقبال گاوداران از تزریق این واکسن می‌تواند زنگ خطری برای شیوع گسترده بیماری در ماه‌های آتی باشد، گفت: بنابراین با توجه به خسارات اقتصادی فراوان این بیماری و هزینه‌های گزاف درمان در صورت ابتلای دام، (به طوری که هزینه مایه کوبی در مقابل آن بسیار ناچیز است)، دامداران باید هر چه سریع‌تر با مراجعه به مراکز مایه کوبی دامپزشکی این شهرستان نسبت به تزریق واکسن برای دام‌های خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دامپزشکی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

پانصد و هفتاد پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها با هدف رفع مشکلات و چالش‎ها بازگشت و احیا واحد‌هایی تولیدی به چرخه فعالیت در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این نشست گفت: این نشست در راستای اهتمام در وضعیت موجود واحد‌های فعال، کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی، توسعه سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار، افزایش ظرفیت تولید کیفی و اشتغال پایدار تشکیل و موضوعات ۲۰ بنگاه اقتصادی در خصوص ترخیص ۹۰ درصدی کالا، تعیین تکلیف بدهی و... با زمینه فعالیت انواع شمش فولادی، تولید انواع البسه بیمارستانی، انواع ورق و کارتن، پیمانکار طرح‌های عمرانی (پروژه ساختمانی) بررسی و با ارائه راهکار‌های قانونی نیز تصمیمات لازم اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به بررسی مشکلات تعداد ۱۶ بنگاه اقتصادی در کمیته تخصصی تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و حل و فصل مسائل تعداد ۴ بنگاه اقتصادی در کارگروه استانی گفت: با توجه به رویکرد دولت درجهت حمایت از تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی و رفع موانع تولیدکنندگان لذا تشکیل جلسات، کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری مطالبات سرمایه‌گذاران نقش مهمی در رفع مشکلات دارد که در اداره صمت و مجموعه اقتصادی استان با همه توان و ظرفیت برای حمایت از تولید و اشتغال تلاش می‌شود.

او با تاکید براینکه رفع مشکلات و موانع تولید سرمایه‌گذاران مهم‌ترین هدف و ماهیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است، افزود: با توجه به اختیارات گسترده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و مصوبات این کارگروه در تحقق شعار سال بسیار راهگشاست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال