Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات چین در راستای دستیابی به هدف خود برای واکسیناسیون ۸۰ درصد از جمعیت این کشور تا پایان سال جاری، در نظر دارند تا تزریق واکسن کرونا به کودکان را نیز در دستور کار قرار دهند.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، مسئولان بهداشتی چین هفته گذشته با تزریق واکسن «سینوواک» به کودکان سه تا ۱۷ ساله موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند هنوز زمان آغاز تزریق واکسن بیماری «کووید ۱۹» به کودکان چینی اعلام نشده است اما انتظار می رود که دهها میلیون کودک در این کشور در برابر این بیماری همه گیر واکسینه شوند.

آمار ابتلای کودکان به بیماری «کووید ۱۹» در جریان همه گیری ویروس کرونا کمتر از بزرگسالان بوده است. علاوه بر این کودکان مبتلا اغلب علائم خفیف تری نسبت به بزرگسالان دارند. با این حال بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که واکسیناسیون کودکان در برابر «کووید ۱۹» برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا در میان انسان ها ضروری است.

با این حال واکسیناسیون کودکان در چین و دیگر کشورهای جهان با دو چالش اصلی روبرو است. یکی از این چالش ها نگرانی های مرتبط با واکسیناسیون در برابر «کووید ۱۹» است. در حالی که بخش قابل توجهی از بزرگسالان در بسیاری از کشورها هنوز به تزریق واکسن «کووید ۱۹» تن نداده اند احتمالا تعداد زیادی از والدین نیز در این زمینه رویکردی محتاطانه خواهند داشت.

از سوی دیگر استفاده از اغلب واکسن های موجود هنوز برای کودکان و نوجوانان مورد تائید قرار نگرفته است. تاکنون آمریکا، کانادا، سنگاپور و هنگ کنگ با تزریق واکسن فایزر به نوجوانان ۱۲ سال به بالا موافقت کرده اند. به این ترتیب به نظر می رسد تائید استفاده از واکسن «سینوواک» برای کودکان چینی می تواند مسیر را برای واکسیناسیون اعضای این گروه سنی در بسیاری از کشورها هموار کند. واکسن «سینوواک» هم اکنون در دهها کشور از جمله کشورهای پرجمعیتی مانند برزیل و اندونزی مورد استفاده قرار می گیرد.

دولت تایلند نیز ضمن استقبال از تائید استفاده از واکسن «سینوواک» برای کودکان در چین اعلام کرد که در صورت صدور مجوز مشابهی در تایلند آماده تزریق‌ این واکسن به همه گروه های سنی خواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته با صدور مجوز اضطراری برای استفاده از واکسن «سینوواک» در میان افراد ۱۸ سال به بالا موافقت کرد. مجوز استفاده از واکسن ها برای بزرگسالان و کودکان اغلب به طور جداگانه صادر می شود زیرا واکنش سیستم ایمنی در بدن کودکان با بزرگسالان متفاوت است.

از جمعیت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری چین، ۲۵۴ میلیون نفر را کودکان زیر ۱۴ سال تشکیل می دهند. مقامات چین برای واکسیناسیون ۸۰ درصد جمعیت این کشور باید یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون نفر را تا پایان سال واکسینه کنند.

برچسب هاچین سینوواک کرونا واکسیناسیون

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: چین سینوواک کرونا واکسیناسیون آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو استفاده از واکسن تزریق واکسن کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ باشگاه پرسپولیس پس از حذف این تیم از رقابت‌های جام حذفی مذاکره با بازیکنان فعلی خود را که در پایان فصل به دلیل اتمام قرارداد بازیکن آزاد محسوب می‌شوند را آغاز کرد تا آنها را پای میز مذاکره با این تیم بکشاند.

به گزارش مهر، سروش رفیعی، فرشاد فرجی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، وحدت هنانوف و مرتضی پورعلی‌گنجی بازیکنان فصل جاری پرسپولیس هستند که با پایان یافتن لیگ بیست و سوم می‌توانند این تیم را ترک کنند.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه نیز میز مذاکره را برای تمدید قرارداد با آنها فراهم کرد تا نفراتی همچون مرتضی پورعلی گنجی و مهدی ترابی خواسته‌های خود را مطرح کنند.

با این حال اکثر بازیکنان پرسپولیس تصمیم گرفتند موضوع تمدید قرارداد را به پایان فصل موکول کنند تا ضمن تمرکز روی بازی‌های فصل جاری در خصوص آئین نامه‌های نقل و انتقالاتی جدید سازمان لیگ فوتبال نیز اطلاعات لازم را کسب کنند و سپس درباره قرارداد خود تصمیم‌گیری کنند.

درویش به تمام بازیکنانی که در پایان فصل، آزاد محسوب می‌شوند پیشنهاد تمدید قرارداد فرستاده است تا شایعه حضور سه بازیکن در لیست مازاد این تیم رد شود.

همچنین اوسمار ویه‌را سرمربی پرسپولیس نیز هیچ لیست ورود و خروجی به باشگاه ارائه نکرده است تا باشگاه با گزینه‌های خارج از لیست این تیم هم صحبتی را آغاز نکرده باشد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903148

دیگر خبرها

  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد