Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که کشتی های اماراتی همچنان از بنادر یمن برای انتقال تجهیزات نظامی خود به جنوب این کشور استفاده می‌کنند.

به گزارش امروز (شنبه) شبکه تلویزیونی «الجزیره» بر اساس تصاویر ماهواره ای منتشر شده  کشتی باری اماراتی «نعیمه» بین امارات و چندین بندر یمن از جمله «المکلا»، «المخا»  و جزیره «میون» در حال تردد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده های ماهواره ای حاکی از آن است که کشتی باری اماراتی در ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) ابتدا در بندر المکلا و سپس به سمت جزیره مایون حرکت کرده و عصر روز پنجشنبه تجهیزات نظامی را در این جزیره تخلیه کره است.

چندی پیش یک منبع رسمی از نیروهای ائتلاف سعودی اخبار مربوط به حضور نیروهای اماراتی در جزایر «سقطری»  و «میون» یمن را تکذیب کرد و مدعی شد که تجهیزات موجود در جزیره میون متعلق به رهبری ائتلاف است.

در همین حال خبرگزاری «آسوشیتدپرس» آمریکا فاش کرد که یک پایگاه هوایی مرموز در جزیره میون در تنگه باب المنداب در حال ساخت است.

این خبرگزاری گفت که تصاویر ماهواره ای،  باندی به طول ۱.۸۵ کیلومتری و نیز سه آشیانه هواپیما را در این جزیره نشان می دهد.

آسوشیتدپرس به نقل از مقامات دولت یمن گفت که امارات علیرغم اعلام خروج نیروهای خود از یمن، در ساخت این پایگاه نقش دارد.

علاوه بر میون امارات متهم به تلاش برای کنترل جزیره سقطری در سواحل جنوبی یمن نیز است.

در تاریخ ۲۸ آگوست  وب سایت آمریکایی «ساوث فرانت» - متخصص تحقیقات نظامی و استراتژیک - اظهار داشت که امارات و اسرائیل قصد دارند امکانات نظامی و اطلاعاتی در مجمع الجزایر سقطری ایجاد کنند.

امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۹ از عقب نشینی بیشتر نیروهای خود از یمن خبر داده بود اما نفوذ این کشور همچنان در جنوب یمن ادامه دارد و به نیروهای وابسته به دولت مستعفی منصور هادی در عدن  اسلحه و آموزشهای نظامی ارائه می دهد.

صدها تن از نیروهای وابسته به امارات در طول جنگ نیروهای ائتلاف علیه یمن  پس از دریافت آموزش‌های نظامی در پایگاه‌های زیر نظر امارات در شهر عدن، وارد سقطری شدند. این کشور سعی دارد تا تأسیسات راهبردی و حیاتی در بندر سقطری را به کنترل خود در آورد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ماهواره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است

روزنامه پالیتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی امروز (جمعه) گزارش داد، واشنگتن در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی با شرکت‌های دفاعی آمریکایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین است.

به گزارش ایسنا، ایالات متحده در حال انجام اقداماتی نهایی در یکی از بزرگترین بسته‌های کمک نظامی خود به اوکراین است که ممکن است امروز (جمعه) اعلام شود.

به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس گزارش پالیتیکو، این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

این بسته به بودجه ۶۱ میلیارد دلاری اوکراین که روز چهارشنبه توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امضا شد، اضافه می‌شود.

این روزنامه همچنین نوشت، تسلیحات مذکور احتمالا تا چندین سال به اوکراین ارسال نمی‌شود چون این مبلغ تحت ابتکار کمک امنیتی اوکراین تخصیص می‌یابد. در ارتباط با این ابتکارعمل، پنتاگون قراردادهایی را با شرکت‌های دفاعی ایالات متحده برای تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید برای اوکراین، در مقابل برداشت از ذخایر فعلی آن، منعقد می‌کند.

روز سه‌شنبه، سنای آمریکا بسته‌ای از لوایح را برای ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان، مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه به نفع به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه چین تصویب کرد.

در ۲۰ آوریل، این لوایح در مجلس نمایندگان ایالات متحده تصویب شد. حجم کل بسته بالغ بر ۹۵ میلیارد دلار است که شامل ۶۱ میلیارد دلار برای اوکراین، ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و همچنین کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در مناطق درگیری از جمله نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟