Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نکیسا هومن فوق تخصص کلیه کودکان با حضور در شبکه سلامت با اشاره به اینکه نوزادان و کودکان نیز ممکن است به فشار خون بالا مبتلا شوند، اظهار کرد: در گذشته پزشکان معتقد بودند که فشارخون بالا در اطفال همواره ثانویه است، یعنی توسط برخی بیماری‌های دیگر ایجاد می‌شود، اما امروزه مشخص شده است که اطفال نیز می‌توانند بنابر دلایل نامشخص به فشار خون بالای اولیه مبتلا شوند و این حالت ممکن است ارثی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه میانگین فشار خون کودکان و نوجوانان به شکل قابل توجهی افزایش یافته است، افزود: برای کودکان چاق احتمال فشار خون بالا بیشتر است، فشار خون معمولا در۱۳ سالگی به مقدار استاندارد بزرگسالان یعنی ۱۲ روی ۸ می‌رسد، اما در سنین پایین مثلا یک سالگی نباید فشار خون از ۱۰ روی ۵ بیشتر باشد.

این فوق تخصص کلیه کودکان با اشاره به اینکه دو نوع فشار خون اولیه و ثانویه داریم، عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد افزایش فشار خون ثانویه در کودکان به دلیل بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری است که بسیاری از آن‌ها قابل پیشگیری است.

هومن ادامه داد: درمان ناقص عفونت‌های ادراری در کودکان می‌تواند منجر به بیماری‌های کلیوی و افزایش فشار خون شود. غیر از مسائل کلیوی برخی بیماری‌های قلبی، عروقی و غددی هم در این رابطه وجود دارد که می‌تواند منجر به ایجاد فشارخون شود.

او بیان کرد: کودکان چاق مبتلا به فشارخون بالا با خطر بیماری‌های قلبی در بزرگسالی مواجه هستند. بیماری‌های کلیوی و اختلالات غدد درون‌ریز از دیگر عوامل ابتلا به فشارخون بالا است، کودک یا نوجوان مبتلا به فشارخون باید توسط متخصص قلب اطفال یا متخصص اطفالی که در زمینه درمان فشارخون در این گروه سنی تخصص دارد، درمان شود.

این فوق تخصص کلیه کودکان با اشاره به اینکه در کودکان زیر ۱۰ سال بیماری فشارخون ناشی از یک دلیل اساسی است که به آن فشارخون ثانویه گفته می‌شود، گفت: فشارخون بالا سبب می‌شود تا قلب و رگ‌ها بیش از حد کار کنند، کودکانی که نسبت به هم‌سن‌ و سال‌هایشان فشارخون بالاتری داشته باشند، احتمالا دارای بیماری فشارخون هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودکان و نوجوانان سنگ کلیه بیماری های کلیوی فشارخون بالا فشار خون خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی