Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@09:43:23 GMT

ادعای جدید علیه برنامه هسته‌ای ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۰۶۷۰

ادعای جدید علیه برنامه هسته‌ای ایران

نماینده عربستان سعودی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران را به نقض قوانین هسته‌ای متهم کرد.

به گزارش برنا، عبدالله بن خالد بن سلطان، سفیر عربستان در اتریش و نماینده این کشور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشستی مدعی شد: گزارش های دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در رابطه نقض وتجاوز هسته ای از سوی ایران نشان دهنده عدم شفافیت ایران در تعامل با آژانس درخصوص چهار سایت هسته ای اعلام نشده طی دو سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی شد: پاسخ های ایران در این رابطه راضی کننده نبود و فاقد اعتبار فنی است.

عبدالله بن خالد همچنین آن چه عدم توانایی ایران در پاسخ به پرسش های آژانس درخصوص امکان وجود اورانیوم طبیعی به صورت قرص های فلزی می‌خواند را نشان دهنده عدم جدیت این کشور در تعامل با آژانس علیرغم نگرانی های مدیرکل آژانس دانست.

وی با طرح ادعای نقض قوانین هسته ای از سوی ایران به صورت پی درپی گفت: ایران اجرای پروتکل های الحاقی را متوقف و تلاش کرد که برخی بندهای معاهدات هسته ای را اجرا نکند و به سیاست های گمراه کننده خود ادامه داد.

سفیر عربستان سعودی همچنین گفت که ایران باید از آن چه افزایش تنش در منطقه و ایجاد ناامنی و بی ثباتی می خواند، اجتناب کند.

وی همچنین خواستار پاسخ ایران به مطالبات آژانس بین المللی انرژی اتمی و ورود جدی به مذاکرات کنونی و عدم غنی سازی اورانیوم ۶۰درصد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عربستان اتریش انرژی آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران هسته ای اورانیوم عربستان سعودی آژانس بین المللی انرژی برنامه هسته ای ایران سعودی آژانس بین المللی انرژی اتمی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

به گزارش قدس آنلاین، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که برای حضور در کنفرانس علوم و فنون هسته ای به ایران سفر کرده، با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات رفع تحریم ملاقات  کرد.

در این ملاقات، ابعاد مختلف همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

باقری ضمن اشاره به اهمیت همکاری‌های ایران و آژانس، بر ضرورت بی طرفی و حرفه ای گری آژانس به عنوان یک سازمان تخصصی تاکید کرد. 

وی همچنین اظهار کرد:  فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب تعهدات بین المللی از جمله معاهده عدم اشاعه است.

رافائل گروسی نیز در این نشست، سفر خود به تهران را نشانه اراده آژانس برای حفظ فضای سازنده در روابط خود با جمهوری اسلامی ایران، دانست.

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازتاب حضور گروسی در ایران در رسانه‌های بین‌المللی
  • بازتاب حضور گروسی در اصفهان در رسانه‌های بین المللی
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید