Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوپک با وجود ابهام‌های موجود همچنان بر این باور است که تقاضای نفت در نیمه دوم امسال افزایش می‌یابد.

به گزارشبرنا به نقل از رویترز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با وجود ابهام‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا، همچنان انتظار دارد با کمک چین و آمریکا، تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱ بهبود چشمگیری را تجربه کند و تقاضا برای نفت این سازمان افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوپک روز پنجشنبه (۲۰ خردادماه) در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه در روز معادل  ۶.۶ درصد افزایش می‌یابد و به ۹۶ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه در روز می‌رسد. این پیش‌بینی برای دومین ماه پیاپی ثابت بود.

این برآورد اوپک با وجود کندتر از حد انتظار بودن تقاضای نفت در نیمه نخست امسال مطرح شده است.

این سازمان همچنین نسبت به ابهام‌های بسیاری مانند ظهور انواع جدید ویروس کرونا هشدار داد.

با وجود اینکه انتظار می‌رود آمریکا بیشترین تأثیر را بر رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱ بگذارد، اوپک انتظارد ندارد تقاضا در کشورهای صنعتی عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی تا سطح پیش از شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ بهبود یابد.

اوپک با این فرض که ویروس کرونا تا ابتدای نیمه دوم امسال تا حد زیادی مهار می‌شود، برآورد کرد اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی ۵.۵ درصد رشد می‌کند که این پیش‌بینی نسبت به برآورد ماه گذشته تغییری نکرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نفت ویروس چین اوپک رشد اقتصاد اقتصاد اوپک چین رشد نفت تقاضای نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد

مصطفی رجبی مشهدی گفت: ما مرز مشترکی با اروپا نداریم، اما از طریق یک پست پیشرفته (بک تو بک) از طریق ترکیه تا ۶۰۰ مگاوات امکان تبادل انرژی با اروپا وجود دارد.

به گفته وی، در این خصوص پروتکل و توافقنامه‌ای بین شرکت مدیریت شبکه برق ایران و طرف ترکیه‌ای امضا شده که بر اساس آن پروتکل‌های فنی تنظیم شده تا طرح شکل اجرایی به خود گرفته و  به نحو مطلوبی انجام شود. درمجموع برنامه این است که ابتدا برق به ترکیه و بعد از طریق این کشور به کشور‌های اروپایی  صادر و به همین طریق از اروپا به ترکیه و سپس به ایران وارد شود.

رجبی مشهدی اضافه کرد: آن چه به لحاظ مطالعاتی بررسی شده این است که ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار تا ٣ هزار مگاوات وجود دارد، اما از طریق خطوط جدید که در برنامه‌های آینده مدنظر داریم، امکان تبادل برق با این کشور‌ها تا ۵ هزار مگاوات قابل افزایش است. تبادل برق با کشور‌های همجوار حتی می‌تواند به رفع ناترازی برق در فصل گرم سال از طریق واردات نیز کمک کند.

سخنگوی صنعت برق در همین زمینه خاطرنشان کرد: در چهار ماه گرم سال ما مشکل ناترازی برق داریم، اما در ٨ ماه باقیمانده امکان صادرات فراهم است، قطعا این تبادل برق کمک می‌کند که ناترازی را هم در تابستان برطرف کنیم یعنی در تابستان برق وارد کنیم و در دوره‌هایی که کمبود نداریم برق را صادر کنیم، پس اتفاقا تبادل و صادرات برق می‌تواند کمک کند که ناترازی را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت توانیر در پایان از فراهم بودن امکان صادرات برق سرمایه گذاران بخش خصوصی از مسیر‌های انتقال برق موجود تا سقف ٣٠٠ مگاوات (۵٠ مگاوات به افغانستان، ٥٠ مگاوات به پاکستان، ١٠٠ مگاوات به عراق و ١٠٠ مگاوات به ترکیه) خبر داد و تصریح کرد: سرمایه گذاران می‌توانند ٨ ماه برقشان را به این کشور‌ها صادر و در ٤ ماه گرم سال نیز به داخل عرضه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • استقرار جوی پایدار در البرز تا چهارشنبه/ دمای هوا افزایش می‌یابد
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟