Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ششمین نشست وزرای گردشگری کشورهای ترک زبان روزهای 23 و 24 جولای سال جاری میلادی در شهر «خوقند» ازبکستان برگزار می‌شود.

در این نشست «بگداد امرییف» دبیرکل شورای همکاری کشورهای ترک زبان، «محمد نوری ارسوی» وزیر فرهنگ و ورزش ترکیه، «طوطی رحیم قل اوا» وزیر امور فرهنگ و ورزش قزاقستان، «عاقل بیک جباراف» معاون نخست وزیر، وزیر اقتصاد و دارایی قرقیزستان، «فواد نگییف» رئیس آژانس دولتی گردشگری آذربایجان شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این نشست از سرگیری زمینه گردشگری پس از پاندمی، اجرای طرح «گردشگری زیارتی» و از سرگیری پروازهای بین المللی بین شهرهای بزرگ کشورهای عضو بررسی می‌شود.    

همزمان با این شرکت کنندگان خارجی با طرح‌های اولویت دار زمینه گردشگری، فرصت‌های گردشگری زیارتی، هنرمندی، اکوتوریسم و پتانسیل غذایی استان «فرغانه» آشنا می‌شوند.

گفتنی است، این نشست که در شهر «خوقند» برگزار خواهد شد، نخستین مراسم در سطح وزرا پس از عضویت ازبکستان در شورای همکاری کشورهای ترک زبان است.

شورای همکاری کشورهای ترک زبان یک سازمان بین المللی است و کشورهای ترک را به همدیگر پیوند می‌دهد.

هدف اصلی این سازمان گسترش همکاری‌های همه جانبه بین کشورهای عضو این سازمان هستند.

این شورا در تاریخ 3 اکتبر سال 2009 میلادی در شهر «نخجوان» در آذربایجان تاسیس شده است.

هم اکنون آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و ترکیه اعضای این سازمان هستند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: نشست وزرای گردشگری کشورهای ترک زبان کشورهای ترک زبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم

سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین گفت، دیگر در جلسات سازمان برای ارائه آمار و واقعیت‌های جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شرکت نمی‌کند چون تاثیری ندارد و نسل کشی علیه ملت فلسطین ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، «صالح عبدالشافی» سفیر فلسطین در وین گفت، دیگر در نشست‌های سازمان ملل گزارشی درباره غزه ارائه نخواهد کرد، زیرا چنین بیانیه‌هایی هیچ تاثیری روی آمریکا و کشورهای اروپایی نداشته و آنها همچنان با حمایت از رژیم صهیونیستی هزینه نسل‌کشی در غزه را تامین می‌کنند.

او گفت: «در روز پنجشنبه هفتمین و آخرین گزارش درباره غزه در دفتر سازمان ملل در وین ارائه شد و این به این دلیل است که هر ماه به اینجا آمدن و حرف‌زدن درباره تعداد تلفات بی فایده است؛ چه ۵۰۰۰ باشد و چه ۱۵۰۰.»

وی افزود: «مشکل این است که نظم جهانی و سازمان ملل نتوانسته نسل‌کشی را متوقف کند. به همین دلیل است که می‌گویم ما دیگر مانند گذشته جلسه توجیهی نخواهیم داشت.»

این دیپلمات همچنین گفت، صحبت درباره تلفات غیرنظامی در گزارش‌هایش به عنوان اعداد و ارقام برای او بسیار دشوار است. او با بیان اینکه در جهان امروز همه به اخبار تحولات نوار غزه دسترسی دارند، گفت: «هر کشور مسئولیت پذیری که بخواهد این نسل‌کشی را متوقف کند، می‌تواند این کار را انجام دهد.»

نماینده فلسطین در وین گفت: «کشورهای جهان شمال یعنی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هیچ کاری برای توقف این نسل‌کشی نمی‌کنند. آنها می‌گویند که با غیرنظامیان همدردی می‌کنند، اما در عین حال میلیاردها دلار سلاح و مهمات به اسرائیل می‌فرستند. این توهین آمیز است. کسی که برای جان غیرنظامیان ارزش قائل باشد پول و سلاح به اسرائیل نمی‌فرستد.»

او گفت فلسطین به برگزاری نشست‌های رایزنی درباره این مسئله در چهارچوب جلسات سازمان ملل ادامه می‌دهد و اگر کشورهای عربی بخواهند رویدادی با مشارکت فلسطین برگزار کنند، نمایندگان فلسطین در آن صحبت خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • تصویری از میز غذای وزیر اقتصادمان در شهر ریاض عربستان
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود