Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل قلیزاده، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: محیط بانان این استان پس از اطلاع از اسارت این عقاب طلایی توسط یک فرد روستایی، بلافاصله به منزل این فرد مراجعه کرده و این پرنده شکاری را تحویل گرفتند.

وی اظهار داشت: این پرنده شکاری سالم بوده و قدرت پرواز و زندگی در طبیعت را دارد که پس از چند روز تیمار و نگهداری از سوی محیط زیست در مرکز نگهداری حیات وحش باغ دشت سهرین این استان و اطمینان دقیق از  بازگشت آن به دامان طبیعت، در زیستگاه اصلی رهاسازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلیزاده افزود: این فرد روستایی مدعی است که این پرنده شکاری را حدود یکسال پیش در اراضی روستای اندآباد سفلی از توابع شهرستان زنجان به صورت زخمی یافته و به منظور تیمار و نجات جان در منزل نگهداری کرده است.

وی، تصریح کرد: با توجه به اینکه این عقاب طلایی سرحال بوده و قابل بازگشت به طبیعت است و صاحب آن نیز از جرم نگهداری حیات وحش بی اطلاع بوده، بنابرین مشمول جریمه نشد وگرنه به عنوان ضرر و زیان باید مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به حساب محیط زیست واریز می کرد.

به گزارش ایرنا، عقاب طلایی یکی از قویترین و باشکوه‌ترین پرندگان شکاری در قاره آسیا و اروپا بوده و به دلیل ظاهر فوق العاده زیبایی که دارد بسیار شکار می‌شود و در ایران از گونه‌های تحت حمایت است این گونه‌ شگفت انگیز می‌تواند در حال پرواز تا ۳۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

یکی از توانایی‌های متفاوت عقاب طلایی با دیگر پرندگان در نوع پرواز است با بال‌های باز و گسترده اوج گیری می‌کند و گاه گاهی بال می‌زند،  بال‌ها را در حالت افقی نسبت به بدن نگه داشته و منطقه زیر پایش را به دنبال تغذیه، زیر نظر می‌گیرد.

عقاب طلایی بهترین کنترل کننده جوندگان و خزندگان محسوب می‌شود و انقراض این پرنده ضربه به طبیعت و حیات وحش است و یکی از بهترین پرندگان از لحاظ شکار در نیمکره شمالی شناخته شده در تمام مناطق استان زنجان یافت می شود و به طور معمول نیز آشیانه خود را در ارتفاعاتی که دارای صخره های بلند و دور از دسترس هستند می سازد.  
رنگ این پرنده شکاری، قهوه‌ای تیره و دارای پرهایی به رنگ قهوه ای روشن یا طلایی در سر و گردن است و معمولا در ارتفاع سه هزار و ۶۰۰ متری زندگی می کند و به دلیل داشتن بال‌های بزرگ، نیاز زیادی به بال زدن در آسمان ندارد و در واقع روی لایه های هوا سُر می خورد.  
سرعت معمولی این پرنده ۵۰ کیلومتر در ساعت است اما هنگام شیرجه توان افزایش سرعت خود تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارد و با استفاده از چابکی و سرعت و داشتن پنجه های قوی می تواند طعمه های خود از جمله خرگوش، موش کوهی، سنجاب زمینی و پستانداران بزرگ مانند روباه، گربه، بز کوهی و بچه آهوها را شکار کند.

برچسب‌ها اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان عقاب زنجان کشفیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان عقاب زنجان اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان عقاب زنجان کشفیات پرنده شکاری عقاب طلایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر

مراسم تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی سوم شکاری شهید نوژه همدان با حضور مسئولان استان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین تکریم و معارفه فرمانده پایگاه شکاری شهید نوژه همدان با حضور امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی جمهوری‌ اسلامی ایران، علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان، فرماندار و امام جمعه کبودرآهنگ، رئیس‌کل دادگستری استان، جمعی از مسئولان قضایی و امنیتی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان برگزار شد.

در حکمی از سوی فرمانده نیروی هوایی جمهوری‌ اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد مهدی کرمی به عنوان فرمانده پایگاه شکاری شهید نوژه معارفه و از تلاش‌های امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد پرویز مرادبکی در این سمت تقدیر شد.

استاندار همدان در این مراسم، اظهار داشت: امروز کشور در اوج اقتدار، بالندگی و بازدارندگی کامل است و دشمن جرأت کوچک‌ترین تعدی به مرزها را ندارد و حماقتی را که رژیم منحوس صهیونیستی  در کنسولگری جمهوری‌اسلامی ایران در دمشق به خرج داد، با پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح در عملیات وعده صادق روبه‌رو شد.

علیرضا قاسمی فرزاد بیان کرد: رژیم منحوس صهیونیستی برای بقای عمر خود نیاز به جنگ و تجاوز دارد اما با عملیات وعده صادق، دشمن پیام را دریافت کرد که این افکار باطل و پریشان است آنها هزاران زن و کودک بی‌گناه در غزه را به خاک و خون می‌کشند در حالی که ایران‌ اسلامی حامی مردم بی‌گناه غزه است.

وی با بیان اینکه ایران‌ اسلامی به برکت خون شهدا، رهبری مقتدرانه و توان نظامی فرزندان ایران، مرزها را از حملات مصون داشته عنوان کرد: در خیابان‌ها و دانشگاه‌های آمریکا دانشجویان در مخالفت با استکبار جهانی ندای آزادی‌خواهی مردم مظلوم و ستم‌دیده غزه را فریاد می‌زنند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه کشور از وابستگی کامل نظامی به خود اتکایی رسیده است گفت: مجاهد سر افراز، پرتلاش و لایق امیر مرادبکی در طول مدت فرماندهی پایگاه شکاری شهید نوژه با اقتدار و جدیت امور را مدیریت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • قاچاق چوب با پراید در تالش
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • ◄ اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است