Web Analytics Made Easy - Statcounter

عابدی گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه در قالب تسهیلات برای خرید علوفه مورد نیاز عشایر خراسان جنوبی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مشیرالحق عابدی» امروز (۲۲ خرداد) در حاشیه بازدید از میدان عرضه دام بیرجند و بررسی وضعیت خرید علوفه در استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس دستور استاندار خراسان جنوبی قرارگاه تامین علوفه دام در استان از ۲ هفته گذشته کلید خورد و با اهتمام همکاران حوزه جهاد کشاورزی استان برنامه‌ها در قالب دستورالعمل به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مشکلات در قرارگاه تامین علوفه استان احصا شده است، ادامه داد: مشکل عمده در ارتباط با تامین تسهیلات برای خرید علوفه و بحث حمل و نقل از استان‌های غربی به خراسان جنوبی بود.

 

وی از پرداخت ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه در قالب تسهیلات برای خرید علوفه مورد نیاز جامعه عشایر خراسان جنوبی خبر داد و گفت: بنابر اعلام اداره کل امور عشایر استان این اعتبار با تمام مبلغی که در سال ۹۹ پرداخت شده، برابری می‌کند.

 

عابدی در ادامه بیان کرد: در مورد شرکت تعاونی دامداران آریان تصمیم گرفته شد با توجه به اعلام آمادگی شرکت توسعه‌گری پردیس زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از محل اعتبارات آن برای خرید علوفه از استان‌های غربی اعتبار در اختیار شرکت تعاونی دامداران قرار گیرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین میزان علوفه توسط شرکت تعاونی دامداران خریداری شده است، عنوان کرد: مطمئنا با توجه به مشکلات خشکسالی که در استان حادث شده، باز هم نیاز به تامین علوفه وجود دارد اما با اهتمام استان بیش از سه برابر مدت مشابه سال قبل علوفه تامین شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تامین و ذخیره‌سازی علوفه مورد نیاز فصل تابستان در دستور کار است، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۲ هزار تن علوفه به استان وارد شده و در اختیار دامداران قرار گرفته است.

 

افزایش سه برابری قیمت علوفه

«جواد غریبی» مدیرعامل شرکت تعاونی اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران آریان خراسان جنوبی نیز در این بازدید اظهار کرد: مهمترین مشکل در زمینه تامین علوفه، حمل و نقل از استان‌های مبدا و نقدینگی است که برای حل مشکل در حال پیگیری هستیم.

 

وی با بیان افزایش سه برابری قیمت علوفه با توجه به افزایش هزینه‌های حمل و نقل و جانبی، افزود: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان تامین علوفه حداقل سه برابر افزایش یافته است البته با توجه به میزان خشکسالی نیاز دامداران شاید تامین نشده باشد.

 

غریبی با اشاره به اینکه ذخیره‌سازی برای فصول سرد در حال انجام است، گفت: شبکه تعاونی‌ها در تمامی شهرستان‌ها فعال است و کشاورزان باید علوفه مورد نیاز خود را از این تعاونی‌ها تامین کنند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: خرید علوفه عشایر تسهیلات علوفه مورد نیاز برای خرید علوفه خراسان جنوبی تامین علوفه شرکت تعاونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

سال گذشته به طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ چهار میلیون و ۲۶۶ هزار ریال به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

 

استاندار خراسان جنوبی عصر دیروز به روستای مهموئی رفت و با اعطای لوح سپاس از مردم این روستا تقدیر کرد.

قناعت در این مراسم با بیان اینکه روستای مهموئی، سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه است گفت: در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی شاهد اقدامات مناسب مردم و پیشقدم و پیشرو بودن آنان در کمک به بازسازی عتبات عالیات هستیم.

 

وی از خراسان جنوبی به عنوان استانی با مردم متدین، انقلابی و پای کار برای بازسازی عتبات عالیات یاد کرد و افزود: ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین با مشارکت ۶ استان کشور از جمله خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، فارس و اصفهان در حال اجراست که دبیرخانه آن در استان خراسان جنوبی مستقر است.

 

استاندار به برخورداری و توانمندی اقتصادی و زیرساختی سایر استان‌ها نسبت به استان کم برخوردار خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: در زمینه کمک به ساخت و بازسازی عتبات عالیات، مردم خراسان جنوبی علیرغم کم‌ برخوداری اقتصادی و ضعف زیرساختی اما به واسطه غنای دینداری، بصیرت، تقوا و عشق و علاقه به اهل بیت‌ (ع)، جزو استان‌های برخوردار است.

وی با اشاره به جانفشانی مردم خراسان جنوبی برای اهل بیت (ع) ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور سرانه کمک برای بازسازی اعتاب مقدسه را ۱۲۵ هزار ریال اعلام کرده که مردم روستای مهموئی از این مرز گذشته و به سرانه چهار میلیون و ۲۶۶ هزار ریال رسیده‌اند که نشان می‌دهد این مردم بسیار فهیم و با بصیرت دینی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی