Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:15:29 GMT

پیش بینی کاهش تولید ۵۰ درصدی گندم در بیجار

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۱۷۰۴

پیش بینی کاهش تولید ۵۰ درصدی گندم در بیجار

ایسنا/کردستان رییس جهاد کشاورزی شهرستان بیجار گفت: با توجه به خشکسالی و آفت گندم برآورد ما از تولید گندم در شهرستان بیجار حدود ۱۰۰ هزار تن است.

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی صبح شنبه ( ۲۲ خردادماه ) نشست خبری با حضور خبرنگاران در جهاد کشاورزی شهرستان بیجار برگزار شد.

پیمان قمری به گندم به عنوان محصول اصلی تولیدی شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال زراعی ۹۷-۹۶ بالاترین تولید گندم به میزان ۲۶۳ هزار تن را داشتیم؛ جو، صیفی‌جات و انگور دیگر تولیدات گیاهی شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بیجار با اشاره به معضل خشکسالی و آفت گندم، عنوان کرد: پیش بینی ما این است که حداقل ۵۰ درصد کاهش تولید گندم را شاهد باشیم که با توجه به تولید ۲۰۰ هزار تنی سال گذشته امسال ۱۰۰ هزار تن تولیدگندم خواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به پیش بینی کاهش تولید و شرایط بحرانی که در آن قرار داریم، انتظار می‌رود کشاورزانی که برداشت خوبی دارند در تامین بذر کمک کنند.

قمری عنوان کرد: از ۱۵۷ هزار هکتار اراضی گندم شهرستان حدود ۶۶ هزار هکتار بیمه شدند که ۴۰ هزار هکتار آن در قالب طرح جهش تولید با کمک ستاد اجرایی محقق شد که در صورت آسیب هزینه تولید را جبران می‌کند.

وی به تشریح مبارزه با آفات گندم در سال زراعی جاری پرداخت و گفت: امسال در مرحله اول مبارزه با آفت گندم و سن مادر سمپاشی ۵۸ هزار هکتار انجام گرفت؛ در مرحله دوم مبارزه با پوره سن گندم ۱۲۰ هزار هکتار انجام شد که کشاورزانی که در مرحله اول سمپاشی را انجام دادند نتایج بهتری را دیدند و تاکید ما بر این است که کشاورزان در مرحله اول سمپاشی را انجام دهند.

 رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بیجار گفت: با توجه به وسعت ۲۴۰ هزار هکتاری مراتع و ۱۵۰ هزار هکتاری که از اراضی برای تامین علوفه باقی می‌ماند، بیجار یکی از قطب‌های تولید محصولات دام سبک شامل گوشت و شیر است که سال گذشته شاهد تولید گوشت قرمز به میزان ۳۳۹۰ تن و شیر به مقدار ۱۰۷۰۰ لیتر بودیم.

وی افزود: میدان دام شهرستان بیجار یکی از بزرگترین میدان های دام غرب کشور است.

قمری با اشاره به واحدهای تولیدی شهرستان، عنوان کرد: ۷۰ واحد فعال مرغداری، ۴۰ واحد تولید ماهی سردآبی و سه واحد ماهی گرم‌آبی در شهرستان وجود دارند که ظرفیت تولید ۷۷۲۰ تن گوشت مرغ، ۱۷۰۰ تن تخم‌مرغ و ۵۵۰ تن گوشت ماهی را در بیجار ایجاد کردند.

وی در پایان یادآور شد: در شهرستان بیجار با وجود سه واحد فعال مجاز پتانسیل خوبی در پرورش شترمرغ وجود دارد که در سال گذشته هفت تن تولید گوشت شترمرغ را در سطح شهرستان داشتیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها جهاد کشاورزی شهرستان بیجار هزار هکتار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مهرداد فولاد از امحاء ۲۰۰ کیلو گرم گوشت منجمد فاسد شده در شهرستان آمل خبر داد.

وی افزود: طی بازدید مشترک جهاد کشاورزی و دامپزشکی از محل دپوی گوشت منجمد در یکی از سردخانه‌های این شهرستان و مشاهده ۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد شده، بلافاصله امحای آن در دستور کار قرار گرفت و با رعایت ضوابط اصولی از چرخه مصرف خارج شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: بازرسی و نظارت مستمر بر روند توزیع اقلام اساسی تنظیم بازاری توسط کارشناسان تنظیم بازار و صنایع این شهرستان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل