Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:13:40 GMT

پویش دختر- پدری برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۱۸۹۶

پویش دختر- پدری برگزار می شود

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، مریم سادات موسوی همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه (س)، ویژه برنامه های روز دختر را اعلام کرد.

وی گفت: اتحادیه انجمن های  اسلامی دانش آموزان امسال نیز همانند سال های گذشته برنامه هایی با هدف تاکید بر نقش و جایگاه دختران در جامعه و خانواده , تمرکز بر فعالیت های دختر و پدری پیش بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشن فدای دخترم در بیش از ۲۰ استان کشور

معاون سازماندهی خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خاطرنشان کرد: ویژه برنامه جشن های فدای دخترم با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در بیش از ۲۰ استان کشور در بقاع متبرکه و امام زادگان (ع) برگزار می شود. در این جشن ها ضمن اجرای مراسم های شاد سخنرانی، مداحی و تقدیر از دختران برتر استان ها در دستور کار است. همچنین تلاش شده در حاشیه این جشن و مراسم ها مجموعه اقدامات شور انگیز برای رأی اولی ها نیز ترتیب داده شود.

موسوی گفت: بدون شک ارتباط بین نسلی و تعامل صمیمانه پدران و دختران امری است که تاثیر ویژه ای در کاهش آسیب های فردی و خانوادگی دارد و  از این رو همواره مورد تاکید منابع دینی، علما و متخصصین این امر هم بوده است. یکی از محور های مهم این دوره از جشن های روز دختر تمرکز بر فعالیت های دونفره دختر و پدری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از مهم ترین آنها چالش دختر- پدری است که در قالب اجرای یک تجربه فانتزی در روز دختر تهیه شده است و تا تاریخ ۳۰خرداد پدران فرصت دارند در این پویش شرکت کنند و از جوایز این پویش بهره مند گردند.تولید مجموعه کارهای رسانه ای با موضوع دختر و پدری و پخش از شبکه های صدا وسیما از دیگر فعالیت های این دوره از جشن های روز دختر بوده است.

تکریم دختران شهدای مدافع حرم با عنوان دختر ماه

معاون سازماندهی خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: تکریم دختران شهدای مدافع حرم با عنوان دختر ماه ویژه برنامه دیگری که از سال گذشته در تشکل به صورت ویژه پیگیری شد و طرح تکریم از دختران شهدای مدافع حرم به خصوص تیپ فاطمیون بوده است. که در قالب گروه های صمیمانه دخترانه در منازل شهدا در این ویژه برنامه  برگزار می شود.

برگزاری اولین دوره روایت دختران ایران زمین

موسوی گفت: بدون تردید مفهوم دختری منحصر به یک دوره خاص نمی شود و در زندگی دختر خانم ها نقش  دختری جاری و ساری را دارند. از این سو در راستای هویت بخشی به این تعاملات ارتباطات و خاطرات، روایت دختران ایران زمین با تکیه بر جمع آوری خاطرات و روایات و جستارهای دخترانه صورت گرفت که که مجموع آثار در ایام دهه کرامت در صفحات آینده سازان منتشر می شود و آثار برگزیده نیز در قالب کتاب تولید خواهد شد. 
علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس ایمیل ravayatdokhtaran@gmail.com ارسال کنند.

برگزاری اولین دوره مسابقات حدیث کرامت ویژه نوجوانان

وی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه مسابقه حدیث کرامت نیز از مهم ترین کارهای ملی فراگیر است که در ایام دهه کرامت از طرف آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار می گردد . در سال جاری نیز با همکاری اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان این مسابقات در قالب ویژه ای با هدف معرفی الگو های موفق دختری در سطح رسانه و شبکه های اجتماعی توزیع و اجرا می شود.

جشن های روز دختر ویژه انجمنی ها 

معاون سازماندهی خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان  گفت: در راستای تکریم ویژه دختران عضو انجمن اسلامی ویژه برنامه هایی چون اهدای اختصاصی سنگ متبرک حرم حضرت معصومه (س) و مجموعه بسته هدیه به دختران شاخص عضو اتحادیه کلیپ پیام تبریک نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در دستور کار اتحادیه قرار گرفته است.

 مجموعه برنامه های روز دختر از روز گذشته ۲۱ خرداد ماه مصادف با شب میلاد حضرت معصومه(س) آغاز شد و تا اول تیرماه ادامه دارد. علاقه مندان به اطلاع بیشتر می توانند به آدرس  ayandehsazan.irو شبکه های اجتماعی به آدرس @ayandehsazaan مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، دهه کرامت همزمان با ولادت حضرت معصومه(س)  در اول ذی‌القعده آغاز می شود و با ولادت برادر آن حضرت، امام رضا(ع)  در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد. در تقویم جمهوری اسلامی ایران، یکم  ذی‌القعده به عنوان روز دختر نامگذاری شده است.

برچسب‌ها روز دختر تعطیلی مدارس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز دختر تعطیلی مدارس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان روز دختر تعطیلی مدارس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان روز دختر ویژه برنامه حضرت معصومه جشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در تشریح برنامه‌های دهه کرامت ورامین گفت: محوریت برگزاری مراسم باید در اعتاب مقدسه باشد، چون همگان امکان حضور در صحن مطهر حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در جلسه دهه کرامت شهرستان ورامین گفت: در نظام اسلامی موظف به تعظیم شعائر هستیم و برای دهه کرامت که کار کردن در آن دلی و اعتقادی است و قطعاً برکات آن در سطح جامعه ساری و جاری خواهد شد باید با تمام توان انجام وظیفه کنیم.

وی افزود: بزرگداشت دهه کرامت وظیفه دینی انقلابی همه شیعیان است و روز میلاد حضرت فاطمه معصومه باید با محوریت دختران برنامه‌ها پیش‌بینی شود تا حق دختران ما ادا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: توجه به کرامت دختران و بانوان در زمانی که بیشترین هجمه‌ها به این قشر از جامعه توسط دشمنان وجود دارد یک اولویت برای مسئولین و خانواده‌ها باشد که لازم است با بهره‌گیری از توانایی‌های بانوان که فراوان است بتوان قدم کوچکی در این راه برداشت.

حجت‌الاسلام محمودی برگزاری مراسم و جشن را عرض ارادت به محضر ائمه اطهار دانست و تصریح کرد: در کنار برگزاری مراسم می‌توانیم برنامه‌های تبیینی را مکمل برگزاری یک مراسم داشته باشیم و محوریت باید در اعتاب مقدسه باشد و چون همگان امکان حضور در صحن مطهر حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را ندارند می‌توان در بقاع متبرکه خصوصاً امامزادگان بانو برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا کرد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌شده است عصر روز 20 اردیبهشت‌ماه ویژه‌برنامه سراسری برای دختران برگزار شود و در این برنامه با اجرای خود بانوان برنامه‌ها در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد

وی از ادارات خواست توجه ویژه‌ای به بانوان داشته باشند و برنامه‌های جشن و اعطای هدایا به این عزیزان را در برنامه‌های خود داشته باشند و در این راستا خادمیاران رضوی می‌توانند با حضور در ادارات به اجرای این برنامه نقش‌آفرینی کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در پایان گفت: همه وظیفه دارند از نیروی انتظامی در طرح نور حمایت کنند و باید در این عرصه فرهنگی که دشمن به جنگ اعتقادات بانوان عفیفه ما آمده است همگان باید حمایت خود را اعلام کنند تا بتوانیم شاهد اثرات آن در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دختران حق دارند شادی کنند/ همه هجمه دشمن روی دختران ایران است
  • بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی