Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@23:57:49 GMT

بلینکن روز ملی روسیه را تبریک گفت

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۲۲۹۷

بلینکن روز ملی روسیه را تبریک گفت

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تبریک روز ملی روسیه اعلام کرد مقامات واشنگتن به دنبال ارتقاء روابط دوجانبه باثبات‌تر و قابل پیش بینی‌ با مقامات مسکو هستند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از جانب دولت آمریکا روز ملی روسیه را به شهروندان این کشور تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: من از این فرصت استفاده می‌کنم و بار دیگر بر تمایل دولت آمریکا برای  تعامل سازنده با دولت فدراسیون روسیه به منظور ارتقاء روابط دوجانبه باثبات‌تر و قابل پیش بینی تأکید دارم.

وی اضافه کرد: به همین ترتیب ما نسبت به حمایت از مردم روسیه متعهد هستیم، تمایل آن‌ها برای همکاری با جامعه جهانی و همکاری صلح آمیز درباره بسیاری از موضوعات جهانی است.

بلینکن تأکید کرد که روز ملی روسیه گامی مهم است که مسکو در ۱۲ ژوئن ۱۹۹۱ هنگام برگزاری اولین انتخابات آزاد و منصفانه و اعلام حاکمیت دولت روسیه برداشت. این سند مهم آرمان‌های دموکراتیک و حاکمیت مردم روسیه را به رسمیت می‌شناسد و حقوق و حمایت از  آن‌ها در برابر قانون، و حق حیات و حیثیت آن‌ها را ارج می‌نهد.

روز ملی روسیه از سال ۱۹۹۲ در روز تصویب اعلامیه حاکمیت جمهوری فدراتیو سوسیالیستی روسیه شوروی (RSFSR) جشن گرفته می‌شود و تعطیل عمومی است.

چندی پیش، دیمیتری پسکوف از برگزاری دیدار میان روسای جمهور روسیه و آمریکا در ویلای «لاگرانژ» در ژنو، سوئیس خبر داد.

این در حالیست که یک مقام آمریکایی در مصاحبه با نشریه پولیتیکو اعلام کرد: نشست هفته آینده میان جو بایدن و ولادیمیر پوتین نتیجه‌ای برای بهبود روابط با مسکو نخواهد داشت. اکنون سال ۲۰۰۹ نیست و ما توهمی درباره گسترش همکاری‌های خودمان نداریم. این نشست تنها به عنوان ابزاری برای مدیریت روابط و تنش‌ها خواهد بود.

پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در آستانه دیدار سران این کشور و آمریکا برای گفتگوی شفاف میان مسکو و واشنگتن اعلام آمادگی کرد و گفت: درباره اینکه نشست ولادیمیر پوتین و جو بایدن تحول بزرگی به دنبال داشته باشد، در توهم به سر نمی‌بریم یا پیش‌بینی‌های ما در سطح بالا نیست.

جو بایدن و ولادیمیر پوتین قرار است روز ۱۶ ژوئن در شهر «ژنو» سوئیس با یکدیگر دیدار کنند. این اولین دیدار حضوری پوتین و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنتونی بلینکن ولادیمیر پوتین جو بایدن روز ملی روسیه روز ملی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفرش به اردن گفت مصر پیشنهادی قوی برای آتش‌بس در نوار غزه ارائه کرد و حماس نباید آن را به تعویق اندازد و زمان تصویب این پیشنهاد فرا رسیده است.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز در نشست خبری در پایتخت اردن مدعی شد تمرکز واشنگتن در دوره آتی بر آتش‌بس در غزه و بازگشت اسرا خواهد بود.

به نقل از شبکه خبری «القاهره الاخباریه»، بلینکن در ادامه به موضوع اسکله موقت در سواحل نوار غزه برای انتقال کمک‌های انسانی پرداخت و گفت این اسکله یک هفته دیگر آماده می‌شود و مدعی شد واشنگتن از همه تلاش‌ها برای افزایش کمک ها به غزه حمایت می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود مدیریت اسکله به عهده تشکیلات خودگردان فلسطین نخواهد بود.

او گفت فردا برای گفت‌وگو با کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره انتقال کمک‌های انسانی به غزه به فلسطین اشغالی می‌رود.

بلینکن با اشاره به پیشنهاد اخیر قاهره برای آتش‌بس در غزه که حماس در حال بررسی آن است، گفت مصر پیشنهاد قوی درباره تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه  ارائه کرده و اکنون حماس باید پاسخ دهد.

وی افزود: اکنون بار بر دوش حماس است و ما خواستار توافق در مورد گروگان‌ها هستیم و جنبش باید بدون معطلی و بدون توجیهی تصمیم بگیرد.

بلینکن همچنین درباره حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب غزه گفت: واشنگتن هنوز طرح روشنی از سوی رژیم صهیونیستی درباره حفاظت از غیرنظامیان رفح دریافت نکرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه پس از سفرش به ریاض وارد اردن شد.

این هفتمین سفر او در منطقه از زمان حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ توسط جنبش حماس علیه رژیم صهیونیستی است.

جنبش حماس فلسطین بارها اعلام کرده شروط این جنبش برای رسیدن به توافق آتش‌بس، توقف دائمی تجاوز رژیم صهیونیستی، عقب نشینی کامل از نوار غزه، رفع آثار تجاوز و بازگشت آوارگان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است