Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از عوامل ستاد استانی صبر خواست تجارب و پیشنهاد‌های ارزنده خود را بطور مکتوب ارائه کنند تا بتوان با استفاده از این ظرفیت ارزشمند شاخص‌های عملکردی را بیشتر و بهتر از قبل بهبود بخشید. خبرگزاری میزان – جلسه فوق العاده ستاد استانی صبر در حالی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی برگزار شد و طی مراسمی از تلاش‌های بانیان صلح و سازش در استان قدردانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی ضمن تقدیر از تلاش‌های طلایه‌داران صلح و سازش به ویژه نهاد‌ها و تشکل‌های مردمی که در این خصوص کارنامه درخشانی در راستای اصلاح ذات‌البین و رفع حل اختلافات در سال گذشته داشتند بر ضرورت تداوم و تقویت فرهنگ مصالحه و اعتلای هرچه بیشتر این فریضه مهم تأکید کرد.
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از عوامل ستاد استانی صبر خواست تجارب و پیشنهاد‌های ارزنده خود را بطور مکتوب ارائه کنند تا بتوان با استفاده از این ظرفیت ارزشمند شاخص‌های عملکردی را بیشتر و بهتر از قبل بهبود بخشید.
وی همچنین میلاد مسعود حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: ما باید لحظه لحظه عمرمان را صرف عنایات و کرامات معصومین قرار دهیم و در این دلدادگی نباید لحظه‌ای از آن بزرگواران غافل باشیم.
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به انتخابات پیش‌رو تصریح کرد: انتخابات به اعتبار ماهیت و ابعاد مترتب بر آن هم جنبه دینی و شرعی دارد و هم تکلیفی سیاسی و ملی است که با اختیاری که خداوند به انسان‌ها داده و آن‌ها را از سایر موجودات متمایز کرده، آدمی باید با مشارکت در انتخابات سرنوشت خود را تعیین کند و همگی باید به واسطه این اختیاری که به ما داده شده، شأن و جایگاه خودمان را حفظ کنیم و با انتخابی صحیح و مناسب، سیلی محکمی بر صورت دشمنان انقلاب بزنیم و بتوانیم ایران قوی را بسازیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به ضرورت تبیین فلسفه ارسال رسل و انزال کتب در سطح جامعه خاطرنشان کرد: جامعه به صورت پیوسته نیاز به تبلیغ ارزش‌ها و هنجار‌های اجتماعی اسلامی دارد و این امر مهم امروز باید به صورت گفتمان سازی ارزش‌ها درآید که یکی از آن ارزش‌ها موضوع عفو و گذشت و صبر و صلح و سازش است.
وی یادآوری کرد: گفتمان سازی باید به قدری مؤثر باشد که اگر کسی مرتکب جرمی مانند قتل شد، اولیای دم با وجود اختیار قصاص، تمایل به صلح و سازش پیدا کنند و در این زمینه باید از ظرفیت‌های مختلف جامعه استفاده شود تا برای صاحب حق جا بیافتد که لذتی که در عفو و گذشت هست در انتقام نیست و نهادینه کردن این امر مهم از وظایف ستاد صبر است که با برنامه ریزی دقیق و هدفمند، آن را وارد بستر زندگی مردم کند تا به عنوان یک حقیقت مورد پذیرش باشد.
جعفری از کلیه دستگاه‌های اجرایی ذی ربط به ویژه نهاد‌هایی که در ابعاد اجتماعی و فرهنگی رسالت ذاتی و قانونی دارند و به نحوی با این موضوعات سروکار دارند خواست با استفاده از روحیه انقلابی و جهادی، تلاش مضاعف و کار شبانه روزی دستگاه قضایی را در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و زمینه‌های ارتکاب جرم بیش از پیش یاری کنند.   بیشتر بخوانید: مرکز داوری اتاق اصناف خراسان شمالی راه اندازی می‌شود انتهای پیام/ برچسب ها: صلح و سازش دستگاه قضایی خراسان شمالی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صلح و سازش دستگاه قضایی خراسان شمالی رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد

علیرضا حسین بیگی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش سید محمود میرابوالقاسمی عضو شورای حل اختلاف شهرستان بهاباد این پرونده مهریه در کنار مزرعه کشاورزی به سازش ختم شد.

وی با بیان اینکه ۷ میلیارد ریال وجه رایج کشور، ۱۵۰ عدد سکه تمام بهار آزادی و ۱۱۴ عدد گل رز میزان مهریه این پرونده بود، اضافه کرد: تمام تلاش مجموعه حل اختلاف بر این است تا پرونده‌های مختلف اعم از نفقه، مهریه و.... را به صورت فوق العاده رسیدگی و در خارج از محیط دادگاه به صورت سازشی حل و فصل کنند.

کد خبر 6097936

دیگر خبرها

  • بازرسی ۱۱هزار قرارداد شرکت رضایت خودروی طراوت‌نوین
  • رفع مشکل اسکان عشایر کوچ‌نشین سملقان با پیگیری دستگاه قضایی
  • هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • مطالبات ۸۹۵ مالباخته «رضایت خودروی طراوت نوین» پرداخت شد
  • شورای حل اختلاف در کدام‌ پرونده‌ قضایی ورود دارد؟
  • جهش صنعت تولید برق در خراسان شمالی
  • قدردانی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران
  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی