Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در خصوص اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان گفت: خوشبختانه امسال رتبه آذربایجان غربی در میان استانهای کشور با یک پله صعود، رتبه پنجم کشوری است و ۶/۵ درصد اعتبارات کشور در این حوزه به آذربایجان غربی اختصاص خواهد یافت.

ناصر حضرتی پر امروز شنبه ۲۲ خرداد در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به محدودیت ها و شرایط ویژه اقتصادی و مالی در کشور گفت: در سال گذشته خوشبختانه توانستیم با تدابیر انجام شده بخش قابل توجهی از خواسته های کارکنان دولت در استان در حوزه پرداخت حقوق و مزایا را محقق کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال گذشته درآمدهای مالیاتی استان ۱۱۳ درصد افزایش یافته است گفت: با وجود تحریم ها و شیوع بیماری کرونا و بدون افزایش پایه های مالیاتی، با کشف منابع جددی مالیاتی در استان میزان درآمدهای مالیاتی استان در سال گذشته با ۱۱۳ درصد افزایش به یکهزار و ۶۲۷ میلیارد تومان رسید. 

وی گفت: در سال گذشته خوشبختانه تمامی اعتبارات هزینه ای ابلاغ شده به استان محقق شد و در این زمینه هیچ مشکلی نداشتیم. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: در سال گذشته مطالبات ۶۵۶ نفر از بازنشستگان سال ۹۸ و قبل از آن نیز پرداخت شد.

حضرتی پر  همچنین در خصوص اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان نیز در سال گذشته اظهار، داشت : در سال گذشته از مجموع  هزار و ۵۳۴ میلیار تومان اعتبارات دارایی های سرمایه ای استان ۷۶۰ میلیارد تومان در قالب نقد و اوراق تخصیص یافت. 

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت به احیای دریاچه ارومیه و تامین اعتبارات اختصاص یافته به اجرای طرح های این پروژه ، گفت: در راستای اجرای پروژه های انتقال آب و کنترل و مدیرت آبهای مرزی استان تا کنون با قیمت به روز شده بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است . 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به روند اختصاص اعتبارات سال ۱۴۰۰ در کشور ، اعتبارات هزینه ای استان در این اعتبارات را ۳.۸۵ درصد اعتبارات کشور عنوان کرد و گفت: در جدول اعتبارات هزینه ای کشور استان آذربایجان غربی در ردیف نهم در بین استانها قرار دارد .

حضرتی پر همچنین در خصوص اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان نیز گفت: خوشبختانه امسال رتبه آذربایجان غربی در میان استانهای کشور با یک پله صعود، رتبه پنجم کشوری است و ۶/۵ درصد اعتبارات کشور در این حوزه به آذربایجان غربی اختصاص خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به توجه ویژه دولت برای توسعه زیر ساخت ها در کشور و بویژه استانهای کم برخوردار ، اظهار کرد: در بودجه سالجاری برای توسعه راههای روستایی استان ۳۷۴ میلیارد تومان، برای توسعه آب روستایی۲۷۲ میلیارد تومان  و برای اجرای پروژه های محرومیت زدایی ۱۴۱ میلیارد تومان اعتبار به استان مصوب شده است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی همچنین گفت: برای اجرای طرح های ملی استان از محل اعتبارات ملی ۵۴۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است . 

حضرتی پر همچنین از تخصیص اعتبار ویژه به استانهای آذربایجان غربی، کرمان، هرمزگان و خوزستان در جهت ارتقای شاخص های فضاهای آموزشی در بودجه سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تخیص بودجه در استان بر مبنای جمعیت و فصول در بین شهرستانهای استان توزیع می شود، گفت: امسال ۲۲۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار شامل اعتبار سرمایه ای، توازن استانی، اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای ، توازن ملی و اعتبارات ملی استانی شده  در فصول مختلف توزیع می شود. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: در بودجه امسال استان توجه ویژه ای به حمل و نقل ، توسعه و خدمات شهری روستایی و عشایر ، آموزش و پرورش ، فصل کشاورزی و منابع طبیعی ، صنعت و معدن و فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تملك دارايي بودجه درآمدهای مالیاتی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای دارایی های سرمایه ای استان میلیارد تومان اعتبار آذربایجان غربی آذربایجان غربی درصد اعتبارات سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری استان به رياست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه  کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روانسازی و تامین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منحصر بفرد استان در حوزه گردشگری، وجود 1809 اثر ثبت شده ملی، 5 اثر ثبت جهانی و 53 منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقیعت جغرافیایی ویژه، گفت: این ظرفیت ها و پتانسیل ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

محمدصادق معتمدیان ظرفیت های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و اظهار داشت: زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم آب بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می تواند فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در استان را فراهم کند.

وی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری در استان خبر داده و افزود: تلاش می شود ضمن معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران، روند سرمایه گذاری در استان روانسازی و امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در کمترین زمان تامین شود.

این سرمایه گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ ۳ هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است.

 

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • جذب ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و نفت در شهرستان کبودراهنگ
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد