Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای صدور مجوز مصرف اضطراری دو واکسن ایرانی کرونا، توضیح داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر کیانوش جهانپور در حاشیه مراسم رونمایی از مستند «شنا با دست‌های بسته»، در جمع خبرنگاران درباره زمان دریافت مجوز اضطراری واکسن‌های ایرانی کرونا، گفت: مرحله یک و دو واکسن کووایران برکت در کشور با موفقیت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه در مرحله یک موضوع بی خطری و در مرحله دو موضوع ایمنی زایی واکسن بررسی می‌شود، با گزارش‌های موجود به نظر می‌رسد که واکسن ایمن است و ایمنی زایی خوبی هم دارد؛ بنابراین موضوع در دستور بررسی کمیته‌های مشورتی در کمیسیون مربوطه در سازمان غذا و دارو است.
وی افزود: در عین حال مرحله سوم کارآزمایی بالینی این واکسن هم در کشور انجام شده و مرحله اول تزریق آن هم در کشور انجام و مرحله دوم آن هم آغاز شده است. طبیعتا با توجه به در نظر داشتن اینکه ما در شرایط جنگ و بحران هستیم و کشور‌های دیگر هم این مسیر را طی کردند که بعد از اطمینان از ایمنی زایی واکسن، لزوما منتظر انتشار نتایج مرحله سوم نشدند و به صورت مقیاس وسیع استفاده کردند و با توجه به اینکه به هر حال به طور میانگین روزانه 150 ایرانی به دلیل کرونا از دست می‌روند، همه این عوامل به طور قطع در بررسی‌های کمیته‌های مشورتی به عنوان مصالحی که در تصمیم گیری است، مورد ملاحظه قرار گرفته و در نهایت سازمان غذا و دارو اظهار نظر خواهد کرد.
آقای جهانپور ادامه داد: به نظر می‌رسد از آنجایی که تمام گزارش‌ها تا امروز مطلوب بوده است، اتفاقاتی در روز‌های آتی بیفتد و طبیعتا این واکسن هم اکنون حداقل چند صد هزار دوز آن تولید شده، با مجوز مصرف اضطراری ظرف روز‌های آینده با صلاحدید مراجع مربوطه، وارد چرخه واکسیناسیون عمومی خواهد شد. باید توجه کرد که مرجع ملی هم در این زمینه فقط سازمان غذا و دارو است و طبیعتا هر تصمیمی که سازمان غذا و دارو در این زمینه اتخاذ کند، اجرایی خواهد شد.
وی گفت: درباره واکسن پاستور یا واکسن پاستور کووک که در انستیتو پاستور ایران با کمک انستیتو فینلای کوبا تهیه می‌شود، این واکسن یک گام جلوتر است. زیرا علاوه بر انجام مرحله یک و دو، کارآزمایی بالینی در کشور کوبا، مرحله سوم هم در کشور کوبا انجام شده و حتی شروع استفاده انبوه از این واکسن هم در مقیاس وسیع‌تر در کوبا و بر روی کادر درمان این کشور آغاز شده است. ده‌ها هزار دوز از این واکسن در کوبا تزریق شده و در کشور ما هم این واکسن عملا بر روی 24 هزار نفر در مرحله اول فاز سوم انجام شده و مرحله دوم فاز سوم آن هم آغاز شده و حتی از میانه عبور کرده است.
آقای جهانپور در این باره افزود: تا امروز هم گزارش‌های اولیه در این زمینه چه از کوبا و چه در کشورمان، قابل قبول بوده است؛ بنابراین دو واکسن پاستور و برکت در مرحله تصمیم گیری در زمینه صدور مجوز مصرف اضطراری هستند و هر زمان سازمان غذا و دارو با نظر کمیته‌های مشورت در این زمینه اظهار نظر کند، طبیعتا وارد چرخه واکسیناسیون عمومی خواهند شد. تولید هر دو هم در ایران آغاز شده، برکت صد‌ها هزار دوز تولید کرده و کشت سلولی واکسن پاستور هم انجام و وارد پروسه تولید انبوه شده است. البته تا زمان صدور مجوز اضطراری، هیچ مصرف یا توزیعی از این واکسن نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکسن سازمان غذا و دارو واکسن پاستور آغاز شده انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، مهدی انصاری با بیان اینکه اظهار نظر در مورد اینکه مصرف آب چاه منجر به بروز سنگ کلیه می‌شود، غیرمسئولانه و غیرکارشناسی است، اظهار کرد: آب چاه‌ها ممکن است آلودگی‌های زیادی داشته باشند که ممکن است به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی، کشاورزی، مراکز صنعتی و منابع دیگر آب‌های زیرزمینی متصل آلودگی به ترکیبات آلی، نیترات و سولفات داشته باشد و آب‌های بسته‌بندی دارای مزایای متعددی است و عدم آلودگی‌های میکروبی و انگلی بیماری‌زا، وجود محدوده‌های مجاز املاح و فلزات سنگین و آفت کش‌ها، بخشی از مزایای آب‌های بسته‌بندی است.

وی افزود: در تولید و عرضه آب‌های بسته بندی، فرایندهای صنعتی رعایت شده و مجوزهای لازم پس از بررسی‌ها و آزمایشات متعدد دریافت می‌شود، هر محصولی یک شرایط نگهداری دارد که توسط تولیدکننده در بسته‌بندی محصول، اعلام می‌شود که مصرف‌کننده، فروشنده و توزیع‌کننده ملزم به رعایت الزامات انبارداری، حمل و نقل و نگهداری هستند.

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اگر شرایط نگهداری هر محصولی رعایت نشود، طبیعی است که شاید خطراتی برای مصرف کننده به همراه داشته باشد و این هم محدود به یک فرآورده مانند آب بسته بندی شده نیست. ظروف بسته بندی پت در ایران و دنیا، مختص آب‌های آشامیدنی نیست بلکه در نوشابه‌ها، روغن‌های خوراکی، برخی لبنیات و شیشه‌های شیرخوری کودکان نیز از مواد پت استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه روغن‌های زیروترانس مورد تأیید سازمان غذا و دارو هستند، تاکید کرد: برای هر شاخص روش اندازه‌گیری وجود دارد که از دقیق‌ترین و حساس‌ترین روش‌ها استفاده می‌شود و عبارت زیرو معنی عام دارد، در حالی که به صورت فنی عبارت غیرقابل ردیابی (not detectable) اعلام می‌شود، باید اذعان کرد نمی‌توانیم و نباید علایق و سلایق شخصی خودمان را در رسانه‌ها عمومیت دهیم.

انصاری در خصوص کیفیت برنج‌های غیرایرانی موجود در بازار گفت: تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و حتی در مبدا تولید نمونه‌برداری شده و آنالیزهای لازم روی آنها انجام می‌شود و تنها محصولاتی قابلیت عرضه به بازار مصرف را دارند که با ضوابط و مقررات ملی کشور مطابقت داشته باشند.

لازم به ذکر است، تمام کالاهای سلامت از جمله آب‌های بسته بندی مورد نظارت و پایش مستمر سازمان غذا و دارو بوده و با هر گونه عدم انطباق با ضوابط موجود به صورت قانونی برخورد می‌شود و نظرات ارائه شده از سوی افراد غیرمسئول در حوزه سلامت غذایی، جنبه شخصی دارد و موضع ارگان‌های رسمی نیست، اطلاعات ارائه شده بر اساس اطلاعات بسیار محدود و ناقص یک آزمایشگاه بخش خصوصی، فاقد عمومیت بخشی به کل جامعه است.

کد خبر 751073

دیگر خبرها

  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها