Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحریم/ برجام/ ادعای همکاری ماهواره‌ای ایران و روسیه/ انتخابات ۱۴۰۰ از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، درخواست علی لاریجانی از شورای نگهبان برای اعلام دلایل عدم احراز صلاحیتش در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

لاریجانی با انتشار بیانیه ای به عنوان یک بنده خدا خطاب به شورای نگهبان درخواست کرد که با توجه به اثبات کذب بودن گزارش‌های داده شده به آن شورا در رابطه با بنده و خانواده‌ام در جریان بررسی احراز صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، کلیه دلایل عدم احراز صلاحیت اینجانب را بدون هرگونه پرده پوشی به صورت رسمی و عمومی اعلام فرمایید و حداقل به اجرای سیاست‌ کلی مصوب رهبری معظم انقلاب در باب پاسخگویی آن شورا عمل نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پاسخ به این درخواست،‌ عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در توییتی اعلام کرد که  برای اعتراض به عدم احراز صلاحیت و انتشار عمومی دلائل آن در قانون انتخابات ریاست جمهوری حکمی پیش بینی نشده است.

خبرهای مرتبط با نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را نیز می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

رضایی بر اصلاح از درون قدرت تاکید کرد

کاش بتوانیم آینده‌ای با تبعیض‌های کمتر برای دختران بسازیم

احمدی‌نژاد تهدید علیه نظام نیست/ مسئله او را بزرگ نکنیم

اعلام حمایت جمعی از استانداران دولت های نهم و دهم از ابراهیم رئیسی

می‌توان با نقش آفرینی دختران بر مشکلات غلبه کرد

دسترسی آزاد به اطلاعات اولویت قطعی دولت سلام است

کارنامه رئیسی برنامه خیلی از این آقایان است

با کاندیداتوری آقای رئیسی موافق نبودم

به همراه داشتن شناسنامه و کدملی برای رای دهندگان ضروری است

***

واکنش سید عباس عراقچی به توییت مداخله جویانه رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران که خواستار احترام به حقوق بشر و آزادی بیان در ایران شده بود، هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

رییس تیم مذاکره کننده ایران در وین در توییتی بااشاره به اینکه تحریم های غیرقانونی و جنایت بار ترامپ همچنان برقرارند، خطاب به رابرت مالی، نوشت: نیازی به اشک تمساح نیست وقتی که تلاش‌های آمریکا برای تحمیل رنج و مصیبت به ٨٢ میلیون ایرانی ادامه دارد. تروریسم اقتصادی، آن هم در بحبوحه بیماری کرونا،  جنایت علیه بشریت است.

همچنین مجید تخت روانچی،‌ نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی این سازمان که برای بررسی گزارش سالانه شورای امنیت به مجمع برگزار شده بود، خاطرنشان کرد: اگرچه مذاکرات هسته‌ای جاری در وین اولین گام برای ارزیابی درستی اراده سیاسی واقعی آمریکا در بازگشت به برجام است ولی آزمایش اصلی و واقعی زمانی خواهد بود که بعد از راستی آزمائی ثابت شود آمریکا مسیر خود را تغییر داده، سیاست شکست خوردهِ فشار حداکثری‌اش را کنار گذاشته و تروریسم اقتصادی خود علیه ایران را متوقف کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم به اقدام اخیر دولت واشنگتن در خارج کردن نام چند نفر از لیست تحریم های آمریکا هم واکنش سخنگوی وزارت خارجه کشورمان را در پی داشتو

سعید خطیب زاده با بیان اینکه خارج کردن گزینشی اسامی از فهرست تحریم‌شدگان، نه به گفت‌وگوهای برجام مربوط است و نه به عنوان پیامی از حسن نیت دیده می‌شود،‌ تاکید کرد: بایدن باید به جای پا گذاشتن جای پای ترامپ، با رفع موثر و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌ها، از «شکست حداکثری» او دست بکشد .

خبرهای دیگر  با محوریت برجام را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

ورود رئیس هیات مذاکره کننده کشورمان به وین

تلاش سناتورهای جمهوری‌خواه برای مانع تراشی در مسیر بازگشت به برجام

انتقاد تد کروز به عملکرد دولت بایدن در قبال برجام

تاکید روانچی بر لزوم رفع فوری تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه ایران

***

در پی ادعای روزنامه واشنگتن پست مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد یک سیستم ماهواره ای پیشرفته به ایران بفروشد، ولادیمیر پوتین تاکید کرد که این فقط یک خبر جعلی است. دست کم من از این موضوع بی اطلاع هستم. احتمالا آنهایی که در این خصوص صحبت کرده اند، بیشتر می دانند. این (خبر) کاملا بی معنی و مزخرف است.

در همین رابطه جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، گفت  آنچه می توانم بگویم این است که از مسئله مطلعیم و گزارشات  رسانه ها درباره قصد احتمالی روسیه برای ارائه یک سیستم ماهواره ای پیشرفته به ایران را دنبال می کنیم. جدای از آن، چیز بیشتری برای اعلام و هیچ پاسخ دیگری در این زمینه نداریم.

همچنین جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه نمی تواند گزارش ها مبنی بر فروش سیستم ماهواره ای پیشرفته روسیه به ایران را تائید کند، افزود خوب است در این باره از مقامات ایران و مسکو سوال شود.

توضیحات رییس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا درباره تلاش های انجام شده برای تامین تجهیزات مقابله با کرونا هم از پرمخاطب ها بود.

حجت الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه کار دولت در زمینه سلامت در تاریخ ایران بی نظیر بوده است، افزود: در ابتدای این دولت  کل تخت بیمارستانی حدود۹۰ هزار بوده که تا پایان دولت۱۶۰ هزار تخت تحویل می دهیم. بسیاری از تخت های قدیمی بازسازی کامل شده است. در مخیله من نمیاد درباره سه چیز کسی شک کند. درباره برجام، تحولات دیجیتال و طرح سلامت. این سه از بدیهیات بود. این روزها شاهد تحریف و تغییر و آمار غلط و دروغ هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحريم برجام ایران و روسیه انتخابات ۱۴۰۰ علي لاريجاني سخنگوی وزارت شورای نگهبان ماهواره ای تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران

کره‌شمالی به شدت به اعمال تازه‌ترین دور تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه تهران انتقاد و اعلام کرد که رفتار بی‌پروای واشنگتن یک اقدام غیرقانونی و غیرانسانی است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی کره شمالی از تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه صنعت پهپادی ایران انتقاد کرد درحالیکه علت اعمال تحریم‌ها پاسخ تهران به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است.

به‌تازگی واشنگتن اشخاص و نهادهایی که مدعی است با برنامه پهپادی ایران مرتبط هستند را تحریم کرده است.

خبرگزاری کره شمالی نوشت که اقدام نظامی ایران ناشی از حملات بی‌پروای اسرائیل است درحالیکه آمریکا حقایق را به گونه‌ای منحرف می‌کند که ایران را مسئول وخامت اوضاع منطقه نشان دهد.

این رسانه رسمی پیونگ یانگ تاکید کرد: رفتار بی‌ملاحظه ایالات متحده یک اقدام خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که حاکمیت ایران را نقض می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند نیروهای مسلح ایران و اراده مردم برای حفظ حاکمیت و عزت کشور را در هم بشکند.

هفته گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را در فهرست تحریم‌های تازه قرار داد درحالیکه مدعی است آنها نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای وزارت دفاع ایران ایفا می‌کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • واکنش کنعانی به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد